Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 20:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 jan 2006 22:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2005 22:27
Indlæg: 26
Geografisk sted: Fyn (Lige syd for Odense)
Jeg har søgt rundt og desværre ikke fundet et fyldestgørende svar til følgende spørgsmål:

Min kammerat og jeg har købt os en lille sæk pot, men da vi ikke er særlig forhippede på at ryge pot, så tænkte vi at vi ville ekstrahere det ved hjælp af soxhlet med dertil hørende hylse (ekstraktionshylster). Men vores spørgsmål går på hvilket opløsningsmiddel vi skal bruge for at få THC-olien udskilt, eller om dette overhovedet er praktiskt muligt. Vi har overvejet følgende opløsningsmidler, men ved ikke hvilket der er det bedste til formålet:

Petroleumsether, heptan, hexan og rensebenzin. Men er der et opløsningsmiddel der ville være bedre? Eller kan et eller flere af disse bruges til tilfredshed? Håber at I kan hjælpe... :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2006 23:08 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2002 01:01
Indlæg: 501
Geografisk sted: Århus
Det der fatter jeg ingenting af...

Men søg efter "nol", det er udtræk af olie.

Jeg vil dog foreslå at i laver ryst, brug også søgefunktionen til at søg efter dette.

Mvh Thomhash


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2006 23:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2005 22:27
Indlæg: 26
Geografisk sted: Fyn (Lige syd for Odense)
Tak for besvarelsen, men hvad mener du med ryst???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2006 23:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jæssir! Det lyder dejligt seriøst. Det er første gang jeg har hørt noget så seriøst som anvendelse af Soxhlet til THC ekstraktion :P

Jeg vil anbefale dig at bruge acetone eller helst diethylether.
En god kammerat mener at Matas´ acetone er bedre end Borups acetone(den grønne flaske). Hvorvidt der er korrekt, har jeg stadig til gode at finde ud af.
...men acetone eller diethylether til Soxhlet´en, så går du nok ikke helt galt i byen.
Hvis du kender til princippet bag Soxhlet og før har anvendt det, så er det nok overflødigt at advare om brandfaren ved anvendelse af organiske solventer.

Held og lykke med projektet :wink:

EDIT: Den klart bedste nol fås ved blot at flushe din pot i 5-10 sekunder i diethylether. Ved en længerevarende Soxhletekstraktion vil du uomtvisteligt ekstrahere uønskede stoffer såsom chlorofyl og andet snask. Diethylether formår dog at udtrække færre uønskede stoffer end acetone ved (længere tids) ekstraktion.
Hvis du ikke kender til ekstraktion med propangas(lightergas), skylder du dig selv at læse op på denne metode, som giver en rigtig dejlig honey oil :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2006 23:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2005 22:27
Indlæg: 26
Geografisk sted: Fyn (Lige syd for Odense)
Jamen tusind tak for informationen, så er det vel bare om at købe noget i matas. Har desværre ikke noget diethylether stående, men har en liter chloroform og et par flasker absolut alkohol (99,9 %), tror du noget af det kunne anvendes? Ved ikke om giftstoffet man bruger til at lave ethanolen så rent kunne sætte sig i ekstraktet.

Og mht, til antændelses faren så bruger vi 2 tilbagesvalere, og en lille smule parafilm på toppen af den øverste tilbagesvaler, så jeg tror vi er sikret mht. til antændelsesfaren, men vi gør det dog stadig uden for, det går bare så langsomt med den varmekappe når det er så koldt :-)

EDIT: Hvor længe vil du sige at vi skal ekstrahere på det? 5-8 Soxhlet tømninger? Eller måske et minuttal?


Senest rettet af Loungeflyer 18 jan 2006 23:50, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2006 23:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2005 22:27
Indlæg: 26
Geografisk sted: Fyn (Lige syd for Odense)
Har kun hørt lidt om metoden med lightergas, men må indrømme at mine erfaringer med at arbejde med lightergas (og andre gasser for den sags skyld) er yderst dårlig. Brydes mig simpelthen ikke om at man ikke helt har styr på det, og har futtet mit øjenbryn af engang, og lidt hår. :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2006 23:52 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2002 01:01
Indlæg: 501
Geografisk sted: Århus
http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=11967&highlight=ryst

Det står hvordan du laver ryst, og der er en video til hjælp også. God blæser hvad du så end får lavet af dit pot. :)

PS. For oven under den stor gule skrift "www.psychedelia.dk" er der en knap som hedder søg.

Der er masser af emner om forskellige måder at lave hash på, det er bare at gå igang med at lede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2006 23:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det eneste jeg har anvendt absolut ethanol til(foruden selvfølgelig at drikke mig hamrelam i - man er vel lamfighter), er til at trække nol på standardryger. Men jeg synes fakkertalt at resultatet var diskutabelt. Det vil sagtens kunne anvendes, dog med det forbehold at acetone eller diethylether er fuldt ud lige så gode.
Jeg ville ikke have nogle skrubler ved at anvende abs. EtOH til ekstraktion pga. den tilsatte benzen(som nok ikke engang bruges mere. I dag fordrer teknologien membranfiltrering af 96% EtOH => abs. ethanol), da alt solvent jo afdampes.
Ja, selv chloroform kan sagtens anvendes mhp. at alt solvent afdampes før rygning. Om chloroform så er en god kandidat til THC ekstraktion, ved jeg ikke i praksis, men da molekylet er temmelig polært, ville det nok være at foretrække frem for f.eks. den mere upolære rensebenzin, heptan, som jeg personligt absolut ikke har haft gode resultater med.


Senest rettet af CannaChem 19 sep 2006 13:29, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006 00:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2005 22:27
Indlæg: 26
Geografisk sted: Fyn (Lige syd for Odense)
Jamen det lyder jo som om at man endelig har fået fat på én der er inde i tingene, også rent kemisk, skønt :)

Men som jeg tolker dit indlæg, så er det næsten underordnet om jeg bruger abs. ethanol, acetone eller diethylether. Da jeg som nævnt står inde med abs. ethanol, vil jeg først prøve det. Og så gemme chloroformen til en god fest! Og rensebenzin er ude af billedet.

Mht. til abs. etoh. så synes jeg ikke der står noget på flaskerne om benzen eller noget, det tyder meget vel på at man idag bruger membrandestillation, som desuden er en skøn opfindelse...

Et sidste spørgsmål er: jeg har læst at ekstraktet kan smøres på en cigaret og bare ryges sådan, er det anbefalelses værdigt?

EDIT: Mht til at drikke sig hamrelam i abs. etoh. (kemiker saftevand), ja det er den vildeste fuldskab man kommer i, har kun gjort det et par gange, og kunne ikke drikke det rent, men spædede det op med iskoldt vand. Smager forfærdeligt, men slår som bare fanden. Følte dog at jeg fik ondt i maven af det, tror ikke det er helt sundt...!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006 09:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
kaare_com skrev:
Et sidste spørgsmål er: jeg har læst at ekstraktet kan smøres på en cigaret og bare ryges sådan, er det anbefalelses værdigt?


Det kan ryges på den måde, men da det sidder udenpå papiret, vil meget af THC'en fordampe. Filteret i en smøg forhindrer også de store mængder af røg, så jeg ville ikke gøre det. Dog har jeg prøvet det, men det er ikke noget der er særlig smart at gøre når man nu har nol'en ;)

Du kan smøre det på indersiden af papiret i en joint med ristet tobak, putte mixet i og rulle den. Min erfaring er at det er ret svært at fylde den op på "normal vis" da nol er mere klistret end harpiks (eller, det er jo faktisk harpiks :lol:)

Eller du kan dryppe en dråbe på et halvt bonghovede, og putte tobak ovenpå. Forbered dig på at være beskæftiget de næste par timer ;)

Jeg synes at nol er ret svært at arbejde med hvis du ikke har et par tricks du kan bruge... Du kan ikke røre ved det, da det klistrer fast til alting. Hvis du får det på hænderne er det meste gået tabt. Det sidder bare fast det shit ;)

En af mine metoder til at få nolen op fra skålen/gryden/etc. hvad du vil bruge som beholder til at afdampe div. gasser fra enten ether eller gas, er at tage bunden fra et fyrfadslys, varme det op så de resterende rester af paraffin/stearin smelter, og fordamper. Det smager ikke særlig godt at ryge ;)

Når nol'en ligger tilbage, kan du skrabe med den skarpe kant på bunden fra lyset, så nolen kommer op og ligger i bunden. Så kan man få det meste med. Varm evt. nolen lidt op i beholderen, så er det nemmere at få op.
Nolen i alu-bægeret kan så varmes op meget nemt, og fordeles hvor du nu vil have det...

En anden metode til at få det fordelt i et mix f.eks. til en joint, er samme metode som ovenstående, bortset fra at du tager en hobbykniv, varmer op med en lighter, bare så varm at nol'en smelter hvis den kommer i kontakt med bladet. Det er ligesom at skære i smør med en brændvarm kniv, og nolen bliver flydende. Så kan du stille og roligt skære "skiver" af nolen, og smøre det på papir/mix/hovede

Du KAN også bearbejde det med hænderne, hvis du putter det i fryseren først. Så får det en konsistens af nepal eller anden blød hash. Dog skal du være hurtig med at nolre det ud, da det bliver hurtigt klistret. ;)

En anden sjov ting jeg har fundet ud af efter at have arbejdet med masser af nol her siden høsten sidste år, er at nol bliver helt hårdt hvis det får lov til at sidde ude i luften. Jeg glemte omkring 200mg nol i en gryde i 1 uge, og da jeg varmede det op, kunne jeg samle det op med alu-tricket. Da det var kølet ned igen, havde det samme konsistens som nepal, helt sort og med en nice duft. Hvis jeg fik sådan en klump i hånden ville jeg tro at det var nepal. Mørk på ydersiden, og karakteristisk nepal-brun indenunder. Men jeg tror effekten var blevet påvirket lidt, men det var meget nemmere at arbejde med

Nol er godt, nol er sundt, og slår fandme en i gulvet :twisted:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006 09:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2005 22:27
Indlæg: 26
Geografisk sted: Fyn (Lige syd for Odense)
Jamen tusind tak Xp3rt for det oplysende svar, så har jeg da lidt forskellige metoder at gå igang med. Hvor meget vil du mene er en passende dosis nol for at blive meget til stærk skæv?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006 18:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
TOKE AS NEEDED!!!


HAHAHA


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006 20:50 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Ja, helt sikkert Butan... Acetone river en helvedes masse crap (klorofyl bl.a. ud, så hold dig væk fra det) - diethylæter er nok ikke så dumt til Soxhlet, hvis man har adgang til så fornemt udstyr! :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2006 14:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
UTFSE OG LÆS HVAD DE ANDRE SKRIVER, gentagelse fremmer forståelsen for idioti.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2006 23:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2005 22:27
Indlæg: 26
Geografisk sted: Fyn (Lige syd for Odense)
Ja det her er passer måske ikke helt ind i cannabis forumet, men nu vi debattere brugen af soxhlet og de diverse opløsningsmidlder, så tænkte jeg, hvis man nu siger man bruger en halv liter 95 % ethanol (ikke de-na) til at ekstrahere Salvinorin-A fra 30 g salvia blade, og så lader være med at inddampe spritten men i stedet blande den ca. halve liter indeholdende ekstraktet, med tyrkisk peber (for smagens skyld). Ville man så få nogen mærkbar salvia effekt af denne drik?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006 00:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2006 02:31
Indlæg: 86
Geografisk sted: Det mørke jylland...
Ryg dog den pot.. hvad er problemet :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006 00:24 
Hvis du bare vil ha olie i en fornuftig kvalitet, så anskaffer du et kobber eller rustfri stål rør da de ikke afgiver nogen tingmetaler m.m. til opløsningsmidlerne.

Den ene ende lukkes med et ende stykke, gevind eller anden mere kreativ løsning. Jeg fortrækker gevind og så bore du et 3 mm hul til din påfyldnings studs, fylder røret med pulveriseret pot og lukker mundingen med et kaffe filter, et stykke kunststof og fæstner det med en strips.

Hæld et par refiler Butan gas igennem røret og sammel den flydene gas i en pyrex skål med flad bund, lad det fordampe og varm olien igennem under omrøring for at få de sidste gas lommer/bobbler ud af olien.

Hvis du absolut vil og kan nørde, det lyder sådan lidt der hend af så skal du ikke bruge et Soxhlet/svale rør.

Du skal lave et setup med et kammer til dit pot, det skal afslutes med et fint filter. Jeg vil mene et 120 micron kunst stof filter skulde kunne klare det, har du adgang til rustfri stål filter i de størelser så brug det.

Der skal monteres en flaske butan gas med en T forgrening og en kugle lukning på hver afgrening, den ene af de to udgangs mundinger på T stykket føres over til kammeret med pot.

Gassen opsamles i et opsamlings glas, der er forbundet til en vacum pumpe. Gassen suges ud af opsamlings glasset og fyldes på flasken igen, på den måde kan du både lave super fin rafineret olie, men du kan også genbruge din butan gas.

Det er en af de fortrukne metode for større candiske Medical labs, men det er da en ultimativ nørd måde at lave olie. Især hvis man kun har en sæk pot, derimod hvis man forsyner store mængder syge mennesker og laver meget olie kan man bedre forstå det.

Det over nævnte er heler ikke den 100% nøjagtige setup plan, jeg har aldrig selv brugt denne metode og ved ikke hvordan du styre vacum isolering og flaske påfyldning. Men hvis du virkelig mener at dette er noget du kan og vil, så kender jeg en der benytter sig af det og kan sætte dig i forbindelse med ham. Jeg er ikke sikker på om ikke det er ham der har udviklet det, man ved aldrig helt. Flere af mine internationale buddys er meget beskedne, det handler jo heler ikke om hvem det har opfundet den dybe terlerken, men brugen og udformningen.

Jeg ville ikke bruge ethanol, det er alt for agresivt og opløser klorphyl alt for hurtigt. Det giver ofte en meget uren olie, der smager af klorphyl når man ryger det.

diethylæter er som tidliger nævnt nok det bedste du kan bruge hvis du vil bruge et Soxhlet i dit setup, men du skal være forsigtig når du arbejder med diethylæter men det ved du nok godt.

Men for at være helt ærlig, så tror jeg ikke det er nødvendigt. Et stykke gummi slange skulde kunne klare det samme job, diethylæteren er jo ren og vi skal kun isolere olien og den fordamper først lang tid efter og ved MEGET højere temprature.

Så en stor fladbundet kolbe, til at opsamle udtræket i og forbind med en lang gummi slange til en anden kolbe. Da jeg regner med du vil opsamle diethylæteren igen, hvor vidt du skal fortætte diethylæter under tryk eller ved kulde ved jeg ikke. Men det må du kunne google dig til.

Lige meget hvad du ender med at benytte dig af, så vær sikker på at tage nogle billeder og upload dem. Så vi kan se hvad jeres "nørd" projekt ender op med, om det ender med slet ikke at være så lab rat agtigt og hvad i får ud af jere pot.

Evt. Lav Olie på noget og ryst på resten, så blander i olie op med ryst og får den ondeste hash. En så kaldt Jelly hash.

Alt efter kvalitet af olie og ryst blandes der ca 1 del olie til 5-6 dele ryst, det kan også være der skal mere ryst i end 6 dele. Bland og rul det til det har en ønsket konsistens, jeg fortrækker at det ikke klistre til fingerne.

Geek :shock:

MVH
Piercer :twisted:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006 01:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2004 14:30
Indlæg: 1051
Piercer!

Nu vil jeg lige se om jeg har fattet det hér ordentligt:

Billede

... Er det rigtigt?

Og hvordan fungerer det dér filtersystem med stoffet og kaffefiltret? Hvor kommer nol'en hen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006 10:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
kaare_com skrev:
Jamen tusind tak Xp3rt for det oplysende svar, så har jeg da lidt forskellige metoder at gå igang med. Hvor meget vil du mene er en passende dosis nol for at blive meget til stærk skæv?


Så lidt ;)

Prøv dig frem med dosen. Jeg trak masser af nol på leb 27, ikke den bedste nol eller den kraftigste, men ved at skære en "skive" med en hobbykniv på 5x5x2-3mm af nol, er det nok til at rykke mig rundt i nogle timer :twisted:

Men start med en skive af halv størrelse, og se hvordan det virker. Ryg det, og efter 10 min. hvis det ikke er nok, ryger du bare noget mere ;)

Så finder du hurtigt ud af hvor meget du skal bruge

Noget nol jeg trak på MR. GROW's pot, virkede først ikke, jeg fattede det ikke. Hvad fanden var det for noget lort ? 15min efter røg jeg en meget større dosis. ½ min efter var det som om at blive ramt i panden af en 7 tons kølevogn lastet med døde svin, og fik et mega chok. Ved ikke hvorfor, men nogen gange så kommer effekten meget senere.
Det er det samme hvis jeg ryger potten i en joint f.eks. Røg en sammen med en god ven i sidste uge, efter ca. kvarter efter vi havde slukket jonten, var der ikke nogen effekt. Satte med ved computeren, og SLAM lige i hovedet. Så kom effekten

Med eb's 27 kommer rusen ca. ved en halv joint, og hele effekten kommer indenfor få min. efter at jointen er slukket...

Er der nogen der har en ide til hvorfor det sker ?

Kan det have noget at gøre med sativa/indica ?

27'eren er IMO ret high, i hvertfald mine, hvorimod MR. GROWs fik længere tid til at modne, og endte med at blive gylden til lysebrun grundet krystallerne. Så der er flere sløvende cannabioder, så det har måske noget at sige ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2006 18:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2005 22:27
Indlæg: 26
Geografisk sted: Fyn (Lige syd for Odense)
Kan man godt spise nol???


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team