Tillykke med dette gode apparat

Elsker joints, men bongen gør altså noget som der skal en helvedes masse joints til :twisted:
Hvilket hovede har du ? Er det af metal, eller merskum ? Metalhoveder bliver varme, og er normalt skruet på. Jeg foretrækker merskumshoveder som man lynhurtigt kan hive op efter at have røget det, og tømme i et askebæger. Det er lidt mere besværligt, da du enten skal puste asken ud af hovedet, med ret grå møbler bagefter til følje, eller skrue hovedet af, hvilket godt kan være ret smertefuldt, da metal leder varme ret godt

Så et eller to merskumshoveder i en glasbong, det er perfekt. Har 1 mindre hovede til hash og nol, samt et stort med lidt deko på

med mere plads. Bruger jeg til pot og skunk... :twisted:
Et tip til at holde bongen ren, er at bruge citronsyre. Det er en mild syre, og er ikke skadelig i rette mængder. Du kan købe citronsyre som pulver i Matas for en overskuelig pris, eller du kan købe de der gule plastikcitroner med grønt låg man kan købe indeholdende citronsaft, som virker fint. Du kan også bruge alm. citroner, men jeg gider ihvertfald ikke sidde og presse 4 citroner fordi jeg skal ryge et par hoveder

Hvis du ryger med citronsyreholdig væske i din bong med vand hver dag, er den meget lettere at gøre ren
Hvis du har et metalhovede, kan du købe nogle små runde metalriste, med meget små huller, og ultratynde, som man kan trykke ned i hovedet. Derved undgår man at man suger mix og aske ned i røret til bongen, noget som ellers kan give seriøse problemer :S
Ligeledes kan du med et merskumshovede, hvis der ellers er plads nok i det hovede du har fået lavet. I mit mindre merskumshovede har jeg ikke plads til en rist i den størrelse, men med en saks kan du uden større problemer end at klippe i papir nemt forme den præcis som du vil.
Mener de koster 10,- for 5 stk. på Staden, ved ik hvor man ellers kan købe dem, men det kan man helt sikkert.
Jeg købte en pakke med 5, og jeg er på min anden (skiftede i går) og på den første er der blevet røget over 10g skunk og 10g pot samt et par g hash, + 0,5g nol. De holder sindsygt længe.
Man gør dem rene ved at lægge dem i hovedet uden mix, sætte en lighter til med go flamme, og suge så kraftigt som muligt i bongen. Det vil brænde alt andet end risten af, og forsvinder ned i bongen. Klar til brug igen

Din metode til ristning er helt fin, plejer jeg også at gøre, næsten. Husk at tobakken skal ristes, ikke brændes, så ikke så meget varme over længere tid giver en tør brunere tobak der ikke smager af sod og kul. Et tip til at vide hvornår alt nikotinen er ude af tobakken er at lugte til det. Hvis det lugter skarpt lige efter at du har ristet det for x. gang er det ikke klar endnu, og du må riste videre. Hastværk er lastværk, og en bong kan godt smage godt hvis du gør det hele rigtigt.

Jeg er desværre begyndt at ryge smøger, hvilket jeg ikke har gjort tidligere, og derfor kan jeg godt lide at mine smøger ikke er så ristede igen når jeg ryger bong, men hvis du ikke er vant til bong, eller med tobak (du får en stor mængde niko ved bongrygning. Ryg et hovede med tobak alene, og du ved hvad jeg mener

:twisted:) så rist tobakken godt

Nogen slammer hoveder som om det galt deres liv, det er IMO forkert. Du kan sagtens suge i lang tid, og udnytte hele bongens kapacitet. Det giver efter min mening den bedste udnyttelse af dit mix. Ikke at det andet ikke virker, men...

Men lad være med at ryge for meget på den, for du bliver så bong af at ryge bong...

Det er værre end at ryge joints, jeg har i hvertfald problemer med at stå op før kl. 14:00 i hverdagene hvis jeg har røget bong om aftenen og faldet skæv i søvn. Noget der godt kan give lidt problemer med chefen

Held og lykke med det, det kan godt være at jeg har glemt et eller andet i min ephedra+guarana+skunk+nikotin+kaffe-rus :twisted: