Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
her får et par måneder siden da det hele var koldt og trist, var der en vældig snak om alle de planter folk skulle havde sået og det fløj rundt med navne og beskrivelser, men nu har jeg et spørgsmål hvor mange kom egentligt i gang med at dyrke, hvad fik i sået og hvad fik i ikke sået hvor mange er der kommet op, hvor store er de, og hvad gik der galt for dem der ikke kom igang det er nok det vigtigste at snakke om hvad gik galt så man kan rette på det til næste år, der er ingen skam i at indrømme man har lavet en bommert fordi så kan man også lære noget af den.

jeg har for ex. 7 pakker skunk frø tilbage jeg ikke nåede at så og ca. 2-300 pot frø jeg heller ikke nåede i år (der er et mere efter nytår), så var jeg heller ikke opmærksom nok på sneglene (de er fandme store mellem 5-12 cm, vammelt) de nåede at æde et par planter før jeg fik dem stoppet,
så plantede jeg mine Neville`s Haze i spagnum jord med det resultat at jeg ikke ved hvordan jeg skal blomstre dem fordi de er for store til at kunne værre nogen steder, og jeg nægter at klippe dem, de skulle have været i sand jord som alle andre sativaer.

ud af busken vi ved du har syndet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Haze,
Jeg fik faktisk gang i mine KC33 (ti stk) samt nogle af mine tidligere omtalte danske frø.
Ud af 10 stk KC33 var der 2 hanplanter, 7 hunplanter samt en lille bonsai undermåler.
De blev sat til spiring allerede i midten af febuar, og udplantet i min have omkring 1. maj. Alle mine danske planter overlevede ikke udplantningen (den gider jeg ikke mere), men til gengæld har jeg 7 dejlige kvinder på omkring 75 cm i højde og 50 cm i diameter. Samtidig har jeg adskilt en han og en hun til frø.
Det er absolut ikke sidste gang jeg leger med de dyre frø - jeg har store forventninger til min kommende høst.
Ingen af planterne er begyndt at blomstre endnu.

(RygerSmiley)

De blev allerede sat til spiring i midten af febuar (indendørs) og nu har jeg 7 lækre KC33 buske

[ 20 Juni 2001: Besked ændret af: zionboy ]

Medlem

Personligt, så fik jeg kun omkring 10 planter til at vokse i mine forældres drivhus. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg kender desværre ikke navnet, da det var nogle blandede frø, jeg købte på ethnoplanet.dk.

Men de ligner hamp! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Venlig hilsen;
Melicamp

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
jeg kom også i gang med nogle frø jeg fik fra ashoka.kan ikke lige huske vad det var.
men de er da begyndt at have det bedere efter de har fået en gang gødning,

trode bare at den jord de stod i var god nok men det var den alsår bare ikke,

planten stoppet med at voske sig stor og bladne blev hvide (ikke krøllet), men nu lever de godt igen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg lovede intet, men fik en kæmpe Dansk Pot hybrid op at stå i min altankasse [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Peace,
Tias, der for doven til andet...

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
ja alle mine "STORE" planer er nu ikke blevet til det helt store..

men jeg har da fået 2 pot planter op.. den største er ca. 1.20 cm. og blomster allerede. den anden er ca. 90 cm. og ikke skyggen af køn endu..

og så har jeg skam også en eller anden som skulle være noget mexicansk noget på ca. 85-90 cm. Og så har den nogle GIGA store blade [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

og de er alle placeret i en sydvendt baghave i nogle 20 liters spande

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Kunne du fortælle os hvordan du stoppede sneglene Haze? Jeg har selv haft MEGA problemer med dem. Af de første 8 planter jeg plantede ud blev 6 spist, en endda rub og stub, uden det mindste spor (og så er de 2 sidste hanner.
Har en hun i min vindueskarm, tog nogle stiklinger af den og plantede dem ud, sneglene åd sku også lige toppen af BEGGE planter allerede efter den første regnbyge, men de klarer den vist.
Tilbage til hunnen i vindueskarmen, den blomstrer, og er faktisk tæt på at være færdig. Jeg bestøvede den med pollen ude fra skoven og jeg kan indtil videre få øje på en 6-7 blomster der har vokset til full-size frøstørrelse, så jeg gætter på at bestøvningen har virket.
Så fik min mor 5 planter, 2 stiklinger fra min hun og 3 planter fra frø. Vi plantede dem ud i hendes have i mandags, og nu glæder jeg mig til at se om de vil trives.

Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
jeg har fået 4 planter..(skunk) og som sagt er den ene mutant og er ikke så stor men de andre er ca 1 m, så har jeg startet nogle blueberry og håber at det går godt..men hvis de ikke når og blive færdige kan jeg vel gøre dem færdig indendørs ik?
da jeg så til mine planter i går var der det der snegle skum på en af mine planter..men det skyllede jeg af...så det går ok [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
blackone jeg indsamlede og maste dem ret ulækkert men jeg vil ikke bruge gift pga. at jeg har mange vinbjergsnegle i min have og de skal ikke dø, de spiser kun det salat jeg fodre dem med.
Flashback den mexier du har lyder meget typist Oaxan eller sådan noget det bliver nogle kæmpe planter, jeg havde nogen en gang det er de største jeg nogensinde har set i levende live, hils xaruz hvis du stadig snakker med ham.
hey Tias lidt har også ret, og det vigtigste er at man selv har dyrket den, og det gør at man lige bliver dobbelt så skæv (placebo)

Hyg jer!!

Medlem

jeg sad og snakkede med en ven der havde fået en plante der så ud til at blive vildt god og han ville bestøve den så han kunne få nogle frø til næste år..jeg sagde til ham hvoffer han ikke bare bestøvede lidt af planten så der også var noget der kune ryges..han spurgte mig så hvordan man kunne lave en målretten bestøvning..for som han siger pollen er jo så støv agtigt at han ikke kunne forestille sig hvordan det kunne lade sig gøre..dette udviklede sig til en stører diskution..hader det der når man ved man har ret og den anden bare ikke vil give efter..jeg sagde at man dryssede det ud over de nederste side skud så toppen ikke blev bestøvet..er der nogen der kan komme med en lidt mere nøjagtig beskrivelse..så han kan få et print lige i smasken..TAK [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Medlem

Ja, kom blomster fra den anden plante ned i en frostpose af passende størrelse.
Træk posen over det område, der skal bestøves.
Luk den om grenen med noget der ikke strammer. Bestøv blomsterne ved at "daske lidt til posen, så pollene flyver lidt rundt derinde.

Og metoden virker!

/para

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sir Haze
Ville det ikke være en god ide at started blomstringen på Nevilles?Hvis du venter meget længere,tror jeg ikke de når det?
Jeg har lige startet blomstringen af 2 af balkon planterne.Den ene er en Cinderella 99,og den anden er et G 13 kryds.G 13 planten,har nogen af de største blade,jeg nogen sinde har set.:0)
Jeg smider dem ud på lokummet,efter 12 timer.
Gonz

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Gonzo:
Sir Haze
Ville det ikke være en god ide at started blomstringen på Nevilles?Hvis du venter meget længere,tror jeg ikke de når det?
Jeg har lige startet blomstringen af 2 af balkon planterne.Den ene er en Cinderella 99,og den anden er et G 13 kryds.G 13 planten,har nogen af de største blade,jeg nogen sinde har set.:0)
Jeg smider dem ud på lokummet,efter 12 timer.
Gonz
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvordan starter man blomstringen ?

(RygerSmiley)

[ 28 Juni 2001: Besked ændret af: zionboy ]

Medlem

ved at sætte lysparioden ned, det har noget at gøre med fotosyntese eller sådan noget right?

Dedikeret medlem

yeps sænk belysnings perioden ned til 12/12 og dine planter tror det er ved at blive efterår, så derfor begynder de at forsøge at sætte frø, men de er forhåbentlig ikke bestøvede, så begynder de at sætte topskud/"blomster" fyldt med herlig THC istedet for nogle klamme-frø og dårlig pot.!

en helt anden ting,, sig mig er der ikke nogen der dyrker indendørs??? med ordentlig Gear eller hvad...??

[ 28 Juni 2001: Besked ændret af: smurf3000 ]

Medlem

Geografisk sted: Denmark
@analog

Fotosyntesen hænger ikke direkte sammen med blomstringen. Planten " føler " at vinteren er på vej, og så skynder den sig at sætte blomst. Det hænger sammen med foto ( lys)-mængden, som rammer planten over et bestemt tidsrum ( normalt 24 timer ). Hvis man nedsætter denne værdi med nogle timer vil planten tro at det er efterår og begynde en blomstring.

Medlem

ADB.->OK [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

SMURF->jeg ville gerne men skal lige have fat i en hps..hvor meget plads ville du beregne til 2 4 planter?
jeg har endnu ikke plads til at sætte et hydrophonics anlæg op desvære,så det må bare blive i en gang jord foreløbig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

ADB> fotosyntesen lærer man sgu da om i folke skolen.,,, det er når solen skinner på bladene som laver CO2 om til O2,,, ved hjælp af noget næring i jorden elller er jeg helt på herrens mark.,..

ANALOG>det ftylder jo ikke mere at køre hydro.... men det er dog lidt dyrer hvad angår næring..... men elles kom da igang med noget led hydro...
og HPS er oxo fed... køb en og du bliver GLAD!!!

mente du 2 el. 4 planter el. 24 planter...

hvis det er 2/4 planter... så fylder de jo ikke alverden ... og så bør du heller ikke købe den største HPS... men hvis du nu vlagte at have 6/8 store planter i hydro, så ville en 600W HPS kunne dække behovet for lys....

Medlem

takker smurf [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kort forklaring.
Det er lys og kun lys,der bestemmer hvornår en plante blomstrer.
Når lyset går under en vis mængde timer (er afhængig af art),producerer planten et hormon,der heder phytocrome.Når det har nået et vist niveu,blomstrer planten,så enkelt er det faktisk.Alt det andet har jeg aldrig hørt noget om,men dette er facts.
Hvordan photosyntesen foregår,har ikke ret meget med blomstrings responsen at gøre.
Men du kan speede den op,ved at bruge extra CO2,mellem 1500-2000 PPM(part pr.million),hvis du samtidig hæver temp. nogle grader,speeder du hele processen op.
Gonz

[ 29 Juni 2001: Besked ændret af: Gonzo ]
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 29 Juni 2001: Besked ændret af: Gonzo ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]