Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har prøvet at ryge 2 gange nu.. Men har kun mærket noget rigtig den 2. gang.. der røg jeg en joint med pot, kun et par hiv, men blev helt tung i kroppen som om jeg ikke kunne gå og kunne ikke gå lige, men til forskel fra når jeg er fuld var jeg klar over det, men dette varede kun i en halv times tid.. så var det ovre.. så havde en lille snurrende fornemmelse i kroppen som når man lige har drukket et par pilsner for meget.. nu mine spørgsmål:

1. hvorfor havde det ikke nogen psygisk effekt? har hørt man bliver glad, og sådan noget..

2. og hvorfor varede rusen kun så kort tid?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Faktum er, at alle mennesker er forskellige. Vi er ikke alle byggede som robotter med identiske kredsløb etc. Hvis vi går ud fra dette faktum, så må konklusionen jo være, at alle mennesker oplever alt forskelligt - selv en hashrus.

Nogle mennesker skal have 0,5g af en bestemt kvalitet, før de kan mærke de smukke ting i en hashrus (glæde, sanseindtryk etc.). Andre skal have 5g (d.v.s. den ti-dobbelte dosis), før de bare kan mærke lidt. Som jeg prøvede at forklare dig i begyndelsen af dette indlæg: Vi er alle forskellige, og vi reagerer alle forskelligt på eksempelvis hash.

Mit råd til dig er, at du prøver at ryge lidt mere næste gang, da du muligvis skal have meget mere end mange andre for at opnå en moderat rus. Dette kan både påvirke din psykiske tilstand og varigheden under rusen.

Konklusion: Ryg noget mere, men stop når du føler, det bliver for meget. Det burde være nemt at regulere ved indtagelse i røgform. :)

Titel: jamen..
Junior medlem

Jeg følte efter de der par hiv at jeg bestemt ik skulle have mere.. følte at jeg næsten ikk kunne gå fordi min krop var så tung.. vi røg ude i en skov og skulle tilbage til festen og troede aldrig jeg nåede tilbage fordi at jeg følte jeg var så tung.. men ville bare gerne føle den drømmeverden som alle snakker om, hvor verden bliver anderledes..

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Oplevede meget det samme den første gang jeg røg - summen i kroppen, spændinger i armene, følte min krop vejede et ton.

Til forskel fra dig, røg jeg videre og på et tidspunkt brød jeg lissom igennem, og blev helt enormt skæv. Tiden kørte i hak, lyde blev forvrænget, hørte nogen ekstremt høje lydhallucinationer. Har aldrig oplevet noget lignene sidenhen. Efter at have røget de første 5-6 gange fik jeg den klassiske skævhedsfølelse (humørløft, let til latter, anderledes tankegang, behagelig følelse i kroppen) hver gang jeg røg, og sådan har det været siden.

Pointen er nok den, at de første gange man ryger ofte er lidt underlige. Efter nogen gange får man så den klassiske, kendte & elskede effekt hver gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som Drupe mener: Prøv det igen!

Den allerførste gang var heller ikke så vild ved mig. Jeg var dog ikke tung i kroppen - mere frisk - men jeg følte kun en summen i kroppen og lidt svimmelhed. Jeg følte ikke meget mere end det. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]