Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Æde flip
Junior medlem

Hej folkens, er ny bruger her, fedt forum. Der står nogle gode ting om ca. alt.

Har faktisk set dette site i M!

Men nok om det.

Det lyder nok som et ret underligt spørgsmål, men håber nogen kan give et råd.

Jeg røg fee' for første gang for ca. 6 år siden. Indtil for ca. 3-4 mdr siden røg jeg det meget uregelmæssigt. Nogen gange gik der måneder imellem andre gange 3-4 gange på en uge.

Men for 3-4 mdr siden begyndte jeg at ryge mere, har røget ca. 5-7 dage om ugen siden og jeg nyder det, ingen tvivl. Hjælper meget mod rygsmerter :-)

Men mit problem er at jeg den sidste måned er begyndt at få nogle ukontrolerbare æde flips.
- Selvom jeg spiser lige før jeg ryger, bliver jeg så pisse sulten at jeg snildt kan indtage 2 kg føde. Og mens jeg spiser genere det mig ikke, men ½ time efter jeg er stoppet er jeg så mega forædt at jeg knapt kan gå.
- Jeg var på restaurant og spise all you can eat en aften. Lyder vildt, men 2½ døgn efter var jeg stadig forædt.
- Jeg har ikke nogen problemer med vægten lige pt. men kan se på min vægt at det kommer der til at blive om jeg bliver ved.

Nogen foreslag til hvordan jeg kan beherske mit mad-forbrug når jeg ryger weed? Er jo somsagt et problem der først er kommet på det seneste og har ikke lyst til at quitte weed'en, men kan jo blive enden af det :(
Tænk at muligvis skulle stoppe med at ryge fordi man æder for meget. :wink:

Hilsner fra midtjyderne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Tror ikke du desideret kan gøre noget ved det, det er jo en af de meget kendte "bivirkninger" når man ryger cannabis.
Du må bare prøve at styre din ædetrang lidt... :lol:

Titel:
Junior medlem

Har lige røget en ordentlig bønne for 15 minutter siden og kan mærke sulten nærmere sig brat.

Vil prøve at beherske mig selvom det er prøvet mange gange før :) men kan være det hjælper, nu når jeg har gjort mig selv opmærksom på skrift til offentligt forum.

Det finder i ud af imorgen :lol:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Hvad med at have en masse sunde ting liggende, f.eks. en masse frugt og grøntsager, så kan du jo bare æde løs, uden at du behøver bekymre dig om din vægt. Det kunne jo gå hen og blive en rigtig sund vane :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Har vi været omtalt i M!?? Hvilket nummer, for så burde man jo straks erhverve sig det...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det med ædeflippet kender jeg godt. Det er faktisk et stort problem for mig, fordi jeg også bliver helt forspist, og når jeg spiser de enorme portioner mad om aftenen efter jeg har spist aftensmad og det jeg burde for den dag. Og går i seng lige bagefter så er maven lidt utilpas dagen efter. Og så gentager det sig jo igen dagen efter. :? :?
Men det er forskelligt kender nogle der ikke spiser ret meget generelt pga, af de ryger. Men agående mig selv kan jeg ikke styrer mit madforbrug :wink: Nok et madmisbrug jeg er ved at ende i..ha ha...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
noname skrev:
Har vi været omtalt i M!?? Hvilket nummer, for så burde man jo straks erhverve sig det...

Mon ikke det er det her VIBPO snakker om:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=13619

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

noname skrev:

Ja det har psykedelia, men artiklen var ikke videre positiv.
Var vist noget med at hvis man var et syrehoved, skulle man prøve at kigge lidt på denne side...

-Fluffy

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes mine ædeflip mest sker når jeg ryger på tom mave eller hvor den lille sult sent på aftenen begynder at melde sig. Sommetider spiser jeg med vilje lidt inden jeg ryger for at undgå ædeflippet. For jeg ved at jeg kan finde på at spise uhæmmet, hvis jeg først er skæv og bliver sulten.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Alle har prøvet at få fråderen på, men hvad med bare at fixe noget sundt mad i stedet :]? evt lav det inden du ryger (jeg orker normalt ikke det store når jeg har røget)..

Ellers bare lad være med at æde, det er jo ikke fordi man ikke kan styrer det.

Titel:
Junior medlem

Hehe hvis man kunne styre det uden problemer havde jeg nok ikke skrevet her :wink:

En vane eller afhængighed er jo ikke envidere kontrolerbar.

Btw. god ide med frugt, aner ikke hvorfor min bonghjerne ikke selv har tænkt på at investere i naturens sundeste skabelse. Måske fordi jeg bor sammen med 2 kammerater som ikke ville røre det stads med en ildtang.

mht. i nat, holdte mig selv hen I ca. 5 timer efter jeg havde røget. Så tog jeg en gang mad, men blev hurtigt mæt, men var heller ikke sønderlig skæv mere.

Må prøve en uges tid mere, ellers må vi på frugt-vognen. :shock:

Titel:
Junior medlem

Du kan ikke styre ædeflip, men nu har jeg røget i rimlig lang tid og mange gange om ugen, og det er mega sjældent at jeg får ædeflip...

Du vil blive ved med at få ædeflip, hvis du kun ryger engang imellem, men hvis du ryger meget i et stykke tid, så vil det stille og roligt forsvinde...

Men jeg syntes kun at det er en positiv bivirkning... Ville meget gerne have ædeflip, men desværre og orker ikk holde en lang pause...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Ædeflip kan styres med viljen. Jeg plejer at spise lige inden jeg ryger, så jeg kan mærke at jeg er mæt. Derefter holder jeg mig fra alt andet end drikkelse (det er svært nogle gange!).

En anden ting man kan gøre, er at bestille lidt mad eller lave en madpakke, gå ud i naturen og ryge en joint. Når man får ædeflip, er man nødt til at styre sig, da man ved at man har meget lidt mad med.

Hvis man er mæt, derefter får ædeflip og så holde sig fra mad, så giver det tit en rigtig god fornemmelse i kroppen når trangen til mad er faldet. Man føler sig nemlig ikke proppet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
TimeKiller skrev:
Hvad med at have en masse sunde ting liggende, f.eks. en masse frugt og grøntsager, så kan du jo bare æde løs, uden at du behøver bekymre dig om din vægt. Det kunne jo gå hen og blive en rigtig sund vane :P

Man tager altså også på af at spise frugt og grøntsager i store mængder. Det kan være ligemeget om du spiser en pose gulerødder, eller du sætter dig til at spise en pakke smør med en ske. I begge tilfælde indtager du joule, og dem skal du kun have en vis mængde af om dagen. Jeg kender en der tog 20 kg på i løbet af sin graviditet, fordi hun havde ædeflip, og hele tiden spiste appelsiner. Men selvfølgelig er det bedre at fylde sig med frugt og grønt, i forhold til at spise chokolade, chips og slik.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

miss84 skrev:
TimeKiller skrev:

Man tager altså også på af at spise frugt og grøntsager i store mængder. Det kan være ligemeget om du spiser en pose gulerødder, eller du sætter dig til at spise en pakke smør med en ske. I begge tilfælde indtager du joule, og dem skal du kun have en vis mængde af om dagen. Jeg kender en der tog 20 kg på i løbet af sin graviditet, fordi hun havde ædeflip, og hele tiden spiste appelsiner. Men selvfølgelig er det bedre at fylde sig med frugt og grønt, i forhold til at spise chokolade, chips og slik.

Det var da en ualmindelig underlig sammenligning, gulerødder og smør kan sku da ikke sammenlignes. Om du så åd 2kg gulerødder ville du da ikke tage på af det, i sammenligning med at æde en pakke smør!
Hvis din veninde har taget 20 kg på af at æde appelsiner, har hun dælme også ædt absurde mængder... :shock:

-Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg er ening med Fluffy, syns det er lidt af en overdrivelse :shock:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Fluffy McPooch skrev:
Det var da en ualmindelig underlig sammenligning, gulerødder og smør kan sku da ikke sammenlignes. Om du så åd 2kg gulerødder ville du da ikke tage på af det, i sammenligning med at æde en pakke smør!
Hvis din veninde har taget 20 kg på af at æde appelsiner, har hun dælme også ædt absurde mængder... :shock:

-Fluffy

Overdrivelse fremmer forståelsen Det er pointen der er det vigtigste. Og pointen er, at hvis han allerede har indtaget de joule som han skal have, kan det være ligemeget hvad han spiser, for så tager han på!

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har du self. ret i - Men hvis han nu ikke intager alle de joule som han skal have og så han ryger bagefter og spiser en masse frugt ? :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Som sagt ... spis noget sundt i stedet - lav det evt. índen, du ryger.

Derudover kan du jo prøve bare at spise et lille eller alm. måltid og så stoppe, når du kan mærke, at nu er du egentlig mæt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Jeg synes virkelig os det er ireterene det der med man får total æder på når man har ryget, og så sidder man bagefter med total stoppet mave og dagen efter er maven bare ødelagt..

Det der med frugten der synes jeg personligt ikke helt holder, altså hvis man normalt synes æbler pære what ever er nedern så er det da stadigvæk nedern selvom man har fråder på..

Man vil have frådern ting når man har frådern på :-]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]