Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 05:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hashfood
Insane psychedelia user!

Jeg tror bare at jeg dropper det med at lære at ryge hash, jeg har spildt flere af mine venners hash pga. det. For en uge siden fik jeg så downloadet "Den høje kogebog" men i alle opskrifterne skal der bruges mega meget og det har jeg ikke foreløbig. Jeg har et gram standard liggende, kunne jeg ikke smuldre det i en varm kop kakao eller har nogen nogle andre simple foreslag???

Junior medlem

Geografisk sted: Ringkøbing
et G er sku ikke nok man´!!!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Guldkako

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Junior medlem

Geografisk sted: DK
Hej...

Her er en supernem opskrift på hashkakao(guldkakao eller hvad folk ellers kalder det)

Hash(helst ikke mere end 2g per kop da det ellers kan være svært at få ned)
Smør efter behag(men ca. 10-15g per 1g hash)
2 dl sødmælk
Kakaopulver efter ønske og smag

Tag en lille gryde(kasserolle) og sæt den på jænvt høj varme(4-5 på et elkomfur)...
Smelt smøret og tilsæt den smulrede hash.
Hashen skulle gerne kunne være smeltet samme med smøret, men endelig ikke have for meget varme. Tilsæt mælken og kakaopulveret og lad det fået opkog.
Hæld det herefter i en kop og drik det som temperaturen behager.
Nogle vil nok studse lidt over at der bliver andvendt ret store mængder fedtstof. Det er helt rigtigt at det lyder(og er) lidt klamt at drikke. Der er dog en mening med galskaben!
For at få den optimale optagelse af THC igennem oral indtagelse, er det et must at dette bliver gjort på TOM(!!) mave. Lad være med at spise noget i min. 6 timer før du drikker eller spiser hashrelaterede produkter. Så får du den største og bedste effekt. Mængden af fedtstof kan retfærdiggøres i og med at jo mere fedstof mavesækken modtager(THC er som bekendt bla. fedtopløseligt), desto mere galde udspyrger galdeblæren, og desto bedre er optagelsen af THC(altså stadig tænkt på tom mave).
Jeg har selv haft MANGE gode oplevelser med at spise/drikke hash/pot-kage/the/thai/kakao.
Men pas på jer selv! De er ret nemt at mærke når man er tæt på at have røget for meget, men det er noget andet at spise/drikke tjald da man kan have svært ved at kontrollere mængden man indtager!
Så nyd det endelig og tænk dig om!*S*

Go' chower!

Dwarfen

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
du kan også købe sådan en Maizena "lav-selv" chokoladekage ting - så skal du bare smelte tjalden på en pande med en pæn klat smør, det tilsætter du så i Maizena kagepulveret, og følger ellers bare opskriften fra pakken... meget let, og meget godt =)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hey, jeg vil anbefale at du starter med at tage ½ g super standard til 50 kr grammet. derefter kan du prøve dig frem til hvornår du har fundet den rigtige mængde.

angående opskrifterne så foretrækker jeg selv hashpandekager, de er så nemme og lave.

1. lav noget almindelig pandekage dej, smuldr hashen.
2. put en ordentlig klat smør på panden, sørg for at den står på 4 (0-6) og er gennemvarmet ( altså panden). smid så hashen i smøret og se på de dejlige bobler. efter 1 minuts tid eller når det ikke længere bobler smid så pandekage dejen på og lav pandekagen.

æd pandekagen bagefter med sukker og syltetøj. mums og god fornøjelse.

Junior medlem

Geografisk sted: ja hvad er der!!!
Hvorfor prøver du ikke evt. at anskaffe noget malurt? Ved at lagre Malurt i alkohol i 10-14 dage, udvindes stoffet Thujone, der på mange måder minder om THC (råhund, hash) i sin kemiske struktur. Det er lidt bittert men fint i filten. Har samme virkning som guldcacao. men er lige så ulovligt som fed. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Opskrift 1.
Vanillekranse med tjald:
250 g. mel
½ tsk hjortetaksalt
korn fra ½ stang vanille
50 g. mandler
200 g. margarine
125 gram sukker
½ æg
Mel, hjortetaksalt, vanille og finthakkede mandler blandes. Smelt en lille del af margarinen i en kasserolle så den dækker bunden smuldrrrrrr derefter den ønskede mængde tjald ned i og lad den blive opløst. Resten af margarinen smuldres ned i mel blandingen sammen med den smeltede margarinetjald. Derefter tilsættes sukkeret og dejen samles med det halve sammenpiskede æg.

Opskrift 2.
Havnegryde med tjald
2 kilo tang
5 krabber
1 kilo rensede muslinger
1 sild
1 ørred hakket i stykker
5 havkarusser (kan udemærket fanges ved havnemolen)
3 søstjerner
2 havmus (kan med held fanges ved havnemolen)
6 tomater
5 løg
½ fløde

Kog tangen i halv time til den er mør. Blend den til en lind grød og stil derefter til side. Hak løgene og tomaterne. Find en kæmpe gryde og rist løgene sammen med den ønskede mængde hash. Tilsæt dernæst alt det gode fra havet og brun det. Tilsæt tomaterne og tang grøden og den lad aromatiske blanding koge i en times tid. Ti minutter før servering tilsættes fløden for lave havnegryden dejligt cremet.
Retten skal nydes med gode venner og store mængder snaps.

Velbekomme

Mvh

Ashoka

[ 06 Juni 2001: Besked ændret af: Ashoka ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nam-nam, lækkert! Det må jeg lige prøve det med de småkager...

Man ku' evt. også bruge de i havregryns-kugler, det ville sgu være lækkert - samme trick med at blande hashsmør i dejen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]