Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 jan 2006 10:20 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2006 11:46
Indlæg: 40
Geografisk sted: Vestfyn
Jeg står og mangler en opskrift på brownies ... Er der nogen der ligger inde med sådan en ... ? Eller andre kager eller en hjemmeside evt ... ? Hvor god hash bør man komme i sine kager ?


Senest rettet af Rorbien 10 jan 2006 12:53, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2006 11:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2005 20:20
Indlæg: 399
Geografisk sted: DK
Find en kageopskrift (google ffs) og smuldr din hash i olien under opvarmning. Det er slet ikke så svært.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006 19:24 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006 19:19
Indlæg: 2
Geografisk sted: Skanderborg
Http://www.smokinpuppy.com
derinde kan du finde loads af opskrifter og tips til at rulle en nice Spliff:)[/url]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006 19:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 feb 2006 22:26
Indlæg: 43
Geografisk sted: i din mors skød
jeg har en opskrift men den er på engelsk du kan få den hvis du vil P.S. har ikke prøvet den så garantere ikke noget...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006 19:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 dec 2005 21:03
Indlæg: 72
Geografisk sted: Århus
Ham Selv.... skrev:
jeg har en opskrift men den er på engelsk du kan få den hvis du vil P.S. har ikke prøvet den så garantere ikke noget...


Haha er det nu dig igen. Har sjovt nok en idé om at din opskrift ikke er vildere pålidelig :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006 19:56 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Du giver da ikke op, det må man gi' dig! :lol:

Du skal bare nuldre tjalden ud, og opløse det i fedtstof (smør/olie) ved så lav varme som muligt... hvis det begynder at koge og syde, så er du ved at brænde THC'en af.
Eftersom du indtager det oralt, er det sådan set ret ligegyldigt hvor god kvalitet tjalden er, hvis du tænker på evt. bivirkninger som hovedpine og sådan noget.

Bortset fra det, så bruger du bare en hvilket som helst opskrift hvor der indgår fedtstof.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006 21:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 feb 2006 22:26
Indlæg: 43
Geografisk sted: i din mors skød
[quote="Dextrose"]Du giver da ikke op, det må man gi' dig! :lol:

nej hehe aldrig but don't blame me jeg har kun prøvet det tre-fire gange så det er ikke lige det område der er mest hjerne det indrømmer jeg da gerne det var derfor jeg signede in her for at få nogle tips... men omkring kagen er det ikke en jeg selv har fundet på det er en fra øhh lad os sige en knap så lovlig bog hvor der står så noget men den virker temmelig "rigtig"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006 21:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Verdens bedste pot brownies
Så er der ingen grund til at lede videre efter andre brownies opskrifter - her er den suverent bedste vi smagt (og jeg har smagt mange):

• 125 g. god mørk chokolade evt. mørk Ritter sport m. nødder
• 150 g. hasselnødder
• 160 g. mel
• 1 tsk. bagepulver
• 4 spsk. kakao
• 2 spsk. vanilliesukker
• 200 g. ”Grøn”smør
• 200 g. sukker
• 200 g. brun farin
• 6 æg (mellem størrelse)
• Evt. kakao og flormelis til glasur
• Bland feks. En slat whisky og Baily i dej massen
• Et par dråber Japanske pebermynteolie dråber i
(tar’ lidt af den grønne smag)
• Grøn smør: ca. 70 g fint revet pot gennem dørslag, koges sammen med smør på en pande, for at få de aktive stoffer ind i smørret. Der er forskel på styrken i pot, Jeg bruger Hollands hope (Skunk) En kage er nok til et skønt trip.

Tilberedning:
I en foodprocessor hakkes chokolade og hasselnødder sammen. Mel, bagepulver, kakao og vanilliesukker blandes godt sammen i en skål.
Smør, sukker og farin røres godt sammen i en røremaskine med piskeris påmonteret. Æg tilsættes et ad gangen under piskning, herefter melblandingen. Til sidst røres chokolade/nøddeblandingen i. Det hele hældes i en smurt form (30x40 cm) og bages ved 170 grader i 30-40 minutter afhængig af formens tykkelse - prøv med en nål, om der hænger noget ved.

Mvh Mikkel

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006 23:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 13 mar 2005 22:09
Indlæg: 654
Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Citat:
Grøn smør: ca. 70 g fint revet pot gennem dørslag, koges sammen med smør på en pande, for at få de aktive stoffer ind i smørret. Der er forskel på styrken i pot, Jeg bruger Hollands hope (Skunk) En kage er nok til et skønt trip.

70g pot til en person?? Eller hvordan får du det til at hænge sammen??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2006 14:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
:D Så er den godt nok koncentreret.

Nej det giver flere en en brownie. Men en er nok til at mærke det.

God appetit

Mvh Mikkel

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2006 17:44 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
70g lyder fuldstændigt vanvittigt, et halvt til et helt gram pr. person skulle være rigeligt til en kraftig rus, forudsat at det bliver varmet ordentligt igennem, så alle inaktive thc-syrer bliver omdannet til thc.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2006 18:02 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Jeg er ligeglad med at potmængden er skør...Hold kæft det lyder som en lækker kage. Tusind tak, Mikkel.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2006 18:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det var da så lidt. Fik den af en ven for lang tid siden og har lavet lidt om på den selv.

Fordelen ved den her opskrift er at det er smagen og nydelsen af kagen som har første prioritet. At der så er rigeligt med pot eller skunk gør det kun sjovere. :D

Hvis du har en lokal producent af noget luksus chokolade, så hop lige derned og køb lidt ind af det reneste chokolade. gode råvarer gør dem eventyrlige.

Velbekomme Dr. Phibes :)

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2006 23:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2005 02:14
Indlæg: 680
Geografisk sted: Århus
Fuck den opskrift lyder lækker!!! Jeg glæder mig sgu allerede :D

Jeg og et par venner lavede 40 cookies for et par uger siden med maks 0,5 g god pot pr kage. En enkelt af disse var sgu nok til at sende mig på noget af en rejse, så jeg glæder mig sgu til at eksperimentere med brownies.

Tak Mikkel :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2006 03:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2004 22:52
Indlæg: 398
Geografisk sted: århus
Citat:
men omkring kagen er det ikke en jeg selv har fundet på det er en fra øhh lad os sige en knap så lovlig bog hvor der står så noget men den virker temmelig "rigtig"


Huh :?: :shock: ??????¨

Hvad er det for en psykopat agtig noia ulovlig bog du ejer?? Må eje :twisted:


Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 02 sep 2017 13:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2011 20:37
Indlæg: 11
Drupe skrev:
70g lyder fuldstændigt vanvittigt, et halvt til et helt gram pr. person skulle være rigeligt til en kraftig rus, forudsat at det bliver varmet ordentligt igennem, så alle inaktive thc-syrer bliver omdannet til thc.


Jeg ved jeg svarer på en gammel død tråd, men som jeg forstår opskriften, er det 70g SMØR tilsat pot ikke 70g pot hehe, ville bare rette dette da at opskriften lyder fantastisk og har tænkt mig at prøve den imorgen, god ryger/spiser folkens :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 21:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2016 09:02
Indlæg: 91
Kan man lave bruge pot/skunk i stedet for hash? Hvordan skal det behandles så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 21:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2015 12:08
Indlæg: 27
Jeg regner med du allerede ved det her, men ellers får du lige en heads up: det rammer altså meget hårdt når man spiser det, så gå langsomt frem. Jeg blev latterligt skæv første gang jeg spiste en hash brownie, fordi jeg ikke viste hvor stærke de egentlig var. Fik angstanfald, hjertebanken, flimren i hjernen og jeg ved snart ikke hvad. Be careful! :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2018 10:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 19:14, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2018 17:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2015 12:08
Indlæg: 27
Friedrich Gauss skrev:
milkfortheblack skrev:
Jeg regner med du allerede ved det her, men ellers får du lige en heads up: det rammer altså meget hårdt når man spiser det, så gå langsomt frem. Jeg blev latterligt skæv første gang jeg spiste en hash brownie, fordi jeg ikke viste hvor stærke de egentlig var. Fik angstanfald, hjertebanken, flimren i hjernen og jeg ved snart ikke hvad. Be careful! :P


Haha been there too. Og længden af rusen er jo latterlig lang :)


Præcis. Tror det varede fire-fem timer for mig og jeg tog endda noget coke for at komme ned på jorden igen haha. Til gengæld gik der også halvanden-to timer før det kickede ind (altså brownien)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team