Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 21:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har kigget lidt hun herinde, men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan man for tørret en frisk kaktus, sådan at den er klar til at blive kogt på.

Håber der er nogle af jeg som kan hjælpe mig, da det er første gang jeg skal prøve det... :wink:

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
du kan også godt koge det på frisk kaktus hvis det er, behøver ikk og være tørret.

eller så skær kaktussen i skiver og smid dem på risten i ovnen ved 50 grader og vend dem en gang imllem til de er helt tørre :wink:

Titel:
Junior medlem

Mange tak for det.

Jeg så en der skar piggene af, og så skar kaktusen i skiver (så de lignede stjerne), er det det du siger jeg skal gøre? og så riste dem i ovnen?

Jeg har også læst at der er noget af kaktusen man skal skære væk? noget af det inde i midten? eller er det ligemeget i den opskrift fra Ali?

Undskyld jeg kommer med alle de spørgsmål, men vil helst ikke bruge 7-8 timer på noget som ikke virker :P

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Razz skrev:
Mange tak for det.

Jeg så en der skar piggene af, og så skar kaktusen i skiver (så de lignede stjerne), er det det du siger jeg skal gøre? og så riste dem i ovnen?

Jeg har også læst at der er noget af kaktusen man skal skære væk? noget af det inde i midten? eller er det ligemeget i den opskrift fra Ali?

Undskyld jeg kommer med alle de spørgsmål, men vil helst ikke bruge 7-8 timer på noget som ikke virker :P

ja af med piggene og så i stjerne skiver og ind ved 50 grader og så vende dem en gang imellem til de er helt tøre.

kender ik lige til det med at skære noget væk ellers, men ville da ikk mene der skal særes andet væk end piggende :D

Titel:
Junior medlem

hehe, okay. så det bare et sted, men følger dit råd :P

Så skal der snart brygges :)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Har du evt. et link til hvor du har læst det henne ?

Titel:
Jeg mener at have læst at det meste af meskalinen sidder i skindet af kaktusen, så det kan muligvis være fordi at det inde i midten alligevel ikke er så potent?

Titel:
Junior medlem

Psylvester skrev:
Jeg mener at have læst at det meste af meskalinen sidder i skindet af kaktusen, så det kan muligvis være fordi at det inde i midten alligevel ikke er så potent?

Ja, det var også noget i den stil jeg har læst. men anyway, tror ikke det har den store betydning om det i midten er med eller ej, så lader det sidde for en skkerhedsskyld :P

Keta-Smølfen skrev:
Har du evt. et link til hvor du har læst det henne ?

Nej desværre, men det var herinde at en havde et link til hjemmesiden jeg læste det på.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

okay. men selv om koncentrationen af mescalin er højere i skindet så er der altså stadig også mescalin i resten af kødet. så man kan lige så godt lave afkog på det hele og få suget mest muligt mescalin ud :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Hvis du alligevel har tænkt dig at koge kaktussen inden så længe, er der ikke nogen grund til at tørre det først - med mindre du ikke har en gryde, der er stor nok til at putte al den friske kaktus i.

Om Shanti

Titel:
Junior medlem

Om Shanti skrev:
Hvis du alligevel har tænkt dig at koge kaktussen inden så længe, er der ikke nogen grund til at tørre det først - med mindre du ikke har en gryde, der er stor nok til at putte al den friske kaktus i.

Om Shanti

bliver kaktusen meget mindre når den tørres?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Razz skrev:
Om Shanti skrev:

Om Shanti

Jeg kan ikke give dig en angivelse i procent, men den svinder en hel del ved tørring da meget af indholdet er vand. Ligesom med svampe, dog ved jeg ikke om vandindholdet er lige så stort, men det kan jeg forestille mig, da det trods alt er en vækst designet til at gro i en ørken.

Titel:
Junior medlem

DeHades skrev:
Razz skrev:
Om Shanti skrev:

Om Shanti

Jeg kan ikke give dig en angivelse i procent, men den svinder en hel del ved tørring da meget af indholdet er vand. Ligesom med svampe, dog ved jeg ikke om vandindholdet er lige så stort, men det kan jeg forestille mig, da det trods alt er en vækst designet til at gro i en ørken.

Okay, tak for svaret, men tror jeg holder mig til at tørrer det, da kaktusen vejer mindre når den er tørret, og opskriften er også til tørret kaktus :P

Man tak for alle de gode svar ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Citat:
Citat:
Psylvester skrev:

Ja, det var også noget i den stil jeg har læst. men anyway, tror ikke det har den store betydning om det i midten er med eller ej, så lader det sidde for en skkerhedsskyld

Ja, at meskalinen sidder i det grønne kød (op til 0,5 cm dybde) lige under skindet er i hvert fald, hvad der står de fleste steder på nettet. Men der findes også andre ting end meskalin i Trichocereus kaktus, og der er nogen, der mener at disse forskellige andre stoffer er mere jævnt fordelt.

Hvis du skulle være så heldig at være i besiddelse af en større mængde materiale fra forskellige kaktus så vil jeg anbefale dig at blande det sammen i een stor kasse, så du tager dine stikprøver fra den samme population hver gang, så at sige. På den måde kan du efter 1-2 forsøg undgå det problem, som en del herinde har beskrevet (og som er beskrevet i på http://www.erowid.org/plants/cacti/cacti_sanpedro_potency_faq.shtml
), at potensen varierer meget fra kaktus til kaktus.

(NB! Det jeg siger er ikke at du skal koge en gigantisk portion og så lade det stå i køleskabet! Da der kan gå mug og andre ubehagelige ting i det . Der er på nettet en beskrivelse af nogle nordamerikanske indianere, der blev meget syge efter at have drukket månedgammelt peyoteafkog.)

Hvis du ikke har en hel masse kaktus så du kan følge den procedure, er risikoen for at spilde sin tid og bare drikke noget bryg, der smager ganske afskyeligt og ikke engang giver mavepine, en del større.

Citat:
Okay, tak for svaret, men tror jeg holder mig til at tørrer det, da kaktusen vejer mindre når den er tørret, og opskriften er også til tørret kaktus.

Shamanerne i Peru kaster vist bare friske kaktusstykker i deres bryg. Virker vist fint :)

Mht. opskrifter så vær opmærksom på, at når de fleste herinde taler om tørret vægt så lader det til at være T. Peruvianus og kun skindet+det grønne kød, der er tale om.

Om Shanti

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]