Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 07:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LYS !!
Indlæg: 09 dec 2000 17:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hey folkens!

Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg håber en af jer kan hjælpe mig med. Jeg har i øjeblikket gang i lidt pot dyrkning i et gammelt skab, men resultaterne udebliver! Jeg mangler simpelthen det rigtige lys. Er det muligt at købe en HPS eller HiD lampe et eller andet sted her i landet, eller er jeg nødt til at købe i udlandet? Måske er der en elektrisk kyndig person der kunne fortælle mig, hvilke stumper jeg skal købe hvis jeg skulle lave min egen lampe (sokkel, ballast, sikring osv.) Jeg håber i kan hjælpe mig, da det vil være lidt surt at blomstre mine planter under lysstofrør!

Email at: GreenGod@hushmail.com

Peace...

------------------
The Seed Swap Club:

http://ssc.gq.nu/invite/ssc.html


Top
 Profil  
 
 Titel: LYS !!
Indlæg: 09 dec 2000 19:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 okt 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Nordjylland
Caboon i Aalborg, har det du skal bruge. www.caboon.dk......Deres ting til at gro med, lys, bubler osv. er ikke vist på siden, men jeg ved, at de har det. ring til dem, eller send en mail.


Top
 Profil  
 
 Titel: LYS !!
Indlæg: 09 dec 2000 19:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hej Bear!

Tak for tippet. Det er jeg da vist lige nødt til at prøve!!

Peace...

------------------
The Seed Swap Club:

http://ssc.gq.nu/invite/ssc.html


Top
 Profil  
 
 Titel: LYS !!
Indlæg: 11 dec 2000 12:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
hej prøv:
www.hydroponics.dk

de sælger oxo hydro udstyr...det er i Horsens

Men hvis du har tænkt dig at smide en HID/HPS i et skab kan du godt få nogle varmeproblemer, evt brandfare.... men jeg ved det ikke du bør nok installere nogle blæsere som sug og puster luft ind/ud af skabet.... det giver oxo stærkere planter hvis de bliver udsat for lidt vindmodstand..

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= GLÆDELIG JUL =-
www.smurf3000.com

[This message has been edited by smurf3000 (edited 11-12-2000).]


Top
 Profil  
 
 Titel: LYS !!
Indlæg: 11 dec 2000 14:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hey Smurf (og andre!),

Hvor meget varme snakker vi om her?? Jeg har tænkt mig at investere i en 600W HPS lampe. Min plan er som følger:

1 skab (47x96x170 - hvidt)
1 hydroponic setup (eget design ;-)
(akvariepumpe+varmelegeme)
1 blæser/vifte (bordmodel ca. 20cm i diameter)
1 lampe (600W HPS forhåbentlig)
x antal PCblæsere (nok til at køle lampen tilstrækkeligt)
1 on/off timer (kraftig!!) til lys.

Med en 600W lampe giver det knap 60W/fod2
Med en 400W lampe giver det knap 40W/fod2

Jeg hælder mest til en 600W, men hvis den bliver alt for varm og umulig at styre, er jeg vel nødt til at nøjes med de 400W. Men mit mål er klart de 600W. Bliver det for varmt??

Evt. andre forslag modtages med kyshånd!(?)

Peace...

------------------
The Seed Swap Club:

http://ssc.gq.nu/invite/ssc.html


Top
 Profil  
 
 Titel: LYS !!
Indlæg: 08 jan 2001 05:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jul 2000 01:01
Indlæg: 78
Geografisk sted: KBH N, dk
Hey bear!!
caboon mig i røven!!
Jeg sendte en mail til dem i okt. for at høre om de havde noget og bad dem om lige at sende en mail for at be eller-afkræfte.Hvad der skete....IKKE en skid!!
Og så er der lige det med prisen,sammenlignet med hvad de ellers skal have for deres lort,vil jeg skyde på et sted mellem 2000-3000 kr.Hørte jeg nogen råbe RØVERI?
Næ...tag ud på staden istedet og besøg sinsemilla-butikken.Den ligger på venstre hånd,når du kommer fra hovedindgangen og går mod pusherstreet,drej lige inden du når første bod!!
Prisen vil være ca.1000-1500 kr,afhængig af hvor god du er til at handle!!
FED & FRED

[This message has been edited by ullebulle (edited 08-01-2001).]


Top
 Profil  
 
 Titel: LYS !!
Indlæg: 08 jan 2001 16:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 okt 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Nordjylland
Rolig nu, der er ingen grund til at du koger helt af på mig.....Jeg ved godt det er pisse dyrt. Prøv det her link www.hanfburg.de


Top
 Profil  
 
 Titel: LYS !!
Indlæg: 11 jan 2001 05:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jul 2000 01:01
Indlæg: 78
Geografisk sted: KBH N, dk
Sorry bear!!
Detv var ikke møntet på dig,men caboon,som sikkert også har gode produkter,bare lidt for dyre til min smag... Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: LYS !!
Indlæg: 12 jan 2001 22:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
det lyder som en idé,,, her er et par forslag
til evt. ændringer...

de der computerblæsere holder overhovedet ikke...... du skal købe dig en 2-4 stykker min. 10cm's blæsere,,, ellers er det ligegyldigt.... 600W HPS i et skab kan godt gå.... men syntes du ikke det er synd... det er jo ikke forfærdeligt meget plads.. og en 600W er rigelig stor til det skab du snakker om... hvis du alligevel vil dyrke i skabet ville jeg nok nøjes med en 400W og god udluftning.... en 600W lampe kan varme 20m^2 lokale op til 30grader på under en times tid.. de udvikler utroligt meget varme.... lampen skal være 40-60 cm fra planten...

hov sagde du at skabet kun var 170cm højt...

så skal du ikke regne med at lave planter meget over 1m.... hvis du kører med hps i skabet...... det er lidt ærgeligt at dyrke i et skab..... sæt heller dit setup op i et hjørne og hæng nogle mørkelagner op rundt om.. sortplastik duer heller ikke hps er simpelthen for kraftig....


------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= GLÆDELIG JUL =-
www.smurf3000.com


Top
 Profil  
 
 Titel: LYS !!
Indlæg: 13 jan 2001 00:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 dec 2000 02:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: Viborg
Hey Smurf,

Jeg har ændret mine planer lidt. Jeg har besluttet selv at bygge et "skab". Jeg har et hjørne, ved siden af et vindue, som jeg har tænkt mig at bruge til formålet. Jeg kan få et rum på ca. 120X150cm og da jeg har højt til loftet (ca.3,50m) bliver højden ikke noget problem. Nu skal jeg jo så bare have bygget skidtet Billede Der går jo nok lige et par dage, inden det projekt er færdigt. Jeg er blevet meget interesseret i bubblere, så mit endelige mål vil nok være seperate bubblere til hver plante, kombineret med et ScrOG setup (SOG??). Mon ikke jeg kan klemme en 10-12 bubblere ind i et sådant rum?? Der skal jo selvfølgelig være plads til at komme rundt derinde, men det er jo blot et spørgsmål om lidt planlægning. Men som sagt...Der går jo nok lige et par dage inden det hele står færdigt Billede Ang. blæsere, har jeg set en par smarte løsninger på OG og regner med at lave en luftkølet lampe (hvis jeg ellers kan finde ud af det), eller måske købe en.

Peace...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team