Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen, helt ny på dette forum.

Jeg har prøvet at søge så hvis emnet har været oppe før beklager jeg for ulejligheden..

For ikke så lang tid siden prøvede jeg mit første "rigtige" kaktus-trip.

Jeg lavede en ordentlig omgang udkog på 50g tørret Peruvian Torch
(Trichocereus peruvianus)..

Cirka en time efter brækkede jeg mig første gang og jeg kunne mærke trippet som så peakede styrkemæssigt cirka 2 timer efter indtag.

Mit spørgsmål er - er en time nok for maven til at omsætte al kaktusen eller er jeg gået glip af noget (Ehhm, ikke forstået at det ikke virkede, det gjorde det bestemt...)?

Jeg brækkede mig 2 gange til bagefter (bla. ud over mine forældres kaffemaskine :lol: !! )

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, det vil jeg nok mene.

1 time bure være rigeligt med tid for et alkaloid opløst i vand til at trænge gennem mave/tarm-kanalen.

Det lyder da også som om du blev påvirket... eller hvad? :P

Titel:
Junior medlem

Dextrose skrev:
Ja, det vil jeg nok mene.

1 time bure være rigeligt med tid for et alkaloid opløst i vand til at trænge gennem mave/tarm-kanalen.

Det lyder da også som om du blev påvirket... eller hvad? :P

Ja det blev jeg :) Så Jimi Hendrix på dvd - som om jeg for første gang virkelig kunne forstå hvad hans musik går ud på.. Hendrix har blandt andet lavet et nummer der hedder "Machine Gun" en kommentar til vietnam krigen.. jeg lagde mærke til noget jeg aldrig har "set" selvom jeg har hørt nummeret adskillige gange, nemlig at hele hans lange guitarsolo i sig selv fortæller historien om en soldat i kamp; først vold, mord, kaos, derefter, stilhed - reflektion over de mord som er begået, tilsidst reaktionen, frustrationen; afskyen over hvad han (=soldaten) egentlig har begået!

Havde samme oplevelse med "Smile" af Brian Wilson (Han tog angiveligt også mange stoffer i perioden da han fandt på det album).. Som om man er musikken samtidig med at man iagttager den!?

Havde seriøs grineren over en mozart opera (trylle fløjten) jeg satte på. Opera er jo fjollet i selvom man er helt straight, men i denne tilstand blev det bare fulstændig absurd! En kæmpestor tysk kvinden der står laver de mærkeligste lyde (!!) og så var der en tysk neger (har de negere i Tyskland? Der synger opera? Det undrede jeg mig meget over :? ).. æhh..

Og konstant tanke mylder.. Som om man skubber til en indkøbsvogn som så bare forsætter ud af en bane indtil man skubber den et andet sted hen!! Lagde meget mærke til dualiteten, som jeg kunne iagtage noget samtidig med at jeg iagttog migselv!

Helt sikkert noget jeg skal prøve igen!

Ps. Grunden til at jeg ævler så meget om musik er selvfølgelig at jeg selv spiller, jeg syntes det er interessant at udforske de emner man normalt brænder for når man er i påvirket tilstand

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
kastanjer skrev:
Havde samme oplevelse med "Smile" af Brian Wilson (Han tog angiveligt også mange stoffer i perioden da han fandt på det album).. Som om man er musikken samtidig med at man iagttager den!?

Tak for tippet, jeg syntes også selv at albummet er supertrippet - jeg fik det sidste jul af mine forældre, men har endnu ikke hørt det i psykedelisk tilstand!

Det vil jeg lige notere! ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej der.. hvis du koger bryggen ned til to-tre snapseglas pr. person tror jeg det optages hurtigere end hvis du f.eks. kun koger det ned til 1½-2 hele glas pr. person.
Men hvis du ikke spiser 5-6 timer før trippet, så tror jeg det er ligegyldigt hvorlangt ned du koger det "klamme møg / hellige drik" :wink:
Det er fedt at opleve de stoffer som musikerne i 60'erne tog, for så giver deres musik pludselig mening! Jeg hørte selv "set the controls for the heart of the sun" med Pink Floyd, samt "The end" med the Doors - på meskalin et par år tilbage.. Det var en VILDT fantastisk oplevelse!

/IC

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg spiller også selv meget musik og går meget op i det, og jeg kan helt sikkert nikke genkende til jeres oplevelser.

Jeg lå på et helt fantastisk syre-comedown og lyttede til Pink Floyd's "Wish you were here," og pludselig fik jeg en helt ny forståelse af, hvad musik egentlig er. En af de største aha-oplevelser, jeg nogensinde har haft.

Hvad min nye forståelse så er, ville være alt for kompliceret at skulle gøre rede for lige nu, men det skulle meget gerne komme engang i en triprapport.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]