Dextrose skrev:
Ja, det vil jeg nok mene.
1 time bure være rigeligt med tid for et alkaloid opløst i vand til at trænge gennem mave/tarm-kanalen.
Det lyder da også som om du blev påvirket... eller hvad?

Ja det blev jeg

Så Jimi Hendrix på dvd - som om jeg for første gang
virkelig kunne forstå hvad hans musik går ud på.. Hendrix har blandt andet lavet et nummer der hedder "Machine Gun" en kommentar til vietnam krigen.. jeg lagde mærke til noget jeg aldrig har "set" selvom jeg har hørt nummeret adskillige gange, nemlig at hele hans lange guitarsolo i sig selv fortæller historien om en soldat i kamp; først vold, mord, kaos, derefter, stilhed - reflektion over de mord som er begået, tilsidst reaktionen, frustrationen; afskyen over hvad han (=soldaten) egentlig har begået!
Havde samme oplevelse med "Smile" af Brian Wilson (Han tog angiveligt også mange stoffer i perioden da han fandt på det album).. Som om man
er musikken samtidig med at man iagttager den!?
Havde seriøs grineren over en mozart opera (trylle fløjten) jeg satte på. Opera er jo fjollet i selvom man er helt straight, men i denne tilstand blev det bare fulstændig absurd! En kæmpestor tysk kvinden der står laver de mærkeligste lyde (!!) og så var der en tysk neger (har de negere i Tyskland? Der synger opera? Det undrede jeg mig meget over

).. æhh..
Og konstant tanke mylder.. Som om man skubber til en indkøbsvogn som så bare forsætter ud af en bane indtil man skubber den et andet sted hen!! Lagde meget mærke til dualiteten, som jeg kunne iagtage noget samtidig med at jeg iagttog migselv!
Helt sikkert noget jeg skal prøve igen!
Ps. Grunden til at jeg ævler så meget om musik er selvfølgelig at jeg selv spiller, jeg syntes det er interessant at udforske de emner man normalt brænder for når man er i påvirket tilstand