Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 02:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 66 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
hvor mange af jer psychedelia høveder dyrker egentlig hamp indendørs eller udendørs, hvilke planter dyrker i, hvor mange har i plads til og hvor mange år har folk egentligt dyrket jeg blev bare nysgerrig

Svamp & Hamp Billede

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
jeg regner med en gang frø til sommer (inde fra ethnoplanet af) og så i (min lille have) som jeg har i de her ungdoms boliger ellers har jeg oxo det man rolig kan kalde for (loftet til at gøre i på) men hps lamper er bare pisse dyre at have kørene så vi snakket ca (22 kvardrat meter????) (men hvis nu så skulle det oxo være en krydsning mellem indra's myzar og så super skunk frø (der er en side inde under links på cmc siden hvor de har noget vildt (super skunk) (frem avlet så det batter vil jeg tro

Dedikeret medlem

er desværrer stoppet pga. problemer, ikke med planterne.

men kommer forhåbentlig stærkt igen snart...

har lavet 2 succesfulde hold.. af 8-10 planter

plus en masse gange hvor det er gået mindre godt.,.

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= HAMP GUIDEN KOMMER SNART... =-
www.smurf3000.com

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har dyrket selv 3 gange. Jeg har altid brugt nogle frø jeg engang fik fra noget ok dansk pot. Hvor frøene kommer fra, eller om de har et navn ved jeg ikke!
Jeg prøver i år at plante K.C.33 (K.C. Brains) udendørs! Om det kan lade sig gøre ved jeg ikke, men så har jeg trods mine egne. Jeg er "old school" på området, og forbliver det.

-Få frøet til at spire.
-Lad planten blive ca. 30 cm
-Sæt planten ud i jorden (lys+læ)
Den kan også omplantes i en stor spand/potte og sætte i vindueskammen. (kun éen pr. spand)

Derefter får moder natur lov til at klare resten. Løber jeg tør for pot inden høst - smider jeg et topskud i mikroovnen i et minut (smager anderledes, men ellers ok)

@Sativa: Kan jeg krydse mine frø? Er det bare at plante en han+hun sammen?

Billede

------------------
zIoN iS fOr ReAl -

NOOOOOOT jeg røber ikke hvor eller hvor meget, men pot det er det, ja det er så.

------------------
"They gave me L.....S.....D"
And by the way - I just LUVE the smell of napalm in the mornin'

[This message has been edited by SHAMAN (edited 28-02-2001).]

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Startede med at dyrke sidste år lidt for sjovt ude på altanen. Resultatet var dog noget skuffende da det smagte af bæ og effekten var minimal *GGG* måske jeg skulle have brugt nogle større potter ok kun 1 plante i hver *GGG*. Men i år har jeg da tænkt mig at have en 10 planter som jeg vil gøre noget mere ud af at passe og pleje. Og så overvejer jeg at lave lidt forsøg indendørs med lysstofrør (har sku ikke lige råd til 400 watt HPS)

------------------
Det smager af vindrue kerne olie

Medlem

Ja jeg har så dyrket i 10 år studeret planten intensivt i 13 år og jeg har dyrket meget forskelligt pot og skunk, halvdelen har ikke nogen navn og den anden halvdel kan jeg ikke huske men af de få jeg kan huske er Skunk#1, shiva, silverhaze, NL#5, Jack herer, afgani#1 og mange andre.

Jeg har lavet 11 hold planter indendørs med mellem 20 og 400 planter.

Zionboy sælfølgelig kan du det, men jeg skal nok skrive en vejledning fordi der er mange forskellige måder og der er forskellige tekniker som er meget simple, om hvordan man udvælger planter, det bliver måske i morgen.

Dedikeret medlem

*looool*

SAtiva> hvor gammel er du 25-30år....?

Zionboy hvis du er så old school på området hvordan fanden kan du så finde på at smide topskud i mikroovnen, hvis de bliver meget mere end 200grader i kort tid brænder du alt thc'en af, og desuden må det smage afskyeligt... hamp skal sgu tørres ordentligt... og halv færdige topskud er ikke nogen god idé det er sgu da bedre at lade plante gro færdig og blive god. husk forventningens glæde er ikke den ringeste.. heh
hehe

og hvordan krydser man en planten.. ???
GOD MORGEN hvad er det for noget lort du lukker ud Zionboy, du er hverken erfaren eller oldschool, du er vidst bare en newbee... ellers post da noget fornuftigt....

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= HAMP GUIDEN KOMMER SNART... =-
www.smurf3000.com

[This message has been edited by smurf3000 (edited 28-02-2001).]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Slap dog af Smølf9år...

Med "old School" mener jeg, at jeg bare dyrker pot for hyggen og røgens skyld - og ikke fræser mine "lommepenge" af på diverse lamper o.s.v.
Derfor valgte jeg at sætte "" omkring old school - det går nok bare ikke så hurtigt hos alle!

Jeg har aldrig forsøgt at fremstille mig som erfaren eller særlig dygtig hampdyrker, men jeg vil da gerne deltage i en debat og komme med mine metoder.

Hvorfor er det noget lort at spørge til noget jeg ikke har forstand på?
Min forestilling var at man lod forskellige planter bestøve hinnanden, men eftersom det åbenbart er blevet så avanceret at dyrke hamp - så kunne det jo være at andre have nogle smarte tricks.

Mht. til mikro-metoden, så er det over 5 år siden, men jeg vil da gøre det igen hvis jeg løber tør - jeg har selvfølgelig heller ikke smidt en mindre formue ud på lys og og diverse andre smarte ting.

Jeg troede faktisk at du var en smule mere begavet - men der tog jeg vist fejl..

Billede

------------------
zIoN iS fOr ReAl -

[This message has been edited by zionboy (edited 28-02-2001).]

LAD OS FOR FANDEN DA KASTE MED NOGET MUDDER, det smager så godt, damn, i sviner.

Nå nok om det.

Hvordan krydser man så to planter, for jeg vil osse gerne vide det.

------------------
"They gave me L.....S.....D"
And by the way - I just LUVE the smell of napalm in the mornin'

Har dyrket udendørs i Kbh. i 19 år. Oftest 20-40 planter fra frø dyrket i Dk i mange år. Har også erfaring med indendørs dyrkning af silver haze og northern light.

Jeg ser meget gerne at der her eller på f.eks. hampnet.dk oprettes en frøbank, så de bedst mulige hampfrø bliver tilgængelig for alle som har tid og lyst.

Medlem

Smurf jeg er 20 år gammel jeg har dyrket og røget siden jeg var 10 år jeg var 7 år gammel da jeg huggede hampedyrkerens håndbog i en boghandel i odense, jeg har været et halvt år i praktik hos en skunk dyrker, det var på den fri ungdoms udd (sagde bare til min vejleder at han var "gartner"), hvis jeg var dig og kun havde lavet to lusede hold planter ville jeg sgu holde min kæft og vente med at åbne den til jeg fik lidt mere erfaring, og jeg fatter slet ikke hvordan man kan sætte så uerfaren en dyrker til at lave dyrknings guide, nå men puh ha hvor er vi sure på hindanden, så noget lort

Medlem

Hey Zion: er du eventuelt intreseret i at bytte noget pollen til efteråret, jeg har en masse gode planter og så kunne du jo krydse noget af det ind på din KC33 og jeg kunne nemlig godt bruge noge KC pollen, så vidt jeg husker er det en afgansk hash plante (Indica) der blomstre hurtigt, og jeg har mange Sativaer som blomstre i laaang tid så det ville være en fed combi.

Hvis der er andre der har nogle gode planter vil jeg da muligvis også være intreseret i pollen fra dem.

Det er egentlig en meget smart måde at få nye planter på, man køber (får) nogle frø så dyrker man dem og så samler man polnet fra sine han planter og sender det til en anden, så får man en kuvert tilbage med noget andet pollen i, det bestøver man så sin ynglings moderplante med, og så sår man frøende og så har man helt nye planter som ikke har kostet en skid, og dem kan man så krydse tilbage til sin ynglings moder for at stabilisere afkommet, og ligepludseligt har du en ny killer sort som du kan tjene penge på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Sativa. Selvfølgelig gider jeg bytte, men lad os nu se om KC´erne overlever udendørs. Lad os snakke ved om 2-3 måneder.
Billede

------------------
zIoN iS fOr ReAl -

Medlem

Sativa - Så har du sgu da heller ikke studeret planten 'intensivt' i 13 år! Hæhæhæ! Ja, lad os da også indføre samfundsfag, filosofi og latin på højniveau i børnehaveklassen!!

Med andre ord: Man kan ikke studere noget 'intensivt' når man er 7 år gammel. Helt ærligt, mand...

Men, ikke noget med at svine hinanden til! Vi er da civiliserede mennesker, ikke...?

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Er der nogen af jer der har vurderet holdbarheden af det pollen i snakker om??
Noget pollen kan altså ikke holde sig i mere end et par uger!

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene

Medlem

Geografisk sted: somewhere green
begynder f.orhåbentligt at dyrke så snart jeg er flyttet

(inden dørs)

------------------
-------------------
[jorden er 4kantet]
-------------------

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
@Sativa..
Det er helt sikkert den mest inovative måde at bruge den frie ungdoms uddannelse på! HEHE. Meget bedre end at lære at stå på rulleskøjter og flette bastskørter på Hawaii! Eller måske ville den bedste måde at udnytte den frie ungdomsuddannelse være at uddanne sig til hampdyrker, mens man bar bastskørte og stod på rulleskøjter.. hmmm.. : Billede

Drop nu lige al den der unødvendige tilsvining. God karma.. ik' os?

Ashoka

Medlem

Hvis bare polnet er tørret og opbevaret ordentligt kan det sagtens holde sig.
ellers er et par ugers holbarhed nok det tager jo ikke mere end en dag at sende noget med posten.

@melicamp lad os snakke mere om det med intensiv studering til en eller anden fest (og hvis vi skal blive ved det med det intensive så har jeg studeret planter siden jeg blev født(næsten))

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Selvfølgelig er posten ikke noget problem. Jeg tænkte bare på at man på denne måde bliver nødt til at have hunplanterne klar på samme tid som de andre har pollen klar.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 66 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]