Jeg er sådan set helt enig med dig, og du skal vide at jeg heller ikke tilsidesætter ting som nikotin, alkohol, chokolade og kaffe, når jeg snakker om stoffer. Jeg vil sgu også gerne vide, om der er hjerneskader forbundet med de substanser. Og ja, jeg er også enig i at kroppen tilpasser sig - men det kommer godt nok også an på mange ting, bl.a. dosering og hyppighed, samt hvilket stof der er tale om.
Og du har også ret i, at der i enhver seriøs videnskabelig kilde ikke bliver nævnt noget om hjerneskader - og personligt tror jeg sgu heller ikke der er... der skal meget til at overbevise mig om, at der er hjerneskader forbundet med brugen af cannabis.
Men samtidig må vi stærkt understrege, at der IKKE er forsket nok i hjerneskader og cannabis - derfor vil det måske også virke lidt useriøst at nævne det i en seriøs kilde. Men, rent videnskabeligt, forbliver det altså kontroversielt. Som du selv siger, så er der ingen kilder der viser, hvad der sker i kroppen efter mange års heftigt hashmisbrug.
Men indtil videre vælger jeg at leve i mit eget lille cannabis-univers, hvor denne vidunderlige plante er fuldstændig harmløs

Malkavian skrev:
...nuvel, men ret beset er det ikke grunden til hashens ulovlige status. (Lidt OT, men hashens status skyldes især muslimske landes pres på FN tilbage i 1925, hvor man lavede FN resolutionen (Folkeforbundet den gang), og den beslutning blev truffet IMOD klare konklusioner i 1894 rapporten om den indiske hamp). Forbudet er religiøst motiveret (og er det stadig den dag i dag, nu blot primært båret af kristne).)
Jeg snakkede ikke rigtigt om hvorfor cannabis blev ulovligt, men hvorfor det ikke var så tilgængeligt til flere videnskabelige undersøgelser. Den ringe (dog stigende) tilgængelighed af hamp til videnskabelige undersøgelser skyldes cannabisplantens status og lovgivningen.
Jeg læste dit indlæg og skrev mit indlæg hurtigt pga. tidspres, så håber jeg har forstået dig korrekt - ellers må du lige sige til