Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 19:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: KBH N, dk
Hej alle trippere!!
Dette er godt nok ikke noget om psychedeliske svampe/urter,men om den russiske kombucha-svamp.
Det er en svamp med gode medicinske og helbredende egenskaber.Den indeholder bla. :
Alkohol,folinsyre,glukoronsyre,L-mælkesyre, oksalsyre,glukonsyre,glukose,antioxidanter og
vitamin: C,B1,B2,B3,B12.
Den skulle efter sigende være fantastisk god for leveren og masse andre ting.
Og som hvor mødre sagde(dengang vi stadig stod til at redde): "En sund sjæl i et sundt legeme".
Dette er jo egentlig en god regel,specielt hvis man har smag for div. stoffer.
Så jeg er nu påbegyndt brygning af kombucha-te og ville lige høre om der var interesse for en evt. opskrift når jeg er færdig med teen?
Den skulle være færdig med at gære om 8-14 dage.
FED & FRED

Medlem

Er kambucha ikke en kultur, man kan have til tid og evighed i køleskabet?

/para

Det der æder/drikker min mormor, der ser ret klamt ud når det ligger der i køleskabet, men det er helt sikkert meget sundt.

Er det ikke den man kan købe hos www.urtegartneriet.dk ?

Mvh
Loonie

Medlem

Geografisk sted: Sverige
Kombucha, det har mig og stortset hele familien rodet med i et år, det var 1998 [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Der kom tit forureninger i glassene og så måtte man jo begynde forfra... der var også en kvinde som fortalte at der kunne dyrkes "nye" kombuchas ved bare at blande mel, sukker, vand, muligvis andet, og lade det stå, det troede jeg på dengang, men når man lige tænker over at det er en svamp, kan det jo slet ikke passe... ej, bliver helt nostalgisk ved kombucha-snak... men jeg vil sq ikke længere drikke noget som ser så ulækkert ud *g*

Den svampe drik kan være meget sund, men men men den kan også være giftig (hvis det er den som jeg tænker på) hvis det er den svamp som ligger i en sukker opløsning for at få næring så tænk på at du kommer til at drike meget gammelt vand og du kan godt blive syg af det.

MVH
piercer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]