Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 21:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
jeg har været inde og printe min egen bog om emnet men den er rimelig inviklet..(mere alle de der formler) og så ville jeg hører om der var nogle der havde nogen gode råd......hmmm....måske hvor man kan få udstyret...det billigste sted måske hvem hved... [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem

hvad er forskællen på amindeligt og hydro gødning..og er der der for man kalder det en hydro [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] hvor stort er dit vækstrum og hvilke aparater skal jeg bruge og hvor kan jeg købe dem [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Almindelig gødning er beregnet som et tilskud til planter der vokser i jord og derfor allerede har noget næring og mineraler. Hvis man dyrker på rockwool eller lignende (hydroponics) er man nødt til at forsyne planterne med alt hvad de behøver via vandet, så derfor må hydrogødning være komplet med alle nærings og sporstoffer, og der er også større krav til balancen mellem disse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hydrogødning er desuden kemisk rent hvor almindelig gødning har rester af alger i sig. Det ville være en katastrofe hvis man hældte almindelig gødning i et hydroanlæg da der hurtigt ville blive proppet med alger og andet skidt.

Mvh

Ashoka

Dedikeret medlem

JA netop, ALGER!!! og de kommer lige så hurtigt de kan...

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Der findes generelt 2 slags rockwool.. vandskydende som man isolerer huse med og vand absorberende som f.eks. grodan. Med hensyn til gødning så skal man først lave en stamopløsning til at gennemvæde rockwool'en med, da den er meget basisk. derefter skal man vide præcist hvor meget af de 17 forskellige næringstoffer som der er brug for. dette er rimligt umuligt når man ikke har adgang til enten et laboratorium eller vil give ca. 1500 kr. for at få lavet en. Så derfor skal man vide nogenlunde hvor meget man skal tilsætte... man kan jo selvfølge også bare give et par tusinde for noget færdigt blandet gødning, men det er skuda helt hen i vejret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Der findes mange slags Rockwool... noget er meget hård andet er meget blødt, noget er tæt og noget er tyndt i vævet...

du skal nok ikke få fat i noget der er for hårdt...

jeg bruger selv gro-dan blokke, som kan købes hos hydroponics.dk.. og andre growshops.. men husk du skal bruge hydro-gødning... ellers går det helt galt..

In our memories

Jeg har tonvis af sider med gødningsberegninger [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] men jeg har ingen anelse om hvor meget der skal bruges af hvad til hamp dyrkning... men man kan da lave et forsøg med at give dem samme gødning som man giver til agurkerne/tomaterne [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] måske man skulle stjæle et par tons gødning ude på skolen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For det meste,hvis du vil dyrke i stenuld (RW)skal du starte med altid at bruge den slags,der er beregnet for planter.F.eks Grodan.Selvom Grodan har en lavere PH end mange andre arter,er det en god ting,at lægge RWen i blød,i noget fosforsyre natten over.Dette hlælper på den basiske PH det meste RW har,så den bliver mere mellem 5-7.
Iøvrigt er det bedøvende,hvad gødning du bruger.Lige så snart dele a containeren bliver udsat for lys,vil de trives.Hvis du kun bruger mørke spande,skulle dette ikke være noget problem.Og dem der laver hydro,dæk de steder til,der er alger på,så de ej får lys.Så fordufter algerne.
Gonzo

Dedikeret medlem

*wrøwl*

Grodan virker helt fint lige fra fabrikken, de er lavet til at dyrke planter i, og jeg har aldrig dyrket i så stabilt et medie før, med jord er der størrer sandsynlighed for det går galt, hvis man eller bare bruge hydro-gødning til sine gro-dan, skulle det ikke give noget problem,

1000.- for gødning, hvad ævler i om,,, køb 5liter og det rækker LANGT... er der ingen herinde der har dyrket hydro-style??? det lyder sgu ikke sådan...

Flashback> kig i hampguiden under gødning, der står beskrevet hvilke stoffer planten har brug for, dog ikke i præcise tal, men det giver da et billede af hvad planten behøver...

[ 25 April 2001: Besked ændret af: smurf3000 ]

In our memories

Jeg ved skam godt hvilke stoffer planten har brug for og i hvilke typer gødning man finder hvad. Bare ikke hvor meget der skal bruges af hvad. Og det er jo temmeligt vigtigt. det er sgu surt at give for meget "Bor" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] for så lever planten sku ikke længe.

Grunden til at grodan måtterne skal vandes op med en stærk syre (ph. ca. 1.5 og ledetal på ca. 11) er fordi stenuld er et kemisk materiale og der er rester af basiske stoffer i. Når man får en pakke grodan vil ph'en ligge på omkring 9 og det er ikke lige det sundeste for planter, da de helst vil have omkring 5,5-6,5

Medlem

hmmmm jeg har lige været inde på hydroponics of denmark...men det ser skuda ikke så dyrt ud men jeg tænkte på at der ligger et gardneri her i omegnen mon ikke jeg kan (låne) en hps of dem..he he...hmmmm er der ikke nogen genier der laver deres egen gødning...som man kunne købe noget af

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er sandt at Grodan har en udmærket værdi til at bruge lige ud a posen,men man får altså en bedre PH hvis du lægger dem i fortyndet foforsyre natten over.Jeg må tilstå,at jeg også altid bare har brugt dem uden noget.Men her i vinter fandt jeg ud af,at mine cloner har det bedre når PHen var udlignet lidt,no shit. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Gonzo

Dedikeret medlem

Cloner er oxo en anden sag end bare at dyrke jo, de skal udvikle rødder, hvilket ikke er helt nemt for sådan en lille plante hvis den ikke har de rigtige forhold, men oki, phosphor-syre siger i (100%?? eller blandet med vand)

Men umiddelbart lyder det hen i vejret.. tror i ikke at grodan blokke er behandlet så de fungere med det samme. Rockwool vil sikkert have godt af det, men Gro-dan de er jo fremstillet til plante vækst, og jeg har aldrig hørt om det med phosphor syre...

In our memories

tro mig... jeg er jo igang med en uddanelse som væksthusgartner... vi dyrker dog kun tomater og agurker derude [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] øv øv øv. men vi ligger dem i blød i en gang syre i nogle timer inden vi propper planterne i...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
hmm. ved ikke så meget om alt det gødning's værk der.men kræver hamp/skunk ikke noget i stil planter som brændnæller og tomat planter.jeg mener hvis man dog bare finder noget syntdisk gødning med de stoffer i så må det da være godt nok.lortet vokser som ukrudt i andre lande.så det kan ikke passe at man skal være så omhyggelig når man oven i købet "for håbenligt har tængt sig at bruge en HPS".jeg vil give smurff så evigt ret. det er små penge man giver i gødning når man tænker på udbyttet, (tænker på skunk).kendte mærker saføldig.ikke bare sådan nogle lalle frø

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]