Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 04:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 jan 2001 23:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hey alle,

Jeg har spekuleret en del i at starte en udendørs "produktion" af lidt pot her til foråret. Egentlig ville jeg bare dyrke lidt til mig selv, men hvis der er stemning/opbakning for det, kunne vi måske gå sammen et par stykker og se hvad vi kan få ud af det. Ideen er at starte produktionen indendørs for så at flytte planterne udendørs når sæsonen starter. Jeg er i øjeblikket ved at finde en god "mor" som jeg vil klone og bruge til projektet. Men da der skal bruges en del kloner, ville det være fedt hvis der var et par stykker mere involveret. Og hvis man kunne finde mere end 1 "mor" ville det være at foretrække, da det da er fedt nok at have 1 slags pot, men 2-3-4-5 forskellige er bedre IMO. Selvfølgelig skal der også findes brugbare steder, hvor pigerne kan stå i fred. Hvis vi skal være klar til sæson start, vil det nok være en god idé at begynde at diskutere fremgangsmåden nu, så vi er klar. Hvad siger i?? Er der et par pothoveder (som mig) der er interesseret i et sådant projekt?? Angående frø, kan jeg skaffe næsten alt mellem himmel og jord. Hvis i/du har en favorit, så giv lyd fra jer/dig og så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

Peace...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2001 16:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 okt 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Nordjylland
Hvad er prisen på fks. white widow og blueberry?? (indendørs)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2001 18:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hey Bear,

Ja jeg er jo ikke ligefrem en "seed-bank", så alle de frø jeg har/får er mere eller mindre gratis. Jeg betaler kun for porto. Men kun til personligt brug. Dem jeg får frøene af, forventer/håber selvfølgelig på at få nogle frø igen. Derfor vil et sådant projekt som jeg snakker om, være betinget af, at der også skal laves nogle frø. Men når frøene nu er gratis til at begynde med, syntes jeg heller ikke det er noget større problem. Men WW og Blueberry er jeg ret sikker på at jeg kan skaffe. Eller måske nogle X med de gener. Jeg kunne da godt prøve at høre mig for, og måske banke en eller anden form for liste op. Så er det jo bare at vælge....

Peace...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2001 19:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Hvis i taler om akklimatiserede frø, er der vel ingen grund til at starte planterne indendørs, som efter min mening kun vil forvirre deres cyklus.

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2001 19:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 okt 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Nordjylland
Hej ADB, grunden til at jeg spurgte efter indendørs, var fordi jeg dyrker indendørs.
Det havde ikke noget med hans projekt at gøre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2001 20:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hey ADB,

Da jeg ikke ligefrem vil kalde mig selv for ekspert på området (udendørs....eller indendørs..) har jeg lige et par spørgsmål angående akklimatiserede frø. Hvordan vil de opføre sig under 24/7 lys?? Jeg går ud fra at akklimatiseret vil sige "tilpasset til det danske klima"...eller??

Peace...

[This message has been edited by GreenGod (edited 08-01-2001).]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2001 17:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Greengod!
Du har ret i at akklimatiserede frø er tilpasset det ønskede klima. Man kan tilpasse sine frø ved at avle på dem et par år i det samme klima. Hvis ikke de er tilpassede ville jeg ikke satse 100% på dem. Ha´ nogle gode frø i baggrunden sådan at hele høsten ikke vil gå i vasken, hvis det viser sig at i har dårlige ikke-tilpassede frø. Det kan sagtens lade sig gøre at dyrke kvali pot i det danske sommerhalvår. Plant dem omkring slutningen af April, høst dem i August. Frø som er tilpasset det danske klima vil sikkert ikke klare sig alt for godt indendørs, men hvorfor skulle man også have dem indendørs?

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2001 19:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hej ADB,

Jeg har fået tilbudt følgende frø fra en gut i USA. Det er et X mellem Holland's Hope og en ukendt Indica. Han siger at den er MEGET modstandsdygtig mod svamp og den kan tåle næsten alt. Han dyrker den selv omkring 45 grader nord og høster sent i juli. Han får over 1 pund tør vægt per plante. Lyder det som en idé at prøve den? Han har dyrket den i over 5 år, så den skulle være ret stabil. Han siger også, at lige meget hvor meget skade den tager i løbet af en sæson, vil den næsten altid klare sig godt. Selv hvis det er overskyet og det regner meget. Hvis han har en dårlig sommer, hvor de fleste andre planter bliver helt grå af svamp, så vil dette X klare sig ret formidabelt. Han siger også at den er god at lave X med, hvis man leder efter en plante der slutter tidligt og som er meget modstandsdygtig mod svamp.

Peace...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2001 21:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Greengod

Lyder helt bestemt som en plante der er værd at bruge, men er den potent nok?
Det lyder som en plante som vil gøre sig virkeligt godt udendørs i Danmark.
Hvis ikke du kan skaffe nogle modstandsdygtige frø, har jeg nogle liggende som jeg har dyrket i min have i 3 år. Dem har der aldrig været problemer med, bortset fra at de ikke er særligt potente. Jeg har dog tænkt mig at krydse dem med enten skunk#1 eller orangebud.

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2001 19:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hey ADB,

Godt spørgsmål....Jeg ved det faktisk ikke, men jeg vil da finde ud af det. Angående de akklimatiserede frø, købte jeg nogle på staden for et par måneder siden. På pakken stod der "danske frø akklimatiserede siden 1971". Jeg har prøvet at starte et par stykker indendørs, men de gror en smule mærkeligt. Tror du det kan være fordi de er under 24/7 lys? De gror fint nok, men de ser sgu noget mærkelige ud. Bladene kommer ikke frem parvis, som på mine andre planter, men nærmest et blad af gangen. Og stænglen zig-zagger - altså først vokser den til en side og skyder et blad, hvorefter stænglen "knækker", vokser ca. 45 grader modsat og skyder et blad?!!
/
\
/
\......noget i den stil...
Hvis du er interesseret har jeg nogle bønner fra Australien vi måske kunne bytte et par stykker af med dine udendørs..10/10 eller noget i den stil.
Skunk#1 lyder som en god plante at krydse med, men måske vil du være interesseret i C99XNL#5 eller ManatuskaThunderFuck. Jeg håber på at få et par af dem til at sætte frø når jeg kommer så langt, så hvis du vil kan jeg da godt lægge et par stykker til side til dig. Jeg har også JackHerrerXSuperJack og jeg får (forhåbentlig) en del JuicyFruitXFruit&Spice. Hvis du mangler noget bestemt kan jeg måske også skaffe det.

Peace...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2001 20:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Greengod
Jeg tror at du burde dyrke dine frø fra staden udendørs. Det som du beskriver tyder meget på at planterne ikke får optimale vækstbetingelser. Det ville de gøre udenfor. Der er heller ingen omkostninger forbundet med at dyrke udendørs.
Jeg er da helt klart interesseret i at bytte nogle frø med dig. Hvilke det er betyder ikke så meget, da jeg er meget interesseret i forskellige arter. Kender du arten Northen Lights ( ren )?, den skulle nemlig kunne klare sig suverænt i Danmark

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2001 20:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 okt 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Nordjylland
Det er nogle svedige frø du har GreenGod. Hvor får man fat i dem henne??(Specielt de C99xNL#5 frø) Jeg ved godt du er interreseret i at bytte, men problemet er at jeg ikke har nogle gode frø at bytte med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2001 00:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hey Bear og ADB,

ADB:

Ja jeg tænkte det nok. Men desværre er forholdene jo ikke ligefrem de bedste lige i øjeblikket Billede Men det skal da prøves - klart nok. Er NL#5 et godt valg til udendørs brug? Den er ihvertfald potent og den giver vist også et ret godt udbytte.

Bear:

Jeg har ikke ret mange C99XNL#5, men når jeg begynder med dem (snart - sikkert i næste uge) skal jeg nok gemme nogle stykker til dig. No problem! Jeg fik dem af ham gutten jeg kender i staterne. Han har selv krydset dem og siger at de er ret formidable. Men der går jo nok et par måneder inden det bliver aktuelt - desværre. Men kig her på boardet, så skal jeg nok give besked når de er ved at være klar...

Peace...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2001 18:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Greengod

Jeg tror NL#5 ville være et godt valg. Den burde kunne klare sig godt, og da det er en skunk relateret plante burde den give et meget potent produkt. Men hvis jeg var dig ville jeg dog tage en af de gamle og efterprøvede arter såsom: Skunk#1/skunk#2 eller Durbanpoison ( som jeg selv har dyrket ). Acapulco Gold skull efter sigende give et stort udbytte udendørs, jeg har altid gerne villet prøve den. Men som grundregel er en ren sativa mindre modtageælig overfor sygdomme og især mug. Dette skyldes de knap så tætte topskud ( buds ).
Til foråret har jeg planlagt en dyrkning af: Orangebud og Skunk#1 i min baghave. Mange tror ikke på at det kan lade sig gøre at dyrke seriøs pot i Danmark, klimaet egner sig dog i høj grad til det.

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene

[This message has been edited by ADB (edited 11-01-2001).]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2001 23:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2000 01:01
Indlæg: 108
Geografisk sted: Aalborg
Cannabis kan dyrkes alle steder hvor temperaturen ikke dykker ned omkring frysepunktet, det kan dog dyrkes godt hvis den ikke kommer under 10-15 grader.....
Kort sagt, det er muligt at dyrke virkelig god ganja i Danmark hvis man planter omkring sidst i april... Billede

------------------
-YES I-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2001 23:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hey ADB,

Jeg har forhørt mig lidt omkring og her er et lille udbud af forskellige frø, som jeg med rimelig stor sikkerhed kan få fingrene i, inden sæsonen går i gang:

Holland's Hope X ukendt Indica
NL X Italian X Miss Swiss
Columbian Gold X Kush
Caribbian Sativa X SuperSkunk
Maroccan Indica
Shiskeberry X Kong
SuperSkunk
Romberry
Early NL
Granny Smiths
Purple Power
Humdinger

Og der er flere hvor de kommer fra Billede

Peace...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2001 21:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hey Sativa,

Har du prøvet at gå ind på Ethnoplanet's side (link neders til venstre). De fører åbenbart alle frøene fra Seeds Direct (Gypsy Nirvana) og det er også kvalitets frø. Hvis du vil snakke med Gypsy himself, går du bare ind på Overgrow.com og poster en besked til ham i "Smoker's Lounge", eller på hans hjemmeside http://www.seedsdirect.to. Men der er noget jeg ikke helt forstår...På Ethnoplanet's side kan man få 10 MasterKush for 199,-kr. men hos Seeds Direct koster de samme frø 35$us = ca. 275,-kr.??? Altså kan du spare lidt kr. ved at købe hos Ethnoplanet. Det er dog ikke alle deres frø der er billigere, så se dig lidt omkring inden du køber. Hvis du vil have en liste over de forskellige Seeds Banks så check Greenman's side. Han har en rangliste, så du kan se hvem du skal/ikke skal handle med på: http://www.angelfire.com/ga/greenmanspage/current.html

Hvilke frø havde du tænkt dig at købe??

Peace...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2001 21:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2000 01:01
Indlæg: 474
Geografisk sted: Skandinavien
Jeg har desværre kun dårlige erfaringer med frø kvaliteten fra gypsy nirvana de har en meget dårlig spire procent samt meget svage planter der nemt rammes af virus.

Det er derfor jeg så gerne vil have fat i de afrikanske frø igennem african seeds fordi de er frisk indsamlet i naturen så de er meget mere modstands dygtige overfor sygdomme fordi det er naturen der har udvalgt dem til at overleve og oveni får du ikke planter du bliver mere skæv/høj af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2001 21:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2000 01:01
Indlæg: 474
Geografisk sted: Skandinavien
Hey greengod
Hvis du har får mange frø skal jeg da gerne afhjælpe dig med nogle af dem, jeg kunne godt være intereseret i bla.

Columbian gold x kush
Caribbian sativa x superskunk
Romberry
Early nl

læg en besked til mig om hvordan vi skal handle, jeg har evt. et par psilocybe cyanenscens kanyler/sprøjter i overskud hvis du dyrker svampe

ha det bra Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2001 01:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2000 01:01
Indlæg: 474
Geografisk sted: Skandinavien
Jeg har tænk mig at bestille nogle frø fra et sted der hedder african seeds, de føre flere forskellige sorter som er indsamlet direkte i afrika, desvære er de også ret dyre ca.60$ for 20 frø det er ca 25 kr pr. frø, og da jeg ikke har brug for 20 frø af hver sort, kunne man lave det sådan at man kan reservere et par frø.
jeg har nemlig ikke råd til at købe dem alle sammen så hvis vi var flere kunne man bestille alle sorterne, og det er virkelig 1. klasses planter, du får ikke kraftigere planter og så er de 100% rendyrkede/ikke hybridiseret, så sig til vis det har interesse.

Her er en liste over de forskellige sorter:

swazi "rooi bart" - 50$
swazi skunk -
durban poison - 45$
transkei green - 35$
malawi gold
kariba surprise - zimbabwe
zambian copper
ethiopian highland

De kommer direkte fra firmaet www.africanseeds.com som ligger i sydafrika og har derfor ikke været igennem andre frø firmaer.
hygge fra odense Billede Billede

[This message has been edited by Sativa (edited 15-01-2001).]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team