Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 30 nov 2000 23:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Er der ikke andre end mig der er frisk på at skrive læserbreve omkring denne artikel ?Rygning forbudt

27. november 2000
Af JOHN HENRIKSEN skribent
Er frigivelse af hash bare et emne, der kun har interesse for tabere, som ikke handler aktier on line på verdens børser?


Joint
Dagbladet Aktuelts webnyheder kunne forleden meddele, at antallet af hashklubber i København nu er oppe på 60. Vi der bor i landets næststørste by mener at vide, at den jyske hovedstad har omkring 40 af den slags detailforretninger.
Jeg var selv nede og besøge en af dem forleden. Ringeklokken er desværre forsvundet, så det er noget med at dundre på døren inde i gården. Efter en tid bliver en mistænksom sprække langsomt til en døråbning, især hvis man kender nogle navne, som de derinde også kender.
Ind gennem en smal korridor, hvor røgen gradvist bliver tættere, indtil vi står i selve klubben, som Conan Doyle kunne have brugt som model for de opiumshuler i London, hvor salig Holmes fra tid til anden overgav sig til sin last. Bortset fra mega-wide screen-tv‘et i hjørnet og sodavandsautomaten.

Hyggeklub
Klub lyder af hygge, men her er som regel alt andet end hyggeligt: Der er ingenting på væggene og nogle spredte skrab-sammen-møbler. Atmosfæren er meget afhængig af, hvem der står bag baren og præsenterer udvalget på 4-6 slags hash.
Men det, der har vakt Aktuelts opmærksomhed, er, at der i nogle af disse klubber udover den ulovlige omsætning af hash også drives hælervirksomhed. Og som der står i telegrammet i al sin ufrivillige komik: Klubbernes salg af hash giver trafik til og fra forretningen til langt ud på natten samt jævnlige politibesøg, der er til stor gene for beboerne.
Hvad er nu den logiske konklusion? Hvordan skal man spare beboerne for dette evindelige renderi af politi? Skulle vi ikke tage og lovliggøre såvel besiddelse af som handel med og rygning af
hash, fordi det ville få brugerne ud af deres nuværende lovløshed, så de ikke tænker: Hvad Fanden, jeg er jo kriminel alligevel, så om jeg sælger et par varme computere gør hverken fra eller til? Politiet mener selvsagt, at det er hashen, der har tiltrukket hælerne og ikke det forhold, at hvor kriminelle er, kommer kriminelle til, der er sagens kerne.
Så længe hash er forbudt, vil dets flere hundrede tusinde danske brugere være ud-stødte i større eller mindre grad, alt afhængig af deres sociale, økonomiske og uddannelsesmæssige status i øvrigt.

Alt godt kommer fra US
Danmark er foregangsland hvad angår ud-stødning, og en af de helt store dumheder er forbuddet mod hash, der får stoffet til at fungere som indgangsportal til den voksne kriminelle verden.
Myterne om hash er mange. Vi ved, at de har deres rod i paranoide amerikanske efterretningskredse, hvor nogle af topfolkenes egne børn og store farvede befolkningsgrupper unddrog sig forældremæssig såvel som hvid kontrol ved at ryge hash. Så blev stoffet forbudt i USA. Og det forbud importerede vi i den vestlige verden, for alt godt kommer fra Amerika.
Måske var tiden inde til at overveje, om ikke vi som samfund kunne vinde noget ved at frigive hash?
Det er et rusmiddel så mildt, at man er i stand til at ryge det og efterfølgende blive valgt til præsident i USA, selv om Clinton påstår, at han ikke inhalerede. Måske er bøvlet ved installeringen af hans efterfølger en udløber af, at ingen af kandidaterne har røget hash.
Er der slet ikke nogen mennesker tilbage i Danmark, som åbenlyst går ind for, at den urimelige kriminalisering af tørring og rygning af en plante bliver ophævet? Eller er det bare et emne, der kun har interesse for tabere, som ikke handler aktier on line på verdens børser og dermed er uinteressant for en markedsorienteret offentlighed? I næste uge vil en af mine somaliske venner introducere mig til khat. Men det er vistnok også forbudt.


Den blev bragt i Information d. 27/11 og kan ses på http://www.information.dk

------------------
Støt fri hash !


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 01 dec 2000 12:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 nov 2000 02:01
Indlæg: 31
Geografisk sted: Vig, Danmark
Det er vidst tid til at Psychedelia som forening skriver en stor artikel til B.T eller ligende! Eller hva? Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 01 dec 2000 14:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Det var netop det jeg mente fordi det kand a simpelthen ikke passe at vi lader sådan en chance gå forbi vores næser vel !

------------------
Støt fri hash !


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 01 dec 2000 14:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 nov 2000 02:01
Indlæg: 31
Geografisk sted: Vig, Danmark
Det er rigtigt´, men er Psychedelia registered som en officiel forening? Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 01 dec 2000 15:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
JA det er nu vi skal slå til...... inden fucking EU gør et eller andet mærkeligt....

vi må stå op og sige vores mening.... vi kunne evt. arrangere en fri-hash march/demonstration...igennem en størrer by,, hvor vi lavede en del forreklame for den.... og hvor der skulle komme rigtig mange ryger og gå med i demonstration for fri-hash.... det er jo alligevel kun: 31 år siden det blev ulovligt.... og det blev solgt på apotekerne for 50 år siden.... SÅ DET ER IKKE FOR SENT ENDNU.. MEN DET BLIVER SVÆRT ....

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= GLÆDELIG JUL =-
www.smurf3000.com


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 02 dec 2000 12:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 nov 2000 02:01
Indlæg: 31
Geografisk sted: Vig, Danmark
Ved i hvad vi det med matchen, er faktisk en rigtig god ide, for hvis vi kan samle nok personer, er det helt sikkert at tv også kommer og det er sgu den bedste måde at gøre opmærksom på sig selv.
Vi tager og og sætter gang i nogle plancher på ryger steder feks Staden og de forskellige ryge klubber så vi kan samle en ordentlig styrke og så giver vi et tip til pressen om at vi vil holde en demostration.
Jeg er helt klart med hele vejen.
Hvem ellers er med???????????
Frihed. Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 02 dec 2000 19:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
Jaja, jeg er naturligvis med, men problemet er ikke at få opmærksomhed; men snarere at få det fra de rigtige mennesker!

Pressen er det vigtigste.

For hvis ingen ser een gøre det, hvad er det så værd?

[This message has been edited by Melicamp (edited 02-12-2000).]


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 02 dec 2000 19:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
Jeg er meget frisk på at starte en kamp for legaliseringen af cannabis. En demo på rådhuspladsen kunne da være ok, men det kræver at det ikke bare er gutter fra psychedelia.dk der dukker op, men hele den brede befolkning. Personligt tror jeg godt at jeg kunne ryste op med 50 normale mennesker til en sådan demo, måske flerer. Man kunne f.eks lave en hjemmeside om emnet - og allerede sætte en fast dato (til sommer) Hvis alle herfra begynder at snakke med venner og bekendte - og vores svenske og norske venner også få spredt budskabet - så er det faktsik ikke så urealistisk. Jeg er af den overbevisning at cannabis kunne blive lovliggjort hvis hele den brede rygergruppe gad medvirke bare en lille smule. Personligt har jeg mange gode ideer om hvordan en sådan kampagne skal udformes, men det kræver en flok seriøse mennesker samt et stort stykke arbejde. Hvis folk er virkelig interesseret i sådan et projekt - så er det bare at sætte det igang.

------------------
zIoN iS fOr ReAl -


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 03 dec 2000 21:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2000 01:01
Indlæg: 24
Geografisk sted: dk
YesYes.. Jeg er 1000% med. Kan garanteret få en ti stykker med. Glimrende idé, vi skal bare følge op på den! Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 03 dec 2000 22:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
Ok Cortez,
jeg kan også skaffe 5-6 seriøse personer. Måske burde vi lave en forsamling her i det nye år. Til start gælder det om at sprede budskabet til den brede befolkning - ikke kun gymnasie flippere og "småkriminelle", men også andre alder- og socialgrupper. F.eks sclerose og parkinson pertienter/foreninger.
Alle skal vide at etableringen af en kamp for frigivelsen af cannabis er under opsejling. Når et sådan budskab kommer frem til de rigtige personer, så er der grundlag for planlægningen af en demonstration. Pressen er til start ikke det vigtigste, den skal nok komme af sig selv.
Som I nok kan høre så brænder jeg for sagen, men jeg tror faktisk at tidspunktet er rigtig godt (også politisk) Tag f.eks. forslaget om prisfald på sprut og smøger! Findes der ikke sunderer og lige så lukrativt alternativ!


Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 04 dec 2000 00:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Det er da helt kæft hvor der er folk der er tændte på det herinde var !!!! Jeg er ret sikker på at jeg kan skaffe nogle stykker (3-30) meget afhængigt af i hvilken del af landet det bliver evt. kan vi måske lave to eller er det for glad at tro man kan smale folk nok ???

------------------
Støt fri hash !


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 04 dec 2000 11:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2000 01:01
Indlæg: 474
Geografisk sted: Skandinavien
i vores nu lukkede ryge klub var der 350 registrede medlemer plus de løse så det skulle da ikke være helt umuligt at samle en ordentlig flok.
hvad med at kontakte Hampepartiet de er ved at samle underskrifter ind så de kan stille op til folketings valg, måske kunne vi alle få nmogle undeskrift sedler så vi kunne hjælpe dem de kæmper jo for samme sag.

Ikke så meget pis bare legaliser lortet!!!!


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 04 dec 2000 17:50 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
Jeg er osse med

Lad os lave en ordentlig bunke plakater og smække dem op på kabelbokse, busstoppesteder osv.

Vi er jo mange som ejer en printer, og tapetklister er sku ikke dyrt Billede

------------------
Respect the shrooms and the shrooms will respect you :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 04 dec 2000 23:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2000 01:01
Indlæg: 24
Geografisk sted: dk
ZION: Parkinsons?


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 05 dec 2000 00:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
En printer er sku ikke nok det bliver nød til at være tryk fordi langt det meste printerblæk kan ikke tåle vand men du kan jo selv tjekke efter om din er noget særligt !!! Ellers ved jeg at man kan få lavet plakater i sort/ en papirsfarve i A3 for jeg mener det var 1-2 kr. ! Jeg er ikke 100% på den pris men jeg mener at kunne huske det !

------------------
Støt fri hash !


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 05 dec 2000 14:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Jeg så lige den her artikel fra fyns stift d.3 /12-00

Lad os aflive fordommene med det samme. Annette Schjødt er selvstændig forretningsdrivende, velsoigneret og hendes lejlighed kunne godt bruges i boligtillægget i denne avis.

Det eneste, kendere måske vil lægge mærke til, er de tre tørre pinde i vasen på det ellers velarrangerede mørke sofabord. Ikke helt så dekorativt som resten af bordets pynt: Det er hampplanter - i daglig tale pot - der kan ryges eller spises eksempelvis i kager, når de aktive stoffer er opløst i smør eller olie.

- Nogle ville tage et glas rødvin eller ryge for at slappe af efter dagens stress. Jeg har fundet ud af, at marihuana får mig til at falde til ro, fortæller Annette Schjødt, der karakteriserer sig selv som et voksent DAMP-barn.

Spørg mor og far

- Jeg er med mine 35 år fra før den tid, da man gav børn den diagnose - men bare spørg min far og mor, griner hun og fortsætter:

- Hvis jeg ikke selv havde fundet ud af, hvad der hjælper på min uro, så havde jeg sikkert fået noget medicin af lægen mod det samme.

- Men jeg vil have lov at vælge selv. Jeg er ikke til piller. Jeg tager ikke en gang en hovedpinepille, siger hun, der prøvede marihuana første gang, da hun var 22 år.

- Selv min familie opfordrer mig til at ryge en joint, når der er for meget fart på mig. Og de er ellers selv kun til rødvin, forklarer hun.

Mod kvalme

Annette Schjødt er formand for Foreningen for brugere af medicinsk marijuana.

For det er efter Annette Schjødts udsagn ikke kun hyperaktivitet, den tørrede grønne plante hjælper på.

- Aids-patienter bruger marihuana, fordi den er kvalmestillende og appetitvækkende, og det samme gælder for kræftpatienter, der tager det, inden de skal i kemoterapi.

- Sklerosepatienter bruger det mod rysteanfald, og jeg har netop haft en opringning fra en stærkt smerteplaget mand, der efter en arbejds-ulykke var oppe på otte stærke morfinpiller om dagen, der gjorde, at han lå uvirksom hen på sofaen.

- Nu tager han kun en daglig pille og bruger marihuana for resten og kan både støvsuge og ordne sin have, fortæller hun engageret og taler videre om gigtsmerter, der kan lettes og søvnløshed, hvor marihuanaen kan erstatte sovepillerne.

Kriminelle miljøer

- Det værste er, at man er kriminel, når man bruger det. Og man bliver nødt til at færdes i kriminelle miljøer for at købe stoffet.

- Jeg føler med den ældre dame, der ringede op til mig og fortalte om, hvordan hun købte marihuana til sin skleroseramte søn. At pårørende til de stakkels syge mennesker skal være nødt til at færdes i narkomiljøerne for at kunne hjælpe deres syge, det er ikke rimeligt, lyder det fra formanden, der har et klart mål for sin forening:

Hamp skal flyttes over på listen for naturmedicin og kunne købes på apoteker - eller gennem foreningen.

For øjeblikket sidestilles hamp med heroin og andre hårde stoffer - og det er helt forkert mener Annette Schjødt.

- Det befordrer folks mistro og uvidenhed, når det står sammen med alt det andet skidt, fastslår hun.

Ingen forskning

Hun undrer sig over, at der ikke er blevet lavet kontrollerede forsøg med marihuanaens lindrende virkning - og påpeger, at stoffet i flere amerikanske stater er blevet lovligjort, så syge mennesker ikke skal gøres kriminelle, fordi de har gavn af det.

Foreningen har telefontid om aftenen på hverdage og har siden stiftelsen 20. november i år allerede haft mange henvendelser.

- De, der ringer, er mest sygdomsramte eller pårørende, der har fået at vide, at deres syge familiemedlemmer kunne have gavn af marihuanaen. Man er jo desperat, når man er syg og vil gerne have et frit valg - og det har du ikke nu. Ikke en gang på recept kan du få marihuana, forklarer Annette Schjødt.

- Der er aldrig nogen, der er døde efter for meget marihuana - og det er jo ikke noget med, at du skal have mere og mere for at få den tilsigtede virkning. Tilligere var der cannabis i mange receptmediciner, og man kunne købe cannabis-cigaretter mod astma. Omkring 1945 var det et uundværligt middel i hjemmets medicinskab - og den næste dag var det et afskyeligt giftstof.

- Siden er det aldrig taget op igen forskningsmæssigt - og jeg gætter på, at det er fordi, der ingen penge er i det. Marihuana er jo et utroligt billigt middel, der ikke helbreder patienterne for alvorlige sygdomme - men som lindrer og kan give en lidt mere tålelig tilværelse - og det kan ingen vel have noget imod.

MARIHUANA

Cannabis sativa - også kaldet hamp - er en etårig plante, der stammer fra Centralasien.
Det aktive stof er især tetrahydrocannabinol, der kan give psykisk men ikke fysisk afhængighed.
Den kan dyrkes i Danmark og bruges i tørret form.
De blomstrende toppe og bladene kan ryges eller spises under betegnelser som pot, marihuana, galar og hash.

Kilde: Den Store Danske Encyklopædi
Ved rygning bruges en lille pibe eller de tørrede blade rulles i cigaretpapir - en joint.
Foreningen for Brugere af Medicinsk Marijuana, c/o Godthåbsgade 25 A, 5000 Odense C.
Åben telefon hverdage fra 20.00-22.00: 28 87 37 43.


------------------
Støt fri hash !


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 05 dec 2000 14:22 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
Smukt


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 05 dec 2000 16:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2000 01:01
Indlæg: 108
Geografisk sted: Aalborg
Yes I

Legaliséz la ganja


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 05 dec 2000 16:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
Enig.


Top
 Profil  
 
 Titel: Fri Hash
Indlæg: 05 dec 2000 21:55 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
> "Ved rygning bruges en lille pibe eller de tørrede blade rulles i cigaretpapir - en joint."

Hehe... en lidt dum fejl!! Eller er jeg den eneste der ryger topskudene og ikke bladene Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team