Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

hvilken slags bong har i??
en med slamrør og gummi hvor man benytter merskumshoveder og lign.??
en støbt i glas med tilhørende hovede ???(sammenbygget med slamrøret)
eller har i f.eks en akrylbong med med metal slamrør og metalhovede med gevind???

hvorfor har i den er det pga af udseendet eller hvorfor??? (volumen el. lign.)

(hvis i ryger joint eller andet må i også være med men det er ikke hovede-emnet)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
jeg har en cola flaske.. til røret har jeg brugt en kuglepen som jeg har skilt ad og taget stiften ud af... til hovede har jeg klippet noget af en dåse og formet det som hovede.. den billige bong ;)

Titel:
Medlem

når man skal så kan man.... :lol:
det kan være at du ikke gider at invistere i en "rigtig" bong??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Normalt så hedder det glasbong med glas-"rør" og merskumshoveder i forskellig størrelse alt efter hvad der skal ryges

Men lige nu står den på Carlsberg-plastflaske-bong med et stykke vandslange som rør, og de samme merskumshoveder til...

Og en "Øl-bong" skal da have øl i. Prøvede i går, og er faktisk ikke helt værst :)

Fordelen ved merskum er at de ikke bliver ligeså varme, dog kan de godt blive halv-varme hvis der bliver røget meget

En anden fordel er også at man kan tage hovedet ud meget nemmere end metalhoveder der tit skal skrues på, og glashoveder er irriterende at rengøre, og går tit i stykker :)

Derudover kommer merskum også til at se nice ud når man har røget meget på det...

Har heller aldrig smadret et merskumshovede selvom der er en lille revne i mit pot/skunk hovede

Merskum for life !

Titel:
Medlem

Citat:
Og en "Øl-bong" skal da have øl i. Prøvede i går, og er faktisk ikke helt værst

der kan jo ske det når det udelukkende er øl der er i bongen at det skummer pga co2. det er ikke altid behageligt at suge i......

Citat:
Fordelen ved merskum er at de ikke bliver ligeså varme, dog kan de godt blive halv-varme hvis der bliver røget meget

En anden fordel er også at man kan tage hovedet ud meget nemmere end metalhoveder der tit skal skrues på, og glashoveder er irriterende at rengøre, og går tit i stykker

jep. også her....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hampdyrker skrev:
Citat:
Og en "Øl-bong" skal da have øl i. Prøvede i går, og er faktisk ikke helt værst

der kan jo ske det når det udelukkende er øl der er i bongen at det skummer pga co2. det er ikke altid behageligt at suge i......

Øl bliver jo hurtigt fladt, og fungerede fint :)

Var bare så skæv at jeg ikke orkede at hente nyt vand, og der stod en øl ved siden af mig ;)

Titel:
Medlem

Citat:
Var bare så skæv at jeg ikke orkede at hente nyt vand

en af de ellers uomtalte ulemper ved at have røg nok.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
Som Xp3rt skrev at han havde bikset en flaske bong sammen med lidt vandslange, en tom øl plastik flaske ( eller evt. en 1/2 l. plastik sodavandsflaske) og så et merskums hoved, hel iorden løsning synes jeg. Det fungere fint.
Men man kan også tage et metal "hoved" fra et topnøgle sæt ( nu jeg ikke den hel store værktøjs kvinde, med tjeck på de rigtige betegnelser, men håber du har fanget den). Så kan man jo selv vælge størrelsen på det, og det hele. Og så bare ned i vandslangen. Det er også en løsning, der fungere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
du kan så nok ikke regne med at topnøgle hovedet passer perfekt ned i vandslangen, men så tager du jo bare lighteren og vamer enden af slangen lidt op, og sætter hovedet i, så slasngen tager form. Eller omvendt binder tape om, hvis det er for lille.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
[quote="brainflower"]Men man kan også tage et metal "hoved" fra et topnøgle sæt ( nu jeg ikke den hel store værktøjs kvinde, med tjeck på de rigtige betegnelser, men håber du har fanget den).quote]

Efter hvad jeg fik fortalt inde i Headshoppen i Aalborg ville han ikke anbefale at ryge på nogle former for jernhoveder. Man skulle kunne blive steril af det, om dette blot er en skrøne tør jeg ikke sige med sikkerhed nogle der kan svare på det :) ?..

Titel: Vandkandebong
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Når det skal være bong plejer jeg at ryge "vandkande-bong" som er en mindre variant af gulvspand.
Det fungerer på den måde at man skærer bunden af en ½-liters sodavandsflaske, fylder en kande med vand, sænker flasken ned i kanden, sætter et merskumshovede i toppen af flasken (evt. med en rist i), ned med noget pot eller smuldret hash i hovedet (ikke blandet med tobak, da jeg foretrækker at ryge det rent).
Så sætter man en ligterflamme på hash'en og trækker langsomt flasken op mens den blir fyldt med røg. Når hashen er brændt færdig fjernes hovedet, man sætter munden til flasken og suger lungerne fulde mens man trykker flasken tilbage ned i vandet. Så puster man ud og den er klar til endnu et hovede :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drupe skrev:
Når det skal være bong plejer jeg at ryge "vandkande-bong" som er en mindre variant af gulvspand.
Det fungerer på den måde at man skærer bunden af en ½-liters sodavandsflaske, fylder en kande med vand, sænker flasken ned i kanden, sætter et merskumshovede i toppen af flasken (evt. med en rist i), ned med noget pot eller smuldret hash i hovedet (ikke blandet med tobak, da jeg foretrækker at ryge det rent).
Så sætter man en ligterflamme på hash'en og trækker langsomt flasken op mens den blir fyldt med røg. Når hashen er brændt færdig fjernes hovedet, man sætter munden til flasken og suger lungerne fulde mens man trykker flasken tilbage ned i vandet. Så puster man ud og den er klar til endnu et hovede :)

Kaldes også spand ;)

Man kan også bruge sølvpapir til hovede hvis man ikke lige har et i lommen...

Mht. topnøglehoveder så er de ikke gode at ryge på ! Dårlig ide. Køb et hovede på Staden til tyve kroner hvis det er. Så kan du også selv bestemme hvor stort hullet skal være

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Har en ret fed, men ganske normal bong, som jeg bruger et merskumshpved til. Har hørt noget om at det ikke skulle være så sundt at ryge på metal.
Oprindeligt var der et metalhoved til, men det skaffede jeg nig af med, og med lidt gaffatape fik jeg tilpasset røret til et merskumshoved...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Hvad gør man så med glasbong og merskumshoved?

Skal man bruge glasbogens "stang" og så bare sætte merskumshovedet på? Skal man købe pakning?

Eller hvad er bedst?

Er det åndsvagt at bruge merskum til glasbong ? :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

c0ne skrev:
Hvad gør man så med glasbong og merskumshoved?

Skal man bruge glasbogens "stang" og så bare sætte merskumshovedet på? Skal man købe pakning?

Eller hvad er bedst?

Er det åndsvagt at bruge merskum til glasbong ? :P

Nej nej :)

Men hvis det er til Rusgilde, så lav en colabong, en plastflaske, et stykke haveslange/slange og et merskumshovede... Tager 5 min at lave

På mine glasbongs er der i forvejen en pakning nede ved hullet i det store rør, og en pakning man kan sætte hovedet ned i. Med lidt fikseri kan du sætte merskum på de fleste bongs, man skal bare være opfindsom ;)

Men ellers så smut ind til Staden alligevel og køb en glasbong til 100kr incl. hovede, pakninger og riste...

F.eks. sådan en her af udseende:

Billede

Koster mellem 90kr og 200kr alt efter størrelse, og der følger nogengange hovede med, men tag og vælg et selv, mener det koster 20kr. Så kan du selv vælge hvor stort det skal være nedei, da de laver det på stedet...

Det er sjældent at der ikke er pakning med hvis den er lavet til merskum, bare kig lidt rundt omkring, det er et "gummirør" hvor halvdelen sidder på glasrøret, og så kan man sætte hovedet i så det bliver helt tæt

Titel:
Medlem

jeg har prøvet at lave en bong ud af 1½L flaske med en flaske hals som hovede. den var total dårlig at suge af pga af flasken form/størelse og hårdhed og sammentidig var der jo et hel 1smøgs-mix i så den kunne man have lidt problemer med at suge hel ud... :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where In Space
Citat:

F.eks. sådan en her af udseende:

Billede

Det er sagen ;)

Titel:
Medlem

er der nogle der har nogle "specielle" bonger f.esk i pyrexglas, farveskiftende glas el lign.???
er der nogle der benytter de såkaldte spoons, bubblers el. lign rygeinstrumenter??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]