Citat:
Citat:
Psylvester skrev:
Jeg mener at have læst at det meste af meskalinen sidder i skindet af kaktusen, så det kan muligvis være fordi at det inde i midten alligevel ikke er så potent?
Ja, det var også noget i den stil jeg har læst. men anyway, tror ikke det har den store betydning om det i midten er med eller ej, så lader det sidde for en skkerhedsskyld
Ja, at meskalinen sidder i det grønne kød (op til 0,5 cm dybde) lige under skindet er i hvert fald, hvad der står de fleste steder på nettet. Men der findes også andre ting end meskalin i Trichocereus kaktus, og der er nogen, der mener at disse forskellige andre stoffer er mere jævnt fordelt.
Hvis du skulle være så heldig at være i besiddelse af en større mængde materiale fra forskellige kaktus så vil jeg anbefale dig at blande det sammen i een stor kasse, så du tager dine stikprøver fra den samme population hver gang, så at sige. På den måde kan du efter 1-2 forsøg undgå det problem, som en del herinde har beskrevet (og som er beskrevet i på
http://www.erowid.org/plants/cacti/cacti_sanpedro_potency_faq.shtml), at potensen varierer
meget fra kaktus til kaktus.
(NB! Det jeg siger er ikke at du skal koge en gigantisk portion og så lade det stå i køleskabet! Da der kan gå mug og andre ubehagelige ting i det . Der er på nettet en beskrivelse af nogle nordamerikanske indianere, der blev meget syge efter at have drukket månedgammelt peyoteafkog.)
Hvis du ikke har en hel masse kaktus så du kan følge den procedure, er risikoen for at spilde sin tid og bare drikke noget bryg, der smager ganske afskyeligt og ikke engang giver mavepine, en del større.
Citat:
Okay, tak for svaret, men tror jeg holder mig til at tørrer det, da kaktusen vejer mindre når den er tørret, og opskriften er også til tørret kaktus.
Shamanerne i Peru kaster vist bare friske kaktusstykker i deres bryg. Virker vist fint

Mht. opskrifter så vær opmærksom på, at når de fleste herinde taler om tørret vægt så lader det til at være T. Peruvianus og kun skindet+det grønne kød, der er tale om.
Om Shanti