Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2024 21:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 apr 2001 17:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2001 01:01
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus N
Så er mine planter begyndt at spire. Ud af de 10 frø jeg købte til 205 kr er de 7 kommet op. Det er vel OK, hvis de overlever, men så skal jeg sortere hannerne fra og er så nede på kun 3-4 tilbage. Selv om jeg har tænkt mig at klone er det ikke det store udbytte for 205 kr.
Ifht. mine egne frø er det sku nogle sølle planter. De vokser kan halvt så hurtigt og er noget forkrøblede i deres udvikling, muligvis pga. for meget vand
Jeg må indrømme at jeg undrer mig en smule. Frøene er fra Holland og er sandsynligvis dyrket i drivhuse, men de skulle have fine betingelser i min udestue. Der er varmt og masser af lys. Jeg overvejer at sætte grolys på dem, men de belysningsanlæg jeg har er 2000 watt og det bliver lige dyrt nok på vores strømregning.
Nogle gode tip til hvad jeg kan gøre for mine stakels små?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2001 17:47 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
Hmmm hvad er det da for et lys anlæg du ligger inde med lyder spændende...??


ang. de vokser langsomt så må Para jo vide hvorfor hans frø ikke fungere...

men siden de vokser ½ så hurtigt som nogle andre du har,, tyder det jo ikke på at det er lyset der er skyld i det...(altså at det er forsvagt)

[ 19 April 2001: Besked ændret af: smurf3000 ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2001 18:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2001 01:01
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus N
Jeg har ikke selv købt anlægget, men har "arvet" det efter en ven der blev skitzo. Det består af en 35 cm lang lampe placeret foran en reflektorskærm. Der er et inderrør som lyset kommer fra. Såvidt jeg kan regne ud er det et katoderør. Den drives af en transformer som jeg gætter transformere strømmen op til et par hundrede tusinde volt. Der er et par elektrolytter som nok slår "startgnisten".
Når den er varmet op efter et par min lyser den kraftigere end dagslyset.
Ærgeligt at den er så dyr


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2001 23:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2001 01:01
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus N
så har min planter rettet sig lidt. Jeg tror det var for meget vand der var problemet. De er nu stadig nogen lavstammede nogle, de northern light ifht. min egen danske race


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2001 22:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2001 01:01
Indlæg: 130
Geografisk sted: Sønderjylland
Måske er det slet ikke så dårligt at du oplever de vokser langsomt. Går der længere tid imellem hvert nyt bladpar eller vokser de bare langsommere i højden? Hvis det sidste er tilfældet så er det jo bare en fordel, så bliver de tættere og der skal ikke så meget højde til for at få et godt udbytte.

Mine egne planter vokser temmelig heftigt i højden, nogle af dem endda lidt mere end godt er, men det hænger sammen med at de står i en vindueskarm. Når de kommer ud er jeg sikker på at det nok skal blive nogle gode buske. (Hvis de da overlever, jeg begik en fejltagelse og gav dem for meget vand, dette er min første rigtige erfaring med hampdyrkning)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2001 13:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
Øøhh det lyder mest som om det er en HPD el. HID lampe på 1000W du har liggende der..

lyser den Blå/hvidt(HID) eller Gult/orange(HPS)??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2001 18:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2001 01:01
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus N
Der går lang tid mellem hver bladsætning. Mit problem var også overvanding. Jeg har nu plantet dem om i tørt muld og lader dem få et par dage eller tre uden vand for at komme over problemet.
Jeg har dyrket i mange år, men det er første gang jeg har kælet så meget for dem som jeg har gjort i år.
Kvalt i kærlighed, sikke en skæbne

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2001 18:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2001 01:01
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus N
Lyset er gult/orange, så det er nok det du kalder en HPS lampe, hvad det så end er.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2001 00:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2001 02:01
Indlæg: 333
Geografisk sted: RØDOVRE
ha ha der kan jeg være med for jeg har næsten lige spurt om samme ? HPS high pressure sodium....right [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2001 15:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 31 jan 2001 02:01
Indlæg: 850
Geografisk sted: dfdf
Mr. Johansen bruger du den der hps. hele tiden eller hvad????.alsår den lampe der lyser gult.for det er da førdst når den skal blomster den for alvor bliver nødvendig.ellers kan man da bare bruge almindlig vækst lys intil alsår ikk.

er der entlig nogle lamper der er bedere en grolux til vækstfassen hvis man ikke gider at have dyre HID lamper til at sutte på strøm regningen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2001 21:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2001 01:01
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus N
Hej Igen
Nej jeg bruger den slet ikke, det er for dyrt!
Men det kan da være jeg skal overveje grolux, men hvor køber man dem?
Forøvrigt er mine planter virkelig på tilbagegang nu.
Bladende er muterede og ser syge ud, surt sjov, når man har betalt så meget for de frø.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2001 00:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2001 01:01
Indlæg: 130
Geografisk sted: Sønderjylland
Damn ja, 190 kroner for 10 frø, og så er halvdelen hanner.. + at det sikkert ikke er alle der spirer. Når man så også er så uheldig med væksten, derfor har jeg heller ikke overvejet dette endnu, først hvis jeg engang for et anlæg sat i værk så jeg kan begynde at lave stiklinger o.s.v.

Men jeg håber da at de klarer skærene, held og lykke med dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2001 00:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2001 01:01
Indlæg: 130
Geografisk sted: Sønderjylland
Ooops, sorry, det var 205 kroner du sagde, damn det er en del penge at bruge på frø, man skal sku have et godt udbytte før det kan betale sig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2001 11:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 31 jan 2001 02:01
Indlæg: 850
Geografisk sted: dfdf
det er da entlig ikke et slemt beløb at give for frø.men hvilke lamper bruger du så.
grolux kan vist fåes ved nogle dyrhandler og masser af andre steder,men det dur som sakt kun til væksten.og til blomstning (hps og det der er bedere.alsår hvis det er skunk.har selv tænkt på at leje med en masse billige lamper og så se hvilke der er bedst til bare noget aldmindlig weed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2001 11:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2000 01:01
Indlæg: 87
Geografisk sted: København
Argh kan i ikke snakke om noget andet, nu har jeg ikke haft lyst til at røre eller ryge fed siden febuar.

Og nu har jeg bare den vildeste lyst til at ryge en kæmpe jay fuldt op med noget fucked up godt skunk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2001 14:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 31 jan 2001 02:01
Indlæg: 850
Geografisk sted: dfdf
hvad ville du så bruge flashback.HID ej det er oxo billigt at køre en 600 vatt hid i en vækst periode og så bagefter en 600 vatt hps'i bloster fasen not!!!!.hvorfor så ikke nøjes med en lille regning mens de vokser og så når der skal noget udbytte på planten begynder man at kaste penge i strøm regningen.man kan da fint bruge grolux mens de bare vokser så hvorfor så ikke gøre det flashback.kan du komme på en anden måde der er billiger og bedere så vil jeg da meget gerne høre den,jeg tænker ikke kun på hvad det koster at købe lamperne men oxo på hvad de koster at have kørene.og det er jo det man betaler for i længden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2001 00:35 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
hmm gro-lux kan overhovedet ikke betale sig.

1 stk. grolux 1.2 meter 36 watt ca. 150 kr. hos akvarieforretningen.

1 stk. cool-white farve 33 29,95 hos harald nyborg

1 stk. warm-white farve 82 57,95

og armaturet koster ca. en 50-80 kr. alt efter om det er på tilbud eller ej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2001 18:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2001 01:01
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus N
Havde lige et close call. Jeg havde besluttet at lade mine planter tørre ud for at imødegå evt. råd i roden. Jeg havde bare ikke regnet med den sommerdag vi lige har haft og da jeg kom hjem i udestuen, hang de alle med hovedet.
Det kostede to planter, ingen northern lights, men hvad fanden, der er stadig nok at tage af.
Der er nu alle pottet om og de største er flyttet i drivhus, sammen med mine tomater, basilikum og ruccolasalat (ja, man kan godt dyrke andet end pot).
Som der blev skrevet i en anden gruppe så burde vi bytte pollen når tiden kommer til det, jeg er klart på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2001 18:37 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
he he De lamper som jeg skrev prisen på er alle på 36 watt (plus ca 4 watt til armatur).

Det jeg mener er at det ikke kan betale sig at bruge penge på gro-lux rørene da de er ekstrem dyre. i forhold til alm. lystofrør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 maj 2001 09:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Mr. Johansen:
så har min planter rettet sig lidt. Jeg tror det var for meget vand der var problemet. De er nu stadig nogen lavstammede nogle, de northern light ifht. min egen danske race<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har prøvet med KC 33 i år - og min erfaring er meget lig din Mr. Johansen. Jeg udplantede allerede omkring 1 april - så med nattefrost og andet lort har de allerede gennemgået en del. I starten frygtede jeg at de alle ville gå til, men nu står alle 9 planter perfekt! i forhold til mine egne danske frø, er de meget anderledes - og jeg har store forventninger. De er ikke højere end 30-40 cm, men antallet af skud og omfanget af de korte men tykke planter er utrolig.
Jeg har altid været lidt skeptisk overfor diverse "mærke" frø, men man har jo kun en holdning indtil man ændre den.

(Ryger Smiley)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team