Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 14:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 aug 2000 10:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Hvis man nu rent hypotetisk set havde lyst til udtrække nol fra øeh.. skal vi sige en halvstor hamp-hanplante. Hvilken metode ville så være den bedste? Er der nogen der har nogle erfaringer på dette område?

Ashoka

------------------
exterminate all rational thought


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2000 16:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jul 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Aalborg, DK
Prøv at surfe over på www.yahooka.com.
Find deres "discussion boards". Søg på "butane extraction" under boardet "Advanced Growing".

Der skulle så gerne komme en særdeles udførlig beskrivelse frem af en effektiv metode, som dog kræver nogen forsigtighed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2000 16:47 
Ja. Jeg har også læst at en ekstraktion med butan måske eventuelt pentan eller ether, skulle være den bedste metode. Jeg tror det er fordi disse opløsningsmidler har lavt kogepunkt og fordamper meget let og helt, således man får et helt rent produkt.

Jeg har dog aldrig selv prøvet, skal det lige siges, så jeg tror garanteret også at ganske almindelig ethanol skulle virke Billede


Top
  
 
Indlæg: 20 aug 2000 17:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
jeg prøver her man-tirsdag at lave en ekstraktion... med et eller andet... gerne Ether... så kan man jo oxo prøve det sammentidigt! hehe, det er finT

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2000 20:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Efter min mening har ethanol en række fordele. Det er stabilt, det overgår ikke så nemt til gasform som Butan. Etahnol er også meget billigt og forholdsvis fri for bistoffer. Godt nok er der pyridin i som denarueringsmiddel, men det giver ingen bismag eller virkning.
Til Smurf.
Det der ether ( æter ), skal man altså passe meget på med. Man kan bruge det som rusmiddel ligesom benzin, men ether er meget farligere. Det fordamper meget hurtigt og man nemt tage en overdosis som man kan dø af. Det er dog sikkert og vist at det sagtens kan bruges til nol. Giv os lidt info om resultatet af dine experimenter Billede


------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2000 00:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Jeg vil da gerne give min mening.
Hvis det var mig som skulle udtrække de aktive stoffer fra en hampplante, ville jeg bruge sprit ( Ethanol ). Ganske almindeligt husholdningssprit er udmærket. Hampen tørres og proppes ned i spritten ( det skal helst være fint hakket først ). Ethanolen filtreres fra, og opvarmes forsigtigt. Spritten vil nu fordampe og give en tyk masse. Hvis man yderligere opvarmer, vil man få et fast stof som ligner hash, men er MEGET stærkere Billede.
Man kan faktisk bruge alle delene på planten, men topskuddene er selvfølgeligt det bedste.

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2000 08:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jul 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Aalborg, DK
Fordelene ved butan skulle være, at det udtrækker de olier, man er interesseret i, og ikke en masse andet, f.eks. klorofyl. Det gør ethanol i nogen grad. Olien fra butangasmetoden skulle blive meget ren og klar. Desuden er ren butangas let og billigt at få fat i.
Men der er klart et sikkerhedsspørgsmål, hvilket ovennævnte link også gør udmærket rede for. Men det er der også med alkohol- og æterdampe. Husk, alkoholdampe er også eksplosive.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2000 19:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Tak for de mange svar..
Men er der ikke en eller anden form for gift i husholdningssprit der skulle afholde drankere fra at drikke lortet.. En eller anden form for brækmiddel? Er det muligt at få fat i ren ethanol eller methanol hos materialisten?
Kan man købe ether hos matas. Jeg synes sgu aldrig jeg har set det der.
Man skulle jo nok undersøge butanekstraktion metoden lidt nærmere..

Ashoka


------------------
exterminate all rational thought


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2000 19:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Det er rigtigt at der et giftstof i husholdningsspritten. Dette stof har i lang tid været pyridin. Nu er det blevet skiftet ud træsprit ( methanol ). Når man kigger på en flaske vil man også opdage at det ikke er 100% ren ethanol. Der er en del vand i og så selvfølgelig giftstoffet. Hvis stoffet er methanol, vil dette forsvinde under opvarmningen da det har et kogepunkt meget nært ethanol´s. Hvis det imod al forventning er pyridin ( som det er i USA ), er jeg ret sikker på at der ikke vil ske dig noget. Det er noget andet når man ryger. Jeg ville dog tænke mig om før jeg gav mig til at spise det færdige resultat.
ps. på yahooka.com kan du sikkert finde masser af anvisninger hvor der nævnes " rubbing alcohol ", det er blot amerikansk for husholdningssprit. Så det kan altså godt lade sig gøre.

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2000 19:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Tak for opklaringen ADB..
Det er jo som du siger intet problem hvis det er methanol. Ikke for andre end de drankere der skulle være så uheldige at indtage det..

Ashoka

------------------
exterminate all rational thought


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2000 00:56 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
Brug ether. put finthakket pot ned i en varmefast skål og held ether over (ether er bare pissedyrt) lad det nu stå og trække lidt lav derefter et vandbad, over komfuret (ikke et gaskomfur) for at få alt etheren til at fordampe, og husk at lufte godt ud.

Man kan også godt bruge finsprit (ikke husholdningssprit da det giver en meget vummel smag) :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2000 09:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jul 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Aalborg, DK
Jeg har ikke selv forstand på det her, men jeg har en ven, som er kemiingeniør. Han påstår, at denatureringsmidlet skiftes ud en gang imellem, for at tage modet fra folk, der vil fjerne det. Der findes tilsyneladende mange stoffer, der kan bruges til det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2000 08:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jul 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Aalborg, DK
Jeg tror ikke, det er methanol, som er denatureringsmiddel. Det har det været en gang, men det er længe siden. Problemet med methanol er, at folk bliver blinde af det, hvis de kommer til at indtage det ved et uheld (børn f.eks.). Det er man ikke interesseret i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2000 17:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Jeg tror faktisk at du har ret Bjørn

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2000 00:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
de skifter denaturerings midlet ud.. engang i mellem.. det har jeg oxo hørt og læst...

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2000 20:26 
Nej det er ikke så farligt, jow måske med ether i sit køkken, men ellers ikke.

Alt hvad der har med ektraktion, har med brandfarlige kemikalier at gøre så, hvis det var det du tænkte på sååå.


Top
  
 
Indlæg: 31 aug 2000 00:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Jeg ved ikke hvad svaret er men jeg ville sku være forsigtig med at begynde på ether, ethanol osv. det er sku farligt !!! Men hvis der er nogen der finder en god metode så lav lige en guide til os andre der er for bange til at prøve sig frem !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2000 10:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
jeg har hørt et eller andet om at acetone oxo skulle virker.. men det ligger mig lidt fjernt.... er der noget der har hørt om brug af acetone til ekstraktion



------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2000 13:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Jeg tænkte nu mest på hvad hvis der bliver noget af stadset i dit fed...Så er det ihvertfald ikke aå fedt af spise ...Vel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2000 17:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
nej, det var netop det jeg tænkte,,

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team