Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Bong?
Indlæg: 18 aug 2000 14:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2000 01:01
Indlæg: 49
WOw.. Det er jo hyggen om at ryge bong IK? man sidder måske 4 menneker sammen rundt om en bong.. laver en lille indi? Billede Ryger midre på Jylland? wow.. Er vi da totalt anderledes her? Det er Hygge det handler om.. Jeg fortrækker også Joints, men engang i mellem er det sq hyggeligt med en bong - spand - Jord - Tjubang - Bla - bla bla Billede DDET HANDLER OM HYGGE! MED VENNERNE..


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 18 aug 2000 18:13 
Hej bettebror..

Det kan godt være at bong er hyggeligt, men det jeg synes nu også både bang, chillum og joints er. Jeg kan personligt ikke lide at ryge bong, jeg ved ikke hvorfor, men det er så svært at styre. Bang, joints,chillum eller almindelig pibe er derimod noget at foretrække, efter min mening.

Dog har jeg aldrig fået vand i lungerne af bong *G*


------------------
~Laws without victims serve no purpose other than to increase crime~


Top
  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 18 aug 2000 20:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2000 01:01
Indlæg: 49
Hmm STorebror.. Den fatter jeg sq ikke lige helt. Altså Der er jo 1000 af meninger om hvad der er bedst. Jeg fortæller bare hvad jeg syntes der er toalt godt.. mig og 3 Kammerrater sad i en cirkel Rundt om den VAndGubbel der og det var totalt Hyggeligt. Starin lys. Og en god gramme på Billede der sad den =) der havde vi det sq godt.. men joint eller whatever er da også godt for nogle hvis de kan lide det? Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 19 aug 2000 00:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2000 01:01
Indlæg: 484
Geografisk sted: Kbh
Jeg ville bare høre, om hvorfor folk her ryger bong? Det er, efter min mening, det usleste... Man får vand i lungerne, og en bong stinker bare generelt.
Er det fordi det er billigere end joints? Er det fordi man får ringere og mindre fed i Jylland?
Efter min mening, er det kun joints og chillum der holder. Tju-bang, bong, spand og hvad det nu hedder alt sammen, er for skummelt...

Er der nogen der kan forsvare at ryge bong?

Rylle -


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 19 aug 2000 00:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jul 2000 01:01
Indlæg: 78
Geografisk sted: KBH N, dk
Ryge bong og vand i lungerne?
Det er en gammel skrøne at man får vand i lungerne af at slamme bong.Der er derimod lavet forsøg,som påviser at en bong(vandet) filtrerer en del af de skadelige stoffer og det herfor skulle være "sundere" at ryge bong.Men af rent personligt mener jeg at en bong skader mere,da man jo suger forbandet hårdt i sådan en slambert.Der kan dog være fordele ved en bong:
1.Det er mere økonomisk.
2.Det er lettere hvis man er mange.
3.Det slår hårdere ved første sug.
Hertil skal så siges at man måske,synes jeg,
bliver mere stenet ved bong-rygning,specielt hvis man ryger over en længere periode.
Dette kan skyldes at de som regel er standart hash man stopper i et bongmix.
Idag har jeg selv skiftet bongen ud med joints,chillum og tjubang,men finder den dog stadig frem i ny og næ!!
FED & FRED
ulle


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 19 aug 2000 07:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jul 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Aalborg, DK
Jeg synes, en bong simpelthen er ubehagelig at ryge, jeg bryder mig ikke om hosteanfaldene. Generelt synes jeg, der er lidt for meget spild ved chillumer og joints (da de ryger sig selv hele tiden), men de er selvfølgelig praktiske til at dele med andre. Personlig foretrækker jeg en lille "one-hitter" med ren, stærk hash eller skunk, ét hiv tændes af gangen. Så begrænses spildet til et minimum, ligesom diverse uvedkommende stoffer.


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 19 aug 2000 17:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
Hmmm....

Jeg kan fortælle dig at når man ryger bong brænder THC ved højere temperatur og giver dig mere ud af hashen,,

det er det samme med Bang men her har du bedre mulighed for at tage et hiv som passer til ens lunger og giver en de perfekte sug.. oxo fordi en god læderbang smager helt specielt godt og giver en HELT anderledes skævert.

Chillum er jo oxo ok men det er ligesom om at man ligeså godt kan ryge bang i stedet.

Joints brænder skæve er bøvlet udendørs, brænder ikke ved nær så høj temperatur.. og giver en mere flad skævert...

..jeg mere helt klart at Læder-Rør er den optimale måde at ryge hash på, da den virkelig viser hvad man kan få ud af en klump.

Bong er da ok... det er vist rigtigt nok det der med at vandet filtrer nogle stoffer fra.. og det er jo fint... men hvis man ikke renser sin bong efter endt brug ,, så er det nok ikke ret sundt at ryge på den ...

...3 ugers bong vand er bare skummelt.. men nogle folk syntes jo at det giver en helt speciel smag ...



------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 20 aug 2000 16:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jul 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Aalborg, DK
Jeg kan ikke rigtig følge det du siger om temperaturerne. Jeg troede sådan set, det drejede sig om at holde temperaturen nede, idet høje temperaturer nedbryder THCen. Tænk bare på princippet i en fordamper.

Men jeg kan tage fejl.

Forresten, hvad er egentlig en bang?


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 20 aug 2000 17:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
Det kan oxo være jeg tager fejl.. men efter et større antal pibe er min overbevisning at jo højere temperatur giver bedre skævert... ikke for varm selvfølgelig...

Bang det er jo et rør med et hoved ned i..

hoved

__________\_/___
________________ rør

mhvor man holder hånden for enden af røret imens man suger og giver slip og tømmer røret for røg.,,,



------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 21 aug 2000 09:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jul 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Aalborg, DK
Jeg troede, det var en bong. Nåja, vi kaldte det vist forresten en "tju-bang", da jeg var ung, kan jeg huske nu. Hvad er så en bong? en vandpibe?

[This message has been edited by Bjørn (edited 21-08-2000).]

[This message has been edited by Bjørn (edited 21-08-2000).]


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 21 aug 2000 11:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
heeh yep...

vandpibe

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 23 aug 2000 13:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 742
Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
ZZzz


Senest rettet af loader 08 feb 2005 11:30, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 23 aug 2000 14:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2000 01:01
Indlæg: 484
Geografisk sted: Kbh
Det med folk tror de ikke får vand i lungerne, kan jeg en lille historie om. En god ven, som havde røget bong i et års tid. Han var også overbevist om, det kun er nabo'ens børn, der får vand i lungerne... Indtil han en dag skulle i svømmehallen. Og den beskrivelse han gav burde være skræmmende nok. Han fortalte hvordan han kunne mærke vandet flyde rundt i hans lunger meget beskrivende... Dagen efter besluttede han at søge læge, og kom til udpumpning. De pumpede 10 ml sort grumset vand ud af hans lunger... 10 ml er altså meget... Siden dengang har han ikke så meget som rørt en bong...

Og det med det er hyggeligt. Det er en joint også. Eller en chillum for den sags skyld.

Og man bliver sindsyg skæv af at ryge en joint alene. Godt nok kan man ryge sig træt i den, så må man bare mixe mindre ud...

Jeg håber i tager det til efterretning... Billede

Rylle - Billede

[This message has been edited by Rylle (edited 23-08-2000).]


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 24 aug 2000 10:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
jaja og der folk er døde af E så derfor tager vi det aldrig mere...


...hallo... han rensede ikke sin bong..

bonghygiene er meget vigtigt.. og det er som sagt også ulækkert at drikke et glas vand som er 4-5 dage gammelt... og lunkent..

bakterier elsker den slags klima

så rens jeres bonger hvis i skal ryge bong...

..men stadig.. bang giver den eneste rigtige skævert

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 24 aug 2000 13:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 59
Geografisk sted: Norway
Hei !
Jeg foretrekker selv et enkelt,godt chillum.
Å røyke bong synes jeg er HELT utmerket. Jeg inntar mere røyk,jeg blir mere skev.Eneste hensikten med å røyke. Men det er e`n måte å røyke på som jeg ikke liker mere, det er å røyke på "bøtte". Man skjærer bunnen av en flaske på 1,5 liter, senker flasken i en bøtte vann, setter chillumen i flasketuten, trekker flasken opp slik at flasken blir fylt med røyk, man fjerner chillumet setter munnen inntil tuten og presser flaska ned. Denne måten var den eneste måten vi røykte hasj på i mange år. DET er IKKE bra for lungene. Dampen fra en bong er helsekost i forhold, når man tenker på langtids-skadevirkning av hasj røyking.
Apropos "bong-damp". Finnene sitter i varme,DAMPENDE badestuer hver jævla dag, de får sikkert litt damp i lungene de også?
Såklart er jo røyk+damp verre, men ikke så ille at man ikke skal røyke bong av den grunn.


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 24 aug 2000 22:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Min mening er dog at Joints er at foretrække fremfor en vandpibe.
En godt bygget bong kan selvfølgelig være suveræn,men mange er elendigt lavet og mange bruger en masse tid på at forsøge et gøre dem tætte. Joints har dog også deres ulemper: De kræver lidt øvelse at lave, og man kan ikke ryge dem fuldt ud.



------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 25 aug 2000 14:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 59
Geografisk sted: Norway
Hei!
Å røyke bang er HEELT utmerket.


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 25 aug 2000 15:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 540
Geografisk sted: nordjylland
Nej Billede

Jeg hader at ryge bong... Jeg kan ikke fordrage at ryge overhovedet, men jeg tror stadig på den er den mest effektive måde at ryge på.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 26 aug 2000 00:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
er der virkelig ikke andre en Rolf , Loonie og mig selv der mener at Bang er den eneste rigtige måde at ryge på???



------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
 Titel: Bong?
Indlæg: 28 aug 2000 08:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 31 jul 2000 01:01
Indlæg: 131
Det fedeste er da at ryge et spliff. Der er ikke noget mere hyggeligt end at lade sådan en gå på omgang. Men naturligvis er det ikke den mest effektive måde at futte sit hashish af på. Der går meget til spilde.

Men smagen, sammenlignet med alt det andet, er da at foretrække (og ingen sur hoste)...

------------------
XTC
KapzLuck

PS! Fedt blad.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team