Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nu hvor foråret så småt har meldt sin ankomst og solen så småt titter frem, er det jo ideelt at benytte årstiden til at så nogle vækster. Jeg har sået 9 Ipomea Tricolor der så småt er ved at spire. Men hvilke andre entheogener er ideelle at så indenfor i varmekasse? Planten skal helst ikke vokse sig for stor så HBWR er udelukket.
Hvem andre har sået noget her i marts/april?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Altså jeg skal til at have smidt frøene i jorden nu her
og der skal dyrkes
Valmuer(Papaver s.)
hamp.
MG/HWBAWR måske begge
youmbie

og nok også kaktus og vil nok også prøve mig med en kratomplante

Titel:
Insane psychedelia user!

sekstoi skrev:
youmbie

:lol: Du lærer det bare aldrig. Det er yohimbe (kommer af Pausinystalia yohimbe, der er træets navn).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

har også plantet papaver s. :D
Glæder mig til at se om de spirer. Mine Snerler er begyndt at titte frem, de er dog stadig i kim-stadiet

Titel:
Medlem

Geografisk sted: KbhK
lige et hurtigt spørgsmål - angående papaver.

Jeg måske 100-200 gram frø fra sidste år, fra forskellige sorter jeg VED virker.

Men samtidig går jeg med tanker om at blive storbonde. Jeg kender frøene fra Tiger-butikken, og ved at de spirer fint.

- Men er der nogen her der har prøvet dem - altså sået, ladet dem vokse og høste dem - og kan sige god for dem. (Jeg mener, det vil være pænt ærgerligt at bruge en masse timer på at pleje min guerrilla-mark over sommeren - kun for at finde ud af, at den sort af papaver s de har i Tiger er noget u-potent crap.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Ville da lige poste et billed af mine Morning Glory. de er ca 50 dage gamle, og har tilsammen omkring 60 små knopper :-)

Billede

Happy Days

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Påskesolen - vidunderlig er den....

Årets gang i haven omfatter bl.a.:

- Hampplanter , de første er placeret i drivhuset, desværre er de blevet lidt ranglet, men mon ikke de klarer det.

- Papaver S. blev sået sidste efterår og der går ikke en dag fremover hvor jeg ikke vil holde øje med om de begynder at spire.

- Derudover skal der såes kaktusser, dem skal jeg dog lige have orienteret mig om; mht. hvilke slags der skal "udtrækkes" i livets skønneste lotteri - det psykedeliske og hygge sig i mit drivhus...

Har I andre nogle gode idéer til hvad der evt. kunne plantes i "Haven i Aalborg"?

Er der nogen der har store erfaringer med papaver vil jeg meget gerne høre fra dem ved høsttid....

Manndecker

[/i]

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Har sået følgende iløbet af den sidste månede:

Opiums valmue
Blåtragtet Snerle
Hamp
Tobak
Kaffe
Humle
Sinicushi
Brombær
kartoffel

Jeg har mange flere ting der skal igang, men det må lige vente til jeg får lavet lidt mere plads til det.

Det er mest indedyrkning under lampe da jeg bor i lejlihed, men har dog også udendørs planer på min teresse, jeg bor på stuen og har derfor mulighed for at udnytte jorden lidt :)

Titel:
Skunk og pot.. Har helt ufatteligt mange frø i min vindueskarm lige pt (skal plantes som guerilla)
Morningglory
Papaver S
Datura
Og hvad min kat ellers finder af frø til mig

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har et forsøg i tankerne om at få Desmanthus illinoensis til at gro her i DK's natur. De groede fint i min vindueskarm sidste år, men stilken blev for tynd, og blev slatten..
Hvis Desm. ill. kan gro i den danske muld, vil jeg gøre mit for at DK skal svømme i denne ukrudt, så folk kan benytte det som gratis og ren DMT kilde..

/IC

Titel:
Insane psychedelia user!

Infected Cope skrev:
Desm. ill.

Hvis du skal forkorte et artsnavn, så gør det i det mindste korrekt, dvs. D. illoensis. Nu var du selv ude med riven forleden omkring korrekte benævnelser...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Infected Cope skrev:
Desm. ill.

Hvis du skal forkorte et artsnavn, så gør det i det mindste korrekt, dvs. D. illoensis. Nu var du selv ude med riven forleden omkring korrekte benævnelser...

Da jeg ovenfor forkortelsen nævner artens hele navn, vil jeg påstå folk selv kan tænke sig til hvad jeg snakker om.
Tilføj nu noget brugbart ved mindre du ikke har andet at lave bitch :oops:

/Kaptajn K

Titel:
Medlem

Jeg plantede mine morning glory for 3 dage siden. Og nu har jeg lige et lille spørgsmål. Hvornår skal de ha noget at vokse op omkring? Skal jeg begynde på det med det samme, og nogen decideret forslag til hvad?? Jeg er enormt newb gartner og ville sætte pris på et par tips.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

PoO skrev:
Jeg plantede mine morning glory for 3 dage siden. Og nu har jeg lige et lille spørgsmål. Hvornår skal de ha noget at vokse op omkring? Skal jeg begynde på det med det samme, og nogen decideret forslag til hvad?? Jeg er enormt newb gartner og ville sætte pris på et par tips.

Jeg ventede med at sætte pinde i til efter de havde fået 2. sæt blade og 3. skud var på vej~10-12 dage. Planterne kravler opad nu, så jeg må mene at det er fint nok.

Titel:
Medlem

Okay, tak for svaret.

Grow well, hvad er det dine vokser op ad, det ser jo rigtig lækkert ud.

Hvoe høj vil planten blive i en 15 centimeter høj potte, omkring 12-14 cm diameter??

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
PoO mine planter vokser op ad nogle stykker sejlgarn det er sømmet fast i loftet. Jeg ved ikke lige hvor høje de vil blive i 15 cm høje potter, de potter jeg bruger er ikke særligt store ca 10 cm i højden, og i dem vokser de som sindsyge ca 5-6 cm om dagen så det er blevet noget af et filterværk oppe omkring loftet.

Titel:
Medlem

Coolt. det vil jeg da lige kopiere. De er allerede begyndt at titte frem af jorden. Jeg vil lige poste nogle pics engang når det ser ud af noget.

Titel:
Medlem

Aarghhh krise...

Mine planter står i zinkpotter uden huller i bunden til overskydende vand, og de har stået med glasskåle ovenpå, for at danne noget drivhuseffekt. Nu er de imidlertidigt dukket op af jorden med brune stængler. Det tillæger jeg overvanding.

Nu er mit spørgsmål; er det nok at tage hele jordkagen op, lægge styrofoam i bunden i et par centimeter, for at den overskydende vand kan løbe ud "under" jorden. Eller skal jeg have dem over i en ny potte med drænhuller???

En eller anden, skynd jer at komme med expert gartner råd, red min LSA fabrik inden den dør ved fødslen..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil råde dig til at starte forfra.. Prøv evt. at lægge nogle frø mellem to våde servietter og smid servietterne på en underkop..
Stil den så i balance på radiatoren, og skru lidt op.. Dette vil få de fleste frø til at spire inden 2 dage.
Når de gør det, kan du bare smide dem i jorden, og så titter de selv frem..

/IC

Titel:
Medlem

Jeg har "lånt" et metalbor nede på job, borer lige et par huller i bunden af potterne, og giver dem en chance alligevel. Men tak for rådet, det gør jeg næste gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]