Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kvalme ?!
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestfyn
Jeg er begyndt at få kvalme en gang imellem, når jeg ryger. Jeg ryger næsten hver dag i perioder og er ikke sådan uerfaren. Så det er vist ikke doseringen jeg stadig ikke kan finde ud af. Men det gør at jeg tit ikke rigtig har lyst til at ryge ordentligt igennem, når jeg er hos en kammerat.

Nogen der ved hvad jeg snakker om og kan give et råd?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hold en længere pause og se så om det har ændret noget?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Det kunne også være fordi du ikke rister tobakken ordenligt og der derfor stadig er noget nikotin tilbage, og hvis du ikke ryger cigaretter til daglig kan det nemt give kvalme..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det kender jeg meget godt til.

Jeg vil ummidelbart tro det er mavesyren der brokker sig lidt. Det syntes jeg meget tit viser sig som kvalme. I perioder hvor jeg har røget meget hash har jeg næsten fået en lille smule kvalme hver gang jeg røg.

Nogle råd

Rist tobakken godt igennem. Dårligt ristet tobak har det med at give kvalme især når det bliver inhaleret igennem et filter som filtrerer meget lidt (joint)

Sørg at have drukket nok vand inden du ryger. Jeg har tit fået max kvalme hvis jeg har drukket for lidt inden jeg ryger.

Det sidste synes du måske er lidt absurd: Hvis mit bælte eller bukser strammer om maven når jeg ryger får jeg også kvalme. Bæltet begynder altid at stramme når jeg får tændt pinden og har suget lidt.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a dream...
Sørg altid for at have drukket rigelidt med væske (helst vand) inden rygning. Hvis du gør dette, tror jeg dine hovedpineproblemer forsvinder hurtigt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Som sagt rist ordentligt... Kan give mig seriøs sveder og kvalme hvis jeg ryger godt igennem på ikke så godt ristede smøger...

Drik vand, eller noget med sukker, det er det bedste

Set & Setting er utrolig vigtig for mig når jeg ryger. F.eks. hvis jeg en dag er NØDT til at besøge en rygerklub, og det regner osv. kan vi godt lige ryge en joint derinde. Men med mange mennesker jeg ikke kender, måske lidt uro og mange mennesker der kommer ind, politiet der kommer i tide og utide kan godt give mig noia og kvalme hvor jeg sveder og ikke har det særlig godt. Går jeg udenfor, så forsvinder det hele

Sker dog ikke særlig tit, eller, meget sjældent. Både at jeg besøger en klub, eller får kvalme

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Spis eller drik for guds skyld ikke noget der indenholder meget sukker, det modvirker jo netop din skævert..

men hold en pause, for hvis du ryger hverdag kan det umuligt passe at du ikke kan finde ud af at riste en smøg..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

z0unds skrev:
Spis eller drik for guds skyld ikke noget der indenholder meget sukker, det modvirker jo netop din skævert..

men hold en pause, for hvis du ryger hverdag kan det umuligt passe at du ikke kan finde ud af at riste en smøg..

Tværtimod så synes jeg sukker pepper min skævert op, og giver mig et energiboost. Men det tager lige toppen af den tunge stenerrøg, og gør skæverten til en højert :lol:

Derudover så smager sukker så FANDENS godt når jeg ryger, så jeg kan ikke lade være :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Personligt har jeg flere gange selv med vilje drukket en masse cola for at komme ned fra min skævert når det har været rigtig slemt, men som du siger så smager alt sødt bare meget bedre i en god skævert, men det føles også somom der er mindre af det syntes jeg? ;D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

z0unds skrev:
Personligt har jeg flere gange selv med vilje drukket en masse cola for at komme ned fra min skævert når det har været rigtig slemt, men som du siger så smager alt sødt bare meget bedre i en god skævert, men det føles også somom der er mindre af det syntes jeg? ;D

Derudover så skulle man tro at større mængder havde en større effekt, men det er ikke min oplevelse. Men hvorfor skulle sukker også give en øjeblikkelig effekt fordi det er sukker. Det bliver jo ikke optaget på 5 sek. og effekten af at drikke f.eks. Coca-Cola er instant :twisted:

Tror mere det har noget at gøre med at det er sødt, og at der så bliver udskilt nogle signalstoffer, men det skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er da et spændende emne

Men jeg er tjald-hungrende, så jeg smutter hjem ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
Jeg har tit fået kvalme og ondt i maven efter jeg har røget. Det minder mest af alt om den kvalme/ondt i maven jeg får vis jeg ikke har fået noget at spise i lang tid, så man nærmest ikke har lyst til at spise pga. kvalmen, men kan mærke at man behøver det.
Så jeg plejer bare at spise noget. enden inden eller efter jeg har røget. det plejer at hjælpe.. :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestfyn
Xp3rt skrev:
Set & Setting er utrolig vigtig for mig når jeg ryger. F.eks. hvis jeg en dag er NØDT til at besøge en rygerklub, og det regner osv. kan vi godt lige ryge en joint derinde. Men med mange mennesker jeg ikke kender, måske lidt uro og mange mennesker der kommer ind, politiet der kommer i tide og utide kan godt give mig noia og kvalme hvor jeg sveder og ikke har det særlig godt. Går jeg udenfor, så forsvinder det hele

Jeg ryger jo bare ud af vinduet derhjemme med min mor siddende inde ved siden af så det kan godt være det giver mig noia.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rorbien skrev:
Xp3rt skrev:

Jeg ryger jo bare ud af vinduet derhjemme med min mor siddende inde ved siden af så det kan godt være det giver mig noia.

:lol:

Det kan godt være at det er derfor ;)

Btw. så er det ikke smart at ryge ud af vinduet når ens far sover to værelser længere henne i et hus hvor de åbenbart ikke kender til lysisolering, og han så derefter kommer ind fordi han kan høre den elektriske lighter tænde :S

(2. gang jeg blev nuppet i at ryge :S)

Titel:
Medlem

en joint der ikke er rristet nok plaejer også at give mig kvalme..
når det sker plejer jeg også at godt død ret hurtigt..

Titel:
Junior medlem

Prøv evt. at slå en bøvs hvis du kan - for mig kan det fjerne det der minder om begyndende kvalme. Hvis du sidder og hænger når du ryger/har røget kan det måske hjælpe at rejse sig op lige og strække igennem - altså det hjælper på kvalmen, ikke på at du hænger... :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Szyslack skrev:
Prøv evt. at slå en bøvs hvis du kan - for mig kan det fjerne det der minder om begyndende kvalme. Hvis du sidder og hænger når du ryger/har røget kan det måske hjælpe at rejse sig op lige og strække igennem - altså det hjælper på kvalmen, ikke på at du hænger... :)

Det kommer jo lidt an på hvilken kvalme det er

Varme-kvalme (for mig, varmt sted ingen steder at gå hen, f.eks. i en varm bus, for meget røg og for lidt mad)

Gå udenfor, køligt, uden for meget larm, stille og roligt. Går hurtigt væk igen. 5-10 min

Kombi-kvalme (smøger samt kaffe)

Da jeg ikke røg smøger, kom denne kvalme en gang imellem, og den er IKKE rar
Kan vare ½ time (kun med smøger, har aldrig haft problemer med kaffe faktisk)

Hammer-i-fjæset kvalme

For meget røg. For meget nikotin f.eks. i forbindelse med bong. Slam, voldsom kvalme, svimmel, har det meget dårligt, føler som om man skal brække sig, men kan ikke (jeg kan i hvertfald ikke)
Det hele kører rundt, svedeture og så videre

Kan vare fra ½ til 4 timer (4 timer i den tilstand er IKKE rar)

Alkohol+røg i store mængder-kvalme

Alkohol i rigelige mængder, spædet op med kraftig røg, kan give en lign. kvalme som slam-i-hovedet-kvalme, men skyldes blandingen af de to ting. Ret ubehageligt

Kan vare et godt stykke tid, indtil noget af alkohol'en er brændt af, og hashrusen har fortaget sig

Hvid-i-hovedet-og-koldsved-kvalme

En forholdsvist sjælden kvalme. PLudselig efter meget røg, f.eks. af stærkere kvali end man er vant til (f.eks. hasholie) kan give koldsved, kuldegysninger, og man bliver hvid i hovedet, og har det ikke specielt godt

Varer 5-10 min. Efter det er man utrolig nice ristet, og var de 10 min. værd man havde det skidt ;)

Men kvalme når man kun ryger, er IMO et spørgsmål om psyke. Psyken styrer meget af en cannabisrus, og er utrolig vigtig for mig...

Prøv at ryge alene og udforsk den helt nye verden som cannabisrusen byder på, der er meget mere end man går og tror ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]