Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 08:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 sep 2000 09:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2000 01:01
Indlæg: 30
Geografisk sted: Danmark
Jeg vil ikke selv mene det, men kan man det? Mere eller mindre?
Jeg har da tit lyst til at suge, men jeg kan sagtens undvære det!
Jeg har i perioder røget hver dag, men stadig kan jeg lade vær hvis jeg tænker: Ej det er for meget!
Kan man blive afhænging?
Jeg vil gerne høre noens meninger om hash og afhængighed!

Vh SwarmpJ


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2000 11:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Du kan blive afhængig af den psykiske virkning af THC, men ikke af den fysiske virkning af det. Man kan simpelthen stoppe med det samme hvis man har lyst. Der er vist nogen der får milde influenza lignende abstinenser i en dag eller to efter et meget kraftigt forbrug af cannabis.
Det er en anden sag hvis man blander sit tjald med tobak, da vil det være betydeligt sværere at stoppe, hvis man altså ikke ryger tobak i forvejen. Der mange forskere der anser nicotin for et mindst ligeså vanedannende stof som heroin. Jeg ryger selv cigaretter og må give dem ret, at det er rimeligt vanedannende stof.
Billede
Ashoka

------------------
"Mostly Mowie-Wowie maaan, but it also has some labrador in it!" Citat: Cheech & Chong


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2000 13:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
hehe

ja man kan blive mindre/mere psykisk "afhængig"

jeg vil ikke kalde det direkte afhægig da jeg mener at hvis man ikke kan undvære det bør man stoppe i et stykke tid.

jeg mener det afhænger af hvor længe man har røget (altså hverdag), fx. hvis du ryger hverdag i 2 år bliver man mere afhængig end hvis man bare ryger hverdag i 4mnd.

men de fleste kan jo sige til sig selv nej det er fandme for meget!! som du selv(SVArMPJ) skriver.

det der er farlig med hash det er at hvis man kommer ind i en dårlig periode hvor man ryger meget måske hverdag.. så kommer OSTEKLOKKEN eller på alm. dansk, man bliver tåger... og så syntes man kun at man er normal når man er skæv.. og det er virkelig en dårlig ting... meget ond cirkel...

så vil jeg foreslå at man tager sig en kold-tyrker på 2-3-4 uger.. inden man ryger igen...

så er man ligesom nulstillet og så bliver man jo oxo meget mere skæv end før... lidt lige som de førstegange...(NICE)

men ens hjerne har jo lyst... ligesom med bajere og det er der jo ikke noget at sige til.. eller chokolade for den sags skyld..


har selv prøvet det hele...



------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2000 21:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 aug 2000 01:01
Indlæg: 362
Geografisk sted: det rager ?
sandt sandt...


når ens cannabis forbrug begynder at gå udover ting i hverdagen ( altså alt muligt lort man ikke får ordnet) så er det tid til at lige at holde lidt igen...

en anden farlig ting er at man oxo kan bliver socialt afhængig... altså man elsker hyggen med gutterne når man ryger fed...

men hvis man virkelig vil kan man oxo stoppe !

viljestyrke er nøglen



------------------
-they don't talk....
...they listen ~ ~ ~


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2000 00:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2000 01:01
Indlæg: 30
Geografisk sted: Danmark
Det var også det jeg havde forstillet mig Psykist afhængig, og ikke fysisk!
Jeg ryger også smøger og har gjort det i snart 3 år, så jeg ved hvor svært det er at stoppe en afhængighed!

Men Tak!

Vh SwarmpJ


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2000 00:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 742
Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
cvc


Senest rettet af loader 08 feb 2005 12:18, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2000 13:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Hejsa Alle sammen. jeg er enig i at man kun kan blive psykisk afhængig men det er nu også slemt nok. Jeg vil nok sidestille det lidt med at være afhængig af chokolade det er ihvertfald noget jeg har prøvet (begge dele altså). Jeg vil nu også give, hvem det nu end var der sagde det, ret i at man har godt af nogle lange pauser ind i mellem (på ca. 3-4 uger er ihvertfald godt) Man kan gå og glæde sig og blive skæv på nye måder og udforske verden !!! Det er fedt.

Ps. vi ses vel snart ikke Rolf !!!
Tager du ikke lidt ryger med ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2000 16:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: somewhere green
såvidt jeg ved kan man kun blive psykisk afhængig dvs som smurf3000 skriver
feks man er nød til at få sig en morgen ryger
ellers går tingene sku får hurtigt
personligt ryger jeg på hverdage men først om aftenen ;-) det er sku får neder at værenød til at ryge om morgenen bare for at kunne klare hverdagen

------------------
God ryger!!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team