Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 09:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad siger i til denne artikel?
Sandheden om Hash

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ahh, en klassisk skræmmefolder. Man husker dem jo fra folkeskolen i konfirmationsalderen. Dem har man savnet ;)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Ja, de er så herlige. Først får man at vide præcis hvad hash er, hvilke typer der findes, alt hvad man har brug for at vide hvis man skulle få lyst til at prøve.

Derefter kommer en masse groteskt overdrevne løgne om stoffet, der får det rebelske frem i selv den mest fredelige teenager.

Hvem kan ikke nikke genkende til følgende udtalelser der helt sikkert slet ikke er opdigtede:

”Jeg var 15, da jeg røg min første joint. Jeg ville være som mine andre kammerater. I dag sprøjter jeg heroin i armen, og jeg er et vrag.”
- Jan, narkoman

”Kære venner, rør aldrig det lort, der hedder en joint. Det gjorde mig til heroinmisbruger og luder.”
- Miriam, 22 år

Titel:
Dedikeret medlem

l. ron hubbard citeres og hæftet er udgivet med økonomisk støtte fra scientologi bevægelsen!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Sandheden om hash skrev:
Bag det man kalder en "joint" gemmer der sig en cigaret, der ikke har meget med en almindelig cigaret at gøre. Denne cigaret er ofte første skridt ind i det helvede, der er fyldt med stoffer.
...
”Jeg var 15, da jeg røg min første joint. Jeg ville være som mine andre kammerater. I dag sprøjter jeg heroin i armen, og jeg er et vrag.”
- Jan,
narkoman
...
”Kære venner, rør aldrig det lort, der hedder en joint.
Det gjorde mig til heroinmisbruger
og luder.”
- Miriam, 22 år

:shock:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det Grønne Rum.
Sikke tåber. Det er jo joints'ne der skaber problemerne. Køb en bong og du er befriet for eventuelt heroin-misbrug og vrag-tilstand.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
lis skrev:
l. ron hubbard citeres og hæftet er udgivet med økonomisk støtte fra scientologi bevægelsen!

AD!.. sådan nogle schvin..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Man må se de hårde facts i øjnene, og indse, at hash = heroinmisbrug. Face it :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
thafreak skrev:
Man må se de hårde facts i øjnene, og indse, at hash = heroinmisbrug. Face it :roll:

Pis, så er der noget jeg har misset. Jeg har røget hash i en del år nu, og mange andre stoffer, men ikke heroin, det er nok det der er galt. Så jeg tror hellere at jeg må skaffe mig lidt heo, ellers så er jeg jo ikke en rigtig hashryger, for så skal man jo have heroinmisbrug. Ja right

Selv med andre og sjovere stoffer, så falder jeg sku hele tiden tilbage til hashen, fordi det er sku det mest uskadelige, og det med bedst virkning. Jeg har ikke nogen grund til at skifte mit forbrug af hash ud med noget som helst andet, så hvordan kan det påvirke min afholdenhed fra div. stoffer ? Ikke en skid, hvis du har lyst til andre stoffer, så tager du dem, det har da ikke en skid at gøre med at hash'en får dig til det...

Jeg prøvede sku da også dexofan før jeg røg tjald, så dexofan får også folk til at ryge hash ? Ihhh ja... :roll: :roll: :roll:

Er træt af folk der kommer med "oplysning" som desværre er manipuleret i hovede og røv, både med stoffer men også politik... Meget af det er det samme pis og lort, som fra et vist synspunkt er rigtigt, men hvis du har viden omkring det godt kan se at den formulering af en given ting kan misforstås af alm. folk der ser det på en anden måde end andre vil gøre

F.eks. ordet "meget" kan opfattes på mange forskellige måder, af forskellige personer, og af forskellige samfundsgrupper

Ældre vil have sin defination af meget, som værende "MEGET"
Voksne vil have deres, at det er "MEGET"
Unge vil have det som om det er "meget"

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
nejtilstoffer.dk skrev:
“ Sig Nej til Stoffer, sig Ja til Livet” er en forening stiftet af en gruppe af scientologer i 1991 på grund af de stigende problemer med stoffer blandt unge mennesker, og kun lidt reel information om stoffer og deres bivirkninger.

:roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det bliver fedt når de engang tjekker deres side-statistik!

"149 hits fra Psychedelia.dk! Vi har omvendt narkomaner!"

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Meget ærgelig side :evil:

Mange latterlige myter kan læses derinde.

Får en ubeskrivelig lyst til at lære at hacke hjemmesider når jeg besøger den slags skidt.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
MaKseN skrev:
lis skrev:

AD!.. sådan nogle schvin..

Var han egentlig ikke med på LSD-vognen i sin tid? Deres "skabelsesberetning" taget i betragtning virker det ret sandsynligt.

Det kunne se ud som en fransk brochure der er blevet oversat til dansk. Irriterende, for så er det sværere at konfrontere dem med de vanvittige kildedata der bliver brugt. F.eks. den om trafikuheldene: 12-37% af alle trafikuheld skulle involvere hash :shock: :?:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har det på samme måde som Xp3rt, hashish holder mig fra at gå amok med andre, og stærkere stoffer. Det giver mig lige den afslappethed jeg kan lide ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

De knalder deres energi af de forkerte steder. Misbrug af xtc og amf blandt unge er efter min mening et bedre sted at starte.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Det er jo totalt åndsvagt.

SPECIELT det her:

Citat:
Det er blevet bevist, at det tager måneder for
den menneskelige krop fuldstændigt at
udskille rester af en dosis THC (se side 4). At
slippe af med den samme mængde alkohol
tager kun seks timer.(1)
Det betyder, at en ryger, der tænder 2 eller 3
joints om ugen, konstant er påvirket af THC.

Dvs. hvis jeg ryger en normal joint størrelse med normalt niveau af tjald vs. tobak omkring 2-3 gange om ugen vil jeg være skæv i en hel uge? :D

Hvor FANDEN får de det super-tjald fra? :lol:

Det er helt til grin.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

På samme tid med jeg grinte hånligt af deres uvidenhed følte jeg også et had til personer, der kommer med sådanne postulater uden egentlig at have nogen form for videnskabelig dokumentation bag sig. De nævner ikke engang deres kilder. Det er et klassisk tegn på obskurantisme og usande påstande.

Faktisk gør foldere som denne mig så vred, at jeg selv har overvejet at lave en folder i modsætning til denne. Jeg vil oplyse unge samt forældre om cannabis' egentlige egenskaber samt rådgive kommende/nuværende cannabis-forbrugere om stoffet.

Sandheden skal frem - for den Scientologi-relaterede lort af hvad de kalder en folder skal fandme ikke bære navnet "Sandheden om Hash", når det ikke passer!

Er der nogle, der er med på at starte en kampagne på de danske skoler/gymnasier? ;) Måske i samarbejde med Cannabis Rådet? :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
pheux skrev:
De nævner ikke engang deres kilder. Det er et klassisk tegn på obskurantisme og usande påstande.

De nævner da deres kilder på s. 19? Jeg ved ikke hvor meget disse kilder holder videnskabeligt, men de har dem da med...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ups - my bad - min computer viste mig ikke de to sidste sider sidst jeg kiggede derpå. :? Men på den anden side, så er deres første reference jo Sundhedsstyrelsen, og allerede her går det galt for dem. ;)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

gobeliner skrev:
Sikke tåber. Det er jo joints'ne der skaber problemerne. Køb en bong og du er befriet for eventuelt heroin-misbrug og vrag-tilstand.

Haha præcis!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]