Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bong triks
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
Hej! Jeg har lige købt mig en bong. Og jeg tænkte på om der var nogle herinde der kunne give mig nogle tips til mix, rengøring, holde hovedet rent etc.
Jeg plejer at lave mix ved at folde sølvpapir om en flaske eller lign, så jeg får en form for en lille gryde til at riste tobakken i. så jeg rister en gang. så putter jeg hashen i og rister igen, indtil jeg syntes det er lækkert og fedtet.

På forhånd tak.

Titel:
Junior medlem

Tillykke med din nye bong :D

Godt du tænker på rengøring. Der er da ikke noget værre end en møgbeskidt bong. Især ikke en af glas.

Jeg plejer at bruge Iso-alkohol som kan købes i b.la. Matas til næsten ingen penge, groft salt og varmt vand.

Smid bongen i en spand/balje og fyld den med varmt vand og en dråbe opvaskemiddel og lad det stå lidt.
Hæld så en sjat iso i bongen og lad det evt. stå lidt. Hæld så et par skefulde salt i og ryst som en gal et par minutter.
Det lyder måske åndsvagt, men det fjerner alt.
Husk at åbne vinduet og stop et eller andet i div. huller i bongen.
De sidste rester kan evt. fjernes med en gammel tandbørste eller lign.

Det er klart at nu oftere du giver den en tur nu lettere er det at fjerne. Min egen får en tur ca. en gang om ugen og det tar' ikke mere end 10-15 minutter at få den ren.
Dels er smagen meget bedre på en ren bong og dels kan der samles en masse bakterier og skidt nede i, som jo så ender i dine lunger.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
cannabissen skrev:
Dels er smagen meget bedre på en ren bong og dels kan der samles en masse bakterier og skidt nede i, som jo så ender i dine lunger.

Jeg er ikke i tvivl om der kommer skidt nede i bongen. Jeg tror dog ikke at man skal være bange for bakterier eller svampe. Når først bongen er godt snasket, vil suppen sandsynligvis virke meget væksthæmmende på både bakterier, gær og skimmel. De vil måske være tilstede i suppen, men formere sig, tror jeg nu ikke de har "overskud" til!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Tillykke med dette gode apparat :lol:

Elsker joints, men bongen gør altså noget som der skal en helvedes masse joints til :twisted:

Hvilket hovede har du ? Er det af metal, eller merskum ? Metalhoveder bliver varme, og er normalt skruet på. Jeg foretrækker merskumshoveder som man lynhurtigt kan hive op efter at have røget det, og tømme i et askebæger. Det er lidt mere besværligt, da du enten skal puste asken ud af hovedet, med ret grå møbler bagefter til følje, eller skrue hovedet af, hvilket godt kan være ret smertefuldt, da metal leder varme ret godt ;)

Så et eller to merskumshoveder i en glasbong, det er perfekt. Har 1 mindre hovede til hash og nol, samt et stort med lidt deko på ;) med mere plads. Bruger jeg til pot og skunk... :twisted:

Et tip til at holde bongen ren, er at bruge citronsyre. Det er en mild syre, og er ikke skadelig i rette mængder. Du kan købe citronsyre som pulver i Matas for en overskuelig pris, eller du kan købe de der gule plastikcitroner med grønt låg man kan købe indeholdende citronsaft, som virker fint. Du kan også bruge alm. citroner, men jeg gider ihvertfald ikke sidde og presse 4 citroner fordi jeg skal ryge et par hoveder :lol:
Hvis du ryger med citronsyreholdig væske i din bong med vand hver dag, er den meget lettere at gøre ren

Hvis du har et metalhovede, kan du købe nogle små runde metalriste, med meget små huller, og ultratynde, som man kan trykke ned i hovedet. Derved undgår man at man suger mix og aske ned i røret til bongen, noget som ellers kan give seriøse problemer :S
Ligeledes kan du med et merskumshovede, hvis der ellers er plads nok i det hovede du har fået lavet. I mit mindre merskumshovede har jeg ikke plads til en rist i den størrelse, men med en saks kan du uden større problemer end at klippe i papir nemt forme den præcis som du vil.
Mener de koster 10,- for 5 stk. på Staden, ved ik hvor man ellers kan købe dem, men det kan man helt sikkert.

Jeg købte en pakke med 5, og jeg er på min anden (skiftede i går) og på den første er der blevet røget over 10g skunk og 10g pot samt et par g hash, + 0,5g nol. De holder sindsygt længe.
Man gør dem rene ved at lægge dem i hovedet uden mix, sætte en lighter til med go flamme, og suge så kraftigt som muligt i bongen. Det vil brænde alt andet end risten af, og forsvinder ned i bongen. Klar til brug igen ;)

Din metode til ristning er helt fin, plejer jeg også at gøre, næsten. Husk at tobakken skal ristes, ikke brændes, så ikke så meget varme over længere tid giver en tør brunere tobak der ikke smager af sod og kul. Et tip til at vide hvornår alt nikotinen er ude af tobakken er at lugte til det. Hvis det lugter skarpt lige efter at du har ristet det for x. gang er det ikke klar endnu, og du må riste videre. Hastværk er lastværk, og en bong kan godt smage godt hvis du gør det hele rigtigt. ;)
Jeg er desværre begyndt at ryge smøger, hvilket jeg ikke har gjort tidligere, og derfor kan jeg godt lide at mine smøger ikke er så ristede igen når jeg ryger bong, men hvis du ikke er vant til bong, eller med tobak (du får en stor mængde niko ved bongrygning. Ryg et hovede med tobak alene, og du ved hvad jeg mener :lol: :twisted:) så rist tobakken godt ;)

Nogen slammer hoveder som om det galt deres liv, det er IMO forkert. Du kan sagtens suge i lang tid, og udnytte hele bongens kapacitet. Det giver efter min mening den bedste udnyttelse af dit mix. Ikke at det andet ikke virker, men... ;)

Men lad være med at ryge for meget på den, for du bliver så bong af at ryge bong... :lol:

Det er værre end at ryge joints, jeg har i hvertfald problemer med at stå op før kl. 14:00 i hverdagene hvis jeg har røget bong om aftenen og faldet skæv i søvn. Noget der godt kan give lidt problemer med chefen :lol:

Held og lykke med det, det kan godt være at jeg har glemt et eller andet i min ephedra+guarana+skunk+nikotin+kaffe-rus :twisted:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Hobro
ang. rensning af merskumshoveder plejer jeg altid at tage en skruetrækker(som passer lige akurat til hullet) og så varmer jeg den over lighter og ned i hullet, altså drejer den rundt mens jeg presser nedad.
Så er den kalr til brug(vigtig at skruetrækkeren er varm elleres kan den god flække hvis man ikke passer på..især når man har røget et par gode hoveder :)

ang. rengøring af kolben, flasken, beholderen eller hvad det hedder. Så plejer jeg at skylle den lidt med vand. derefter, smider jeg lidt ris, citronsyre og vand i og så bare ryste ryste(bare lige 30 sek), skyld den en gang. Også er skidtet for det meste væk. Bare ris og vand virker dog også fint for mig, når jeg er lidt doven.

Ang. Mixen så plejer jeg at at nuldre hasen så den blir´ "luftig"
altså sådan nuldre det ikke for hårdt, sådan lidt i bløde cirkler:D
Og så bland hashen og den ristede tobok blødt sammen uden at klumpe. Måske lyder det lidt mærkeligt, men kan godt li´det sådan pga. så synes jeg det brænder godt og så er der lidt mere(eller nej der jo ikke) men det fylder mere.
nå jo og så lige proppe 1 - 2 stk lokumsrulle i røret, men det ved du vel godt 8)

...et godt råd er også at stille bongen og mixen helt ind på bordet, hvis nogen lige kommer til at gå ind i bordet eller et eller andet mærkeligt. (og det gør jeg skam tit)...mange har en lidt doven tendens til at stille bongen helt ved kanten af bordet når de har røget :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
flabbe skrev:
ang. rensning af merskumshoveder plejer jeg altid at tage en skruetrækker(som passer lige akurat til hullet) og så varmer jeg den over lighter og ned i hullet, altså drejer den rundt mens jeg presser nedad.
Så er den kalr til brug(vigtig at skruetrækkeren er varm elleres kan den god flække hvis man ikke passer på..især når man har røget et par gode hoveder

jeg bruger nu et MEGET opvarmet 5 el 6 mm metalbor med et håndtag svejset vinkelret på i toppen, det holder osse på varmen meget længere da det er hærdet... hvis du bruger en skruetrækker eller lign. er der stor chance for at hovedet flækker hvis skruetrækkeren ikke er varm nok... og der er jo ikke noget mere nederen end at flække sit ynglings hovede...

men tillykke med dit køb. er sikker på du vil blive glad for den.

-Cali

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
vis du gerne vil være 100% sikker på at ungå et krsseren mix så kan jeg anbefale dig at gå ned og købe nogen cigs der hedder "savoy" det skal helst være de lilla..men grå kan os gå.., de indholder henholdsvis 0,1 og 0,3 mg nigotin.., sammenlindet med en alm prince der ligger på 1,0mg .. så det hurdigt og nemt lavet.. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ARK skrev:
vis du gerne vil være 100% sikker på at ungå et krsseren mix så kan jeg anbefale dig at gå ned og købe nogen cigs der hedder "savoy" det skal helst være de lilla..men grå kan os gå.., de indholder henholdsvis 0,1 og 0,3 mg nigotin.., sammenlindet med en alm prince der ligger på 1,0mg .. så det hurdigt og nemt lavet.. :wink:

Ark, er savoy ikke menthol smøger? det lyder ellers som et ekstremt fornuftigt tip..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Dengang jeg sugede meget bong købte jeg en pakke hjemmerulstobak, og ristede det hele på en gang...
Bare fugt tobakken lidt, og smid den på en pande... Og tænd for kogepladen :)
Så vender du bare tobakken med hånden en gang imellem, og ryster panden når det begynder at ryge...
Det tager lidt længere tid, men så skal man ikke tænke på tobak i et stykke tid....

Titel:
Medlem

nej det er ikke menthol.., jeg bruger selv savoy så.. de forhandeles kun i 20stk men det er det værd :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay cool, så vil jeg da helt klart foretrække savoy fremover til alt hvad der har med hashishen at gøre..

TT: Som der er blevet sagt nogle gange så få endelig fat i et merskumshovede hvis du ikke allerede ejer et, også har jeg hvertfald gode erfaringer med at bruge piberensere af ekstra stærkt materiale til at rense det med (så er du også sikker på du ikke flækker dit ynglings hovede)
- og en anden ting, lad være at fylde kobblen halvt op med vand eller sådan noget sindsygt noget, ikke mere end at røret lige når at komme under vand, det giver helt klart den bedste effekt hvis ellers du kan have det i lungerne.. :>

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Black Rhino skrev:
Jeg er ikke i tvivl om der kommer skidt nede i bongen. Jeg tror dog ikke at man skal være bange for bakterier eller svampe. Når først bongen er godt snasket, vil suppen sandsynligvis virke meget væksthæmmende på både bakterier, gær og skimmel. De vil måske være tilstede i suppen, men formere sig, tror jeg nu ikke de har "overskud" til!

Den teori tror jeg nu ikke helt på :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
flex: Har jeg også gjort, det med tobakken, men ristet tobak der bare er en dag gammel smager IMO ikke særlig godt. Kan bedst lide nyristet tobak...

Ellers prøv med vandristning, der er der ik noget niko tilbage, og tobakken er dejlig frisk

Jeg fylder bongen op (glasrør) til punktet hvor glasrøret med hovedet sidder i. Det giver den bedste køling/rum til røg...

Hvis du ryger med citronsaft (f.eks. nettos, en plastflaske med 33cl for 4,95, holder til ommkring 25 opfyldninger af bongvand)

Bare skyd et skvæt i med vand, og din bong behøver ikke at blive vasket. Normalt sætter der sig et brunt lag dernede, og det ser ikke godt ud, plus at du skal bruge lidt tid på at rense det normalt. Når vandet bliver lidt grumset, hælder du det bare ud. Bongen er helt ren og gennemsigtig, og du kan fylde den op igen...

Bedre at forebygge end at behandle

Det giver også en dejlig frisk smag med koncentreret cironsaft i vandet :P

Titel:
Medlem

hehe det da rart at se man ik er den endste der holder af et godt bon mix :) af og til , du går aldrig fejl af glaskolbe bon, savoy cig´s, nice ganja og så et par dråber nol oven på yeah :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvordan rengører man bonghovede..?
jeg har problemer med at rense mit...

http://img234.imageshack.us/my.php?image=14jm3.jpg

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Kog det, og kør de der piberensere igennem.

Du kan finde dem i forskellige størrelser, så du får et der passer lige til det hovede.
Men det er selvfølgelig kun ved glashoveder, ved træ, merskum eller lignende så brug den varme skrue trækker =)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]