Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 19:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!

Jeg er en dreng på 15 år, og jeg besluttede mig for at prøve at ryge hash med min ven.
Lad mig først understrege: Nej, det er ikke min intention at fremstå som en badass, jeg ønskede blot at opleve virkningen.

Vi havde købt ét gram (ifølge min ven) rigtig god hash. Umiddelart skulle det være landsdelens bedste ryger.
Vi hakkede klumpen meget fin, ristede noget tobak og blandede det i to og en halv cones.

Mit problem er, at selvom jeg røg relativt meget af vores joints, kunne jeg næsten intet føle.
Jeg er ikke god til at indhalere meget røg, så jeg tog små hiv som blev fuldt indhalerede.
Når jeg ryger normale cigaretter, plejer jeg at blive en smule svimmel, og det var det eneste som jeg kunne føle her.

Mit humør blev ikke påvirket, ej heller sanseindtryk eller andet.
Jeg følte blot at jeg blev lidt svimmel, men kun som når jeg ryger en normal cigaret.

Jeg er forvirret over, at jeg som førstegangsryger intet kunne føle, og tænker på om nogle måske kunne give mig nogle gode råd eller lign. til hvordan jeg kan opleve en rus.
Eller er jeg bare immun over for virkningen af THC?

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det er meget normalt at førstegangsrygere ikke mærker noget. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, og det bliver kun ved spekulationerne hos mig. Jeg skulle selv ryge over 10 gange før jeg fik en virkning.

Men derudover vil jeg anbefale dig at vente nogen år endnu, da du kun er 15 år gammel.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror ikke man kan være immun for thc.
Røg også en jomfrujoint på en pige, der absolut intet ku mærke bortset fra hun faldt i søvn kl. 14 om eftermiddagen, da hun kom hjem, men sidenhen har hun haft nogle gode rygere.
Du kan evt. prøve at bage en kage (pas virkelig på med styrken)?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Det lyder ikke helt unormalt, der er mange der ikke mærker ret meget første gang de ryger hash. Som forældre vil jeg dog også tillade mig at hæve min pegefinger og påpege; du skal slet ikke ryge hash du er kun 15. Find noget bedere at bruge tiden på.
Virkningen fra hash skal nok komme, jeg syntes bare ikke det er i en alder af 15 du skal prøve det. Hvorfor?http://stofinfo.sst.dk/Forsiden/Krop_og_hjerne/Hvad_sker_hjernen.aspx
. Håber du tænker dig om og passer på dig selv ;)

Medlem
Brugeravatar

Har hørt om mange der ikke kan mærke det de første par gange. Jeg vil anbefale dig at få fat i noget godt weed og så ryge bong, så skal du nok blive skæv, du kan jo bare blive ved.

Og det kan også bare være I er blevet hustlet og har fået noget lortetjald. Pushere har en tendens til at overdrive, når de skal vurdere deres ejet produkt :wink:

Men hvor meget gav I for det gram, og hvordan virkede det på din ven?

Og jeg syntes alle jer der er efter knægten er lidt for bekymrede, selvfølgelig er det en dårlig ide at ryge hver dag hvis man tager en uddanelse, men jeg vil vove at påstå at en joint sammen med vennerne hver anden weekend, kun vil forøge livskvaliteten for en 15 årig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig at få fat i noget godt weed og så ryge bong, så skal du nok blive skæv, du kan jo bare blive ved.

Jeg vil ikke anbefale nogen som helst at starte på at ryge på instrumenter, men jeg vil slet ikke lede en 15 årig hen i glaspikkens jerngreb, bare for at han skal kunne opnå en rus så hurtigt som muligt. Det er ikke noget særligt godt råd, imo.

Og jeg syntes alle jer der er efter knægten er lidt for bekymrede, selvfølgelig er det en dårlig ide at ryge hver dag hvis man tager en uddanelse, men jeg vil vove at påstå at en joint sammen med vennerne hver anden weekend, kun vil forøge livskvaliteten for en 15 årig.

Det er der ikke nogen af os der kan forudsige, men jeg ved af egen erfaring hvordan det kan gå, når man begynder at tilsidesætte skolen, den vanlige omgangskreds mm., når man begynder at ryge meget. Og ja, det starter sikkert med hver 2. weekend eller lignende, men det kan altid eskalere, og knægten er kun 15 år gammel. Af HR-mæssige årsager vil jeg anbefale ham at vente.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Undskyld mig ,- men man kan ikke være lidt for bekymrede når 15 årige ryger hash. Hash forøger ikke børns livskvalitet....Anarkisten420 hvordan kan du overhovedt foreslag at han bare skal blive ved at ryge?????? Det er mig ubegribeligt at du på den måde ligefrem kan opfordre en på denne alder til at ryge mere og mere. Vedkommende søgte råd det er der svaret på jeg syntes kun det er på sin plads at sige han / hun skal tænke sig om ...

Medlem
Brugeravatar

Ideen ved at ryge bong, er at han bare kan blive ved med at tage hoveder, og så skal han nok blive skæv på et tidspunkt.

Og det er rigtigt at mange på den alder starter med at ryge en gang imellem, og at det så udvikler sig til daglig rygning, sådan er det da gået mig selv. Men dem der begynder at ryge dagligt, er efter hvad jeg har observeret næsten altid dem der ikke begår sig i systemet, dem der ikke passer skolen, ikke har det godt med deres forældre, og allerede er småkriminelle. I min tid har jeg kendt rigtig mange der sagtens kunne styre det, og klarede sig godt i skolen, og samtidig røget en gang eller to om ugen, og det har uden tvivl forøget deres livskvalitet.

Jeg vil på ingen måde anbefale nogen at ryge dagligt, hvis de gerne vil have en uddannelse, men jeg tror at de fleste ville få noget positivt ud af at ryge en pind og slappe af en gang imellem.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Ideen ved at ryge bong, er at han bare kan blive ved med at tage hoveder, og så skal han nok blive skæv på et tidspunkt.

Bare fordi du ikke kan blive stiv af én øl, betyder det ikke at du skal kværne en hel flaske fernet branca, kammerat. Det er nogle dumme pointer du kommer med.

Til trådstarter så vil jeg sige, at jeg tror du besvarer dit eget spørgsmål når du skriver: "Jeg er ikke god til at indhalere meget røg, så jeg tog små hiv som blev fuldt indhalerede."

Ikke dermed sagt at du bare skal suge amok, men alt for små hiv kan resultere i at du ikke bliver skæv fordi du ikke indtager særlig meget. Det er ikke ligesom at drikke en øl i små slurke - en joint ryger sig selv. Prøv at tage lidt større, men færre hiv og se om det ikke redder din rus.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Anarkisten, hvor gammel er du? Det er ikke særlig modent at anbefale en 15 årig at ryge. Man er i fuld gang med at skabe sin egen identitet som 15 årig og hash kan sagtens være med til at bremse denne personlige udvikling. Jeg begyndte at ryge som 16 årig sådan engang hver 2 måned, det tror jeg egentlig ikke påvirkede mig det store. Men uden at lyde selvfed, tror jeg på at jeg har en stærk psyke, som jeg kan mærke mange fra min omgangskreds ikke besidder. Jeg tror virkelig man skal have en stærk psyke for ikke at blive påvirket negativt af cannabis i så tidlig en alder.

Jellex overvej om du ikke hellere vil vente et par år, til du er nået længere i din personlige udvikling og har bedre mulighed for at tage stilling til dit evt. forbrug af et nyt rusmiddel. Hvis du alligevel starter, så læs alt hvad du kan om cannabis. Det er jeg sikker på er med til at mindske de negative effekter. Hvis man er klar over hvad cannabis kan foresage tror jeg også man er bedre til at tackle de problemer.

Medlem
Brugeravatar

Selv tror jeg faktisk grunden til man ofte ikke mærker det lige så meget eller måske slet ikke første gang er, at man for det første skal lære at ryge ordentligt, men mest af alt at man nok er lidt nervøs. Selvom man måske føler sig klar er man det oftest ikke 100% første gang man skal til at ryge. I har vel nok prøvet allesammen at være godt basket, og at der så sker noget nøjern - og så er man bare ikke skæv mere. Samme princip. Anyway, det var ihvertfald bare en tanke :) God ryger, pas på jer selv

Junior medlem

Geografisk sted: Grenå, dk
Det sker tit at kroppen ikke ved hvordan den skal reagere på thc, første gang en person ryger. ligesom det er med stoffer nogengange, men der t kan jp også være så mange andre ting der kan være noget af årsagen.

Go koger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes du virker meget fornuftig og velformuleret, din alder taget i betragtning. Så gør dig selv en tjeneste og få læst godt op på emnet. Der hersker en generel forestilling om at hash er et fuldstændigt harmløst og risikofrit stof. Det er korrekt, at hash i forhold til mange andre rusmidler, bl.a. alkohol, er ret harmløst. Der er dog nogle risici forbundet med omgang af stoffet. Især når du ikke er ældre. Din krop og dit sind er under konstant udvikling, så det er ikke sundt for dig at begynde med rode med diverse rusmidler. Jeg skal dog ikke komme her og lege hellig, da jeg selv ikke var en pind bedre. Tilgengæld brændte jeg nallerne meget og i dag ville jeg ønske at jeg havde lyttet til dem som sagde jeg skulle holde igen. Når du nu igen skal forsøge dig med at ryge, så vil jeg på det kraftigste anbefale dig at du holder dig til at ryge joints! Det er alt for dumt og risikabelt at kaste sig ud i at eksperimentere med store rygeinstrumenter nu. Prøv igen med en mild joint. Hvis du har en vægt, så smid ca. 0.3g i, og start ud med at tage 3 store hiv som du holder inde i 5 sekunders tid. Herefter kan du ligge jointen væk, og vente 10 min og se om det virker. Hvis du ikke mærker noget, kan du gentage processen. Det er en meget sikker måde at ryge på og det skulle gerne give en mild men behagelig rus som egner sig godt til en førstegangs oplevelse. Det er meget normalt, som alle de andre også nævner, at man ikke mærker det store første gang. Men du har heldigvis massere af tid, så lad tag den med ro og så skal det nok lykkes. Go' ryger :joint:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Jeg kunne ikke mærke noget de første 8-12 gange jeg røg, og jeg kender mange der havde det samme problem. Det skal nok komme bare rolig :)

Junior medlem

De første tre gange mærkede jeg intet.
Fjerde gang var det vildeste hygge.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er egentlig lidt vildt at der er ikke er blevet kastet mere lys over det fænomen end der er. Ihvertfald ikke hvad jeg er bekendt med.
Et så udbredt rusmiddel, og så velkendt et fænomen at mange førstegangsrygere ikke bliver påvirkede. Nu tænker jeg med samme variabler som en de har delt en joint med men som bliver skæv af den samme joint, og altså ikke bare fordi de ikke inhalere rigtigt eller lignende, men at der må være en fysiologisk grund til det.
Jeg har ihvertfald aldrig hørt noget endegyldigt svar nogen steder, selvom jeg har ledt rundt på nettet. Jeg har kun kunnet finde spekulationer.

Junior medlem

Tak for jeres råd, men der er nu ingen grund til at være bekymrede.
Jeg er ikke involveret i nogen form for skidt miljø eller kriminalitet. Jeg passer min skolegang og fungere helt fint.
Ingen problemer der.

Det lyder måske meget rigtigt at jeg ikke havde helt styr på det med at indhalere, og at jeg måske skulle prøve et par gange mere.
Jeg ryger heller ikke fast, så der skal ikke meget røg til før jeg er ved at dø af kvælning.

Desuden er jeg godt klar over eventuelle risici ved hash-/ regulær rygning, og de fleste på min alder burde også være informeret om dem. Men slap I bate helt af, for jeg er ikke i nærheden af at gå i den gale retning.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Jeg plejer at trække vejret dybt ind gennem munden, efter at jeg har inhaleret for at få det hele med - dvs. efter at jeg har taget et hvæs og fjernet jointen fra mine læber, så inhalere jeg en ordentlig omgang rent luft... Selvfølgelig uden at exhalere røgen!
Prøv at tage større hvæs det kan også godt hjælpe.
Held og lykke :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg plejer at trække vejret dybt ind gennem munden, efter at jeg har inhaleret for at få det hele med - dvs. efter at jeg har taget et hvæs og fjernet jointen fra mine læber, så inhalere jeg en ordentlig omgang rent luft... Selvfølgelig uden at exhalere røgen!
Prøv at tage større hvæs det kan også godt hjælpe.
Held og lykke :)

ja for det jo sårn negerne gør i musik videoerne ! :mrgreen:
synes det køler røgen godt hvis man er kommet til at kneppe jointen med et ordenligt hvæs :D
ud over det ser det dumt ud, og lyder irriterende

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]