Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 02:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 aug 2000 09:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 604
Geografisk sted: Århus
Hej.
Jeg har nogle Planter spændende derhjemme (indendørs). Planterne er ca 1 mdr. gamle, men to af dem er en del større end de andre.. kan det være fordi det er han-planter ?.. eller er det meget naturligt at nogle gror hurtigere end andre ?..
Hvordan kan man skelne en han fra en hun.. jeg synes ikke der er nogen forskel på nogle af planterne, blot af der er to der er større end alle de andre.

Venlig Hilsen

TruckerMuffin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2000 15:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Dyrker du under kusntlys eller bare i en vindueskarm?
Hvis du dyrker i et vindue, burde du kunne se forskellen allerede nu.
Hvor høje er de?
Hvilken slags?



------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2000 16:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 604
Geografisk sted: Århus
Hej ADB.. ;-)

Jeg har dem til at stå under et grolux-lysstofrør...
De t0 højeste er vel 30 cm... ellers er den andre ca. 20 cm høje.
Jeg ved sgu ikke rigtigt hvad det er for nogle, det var nogle frø der engang var i noget pot jeg købte.. Har før dyrket dem inde, under et andet slags lys, der blev de meget høje, men ikke så buskede.. den her gang, er det nærmest omvendt.. er det godt eller skidt. ?

Hilsen

TM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2000 19:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Lad os lige gøre det helt klart fra starten af!
Buskede planter = kanon godt
Høje planter = godt hvis stænglen svarer til højden, ellers brækker planten sammen.
Når nu dine planter er omkring de 30 cm, vil det nok være lidt for tidligt at kønsbestemme dem.
Nogle planter har tendens til at blive høje, andre bliver mindre og buskede.
Cannabis Sativa bliver som regel høje
Cannabis Indica bliver som regel buskede og lave. Der er dog ingen beviselig forskel på styrken af planten ( THC/CBD )


------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2000 19:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 604
Geografisk sted: Århus
Hej ADB..

Tak for hjælpen..

Jeg tror faktisk at det er indica.. det synes jeg Smurf3000 snakkede om, da han så nogle gamle blade jeg havde gemt fra sidst jeg dyrkede.
Men kan man se det ud fra bladene.. de her blade er rimelig tynde.. altså ikke i tykkelse.. men i breden.. hmm, nu skal jeg passe på ikke at ævle.. *G*..
Men jeg synes ikke bladene er så kraftige som jeg før har set ved nogle hampplanter.
starten af!!

Har du ellers nogle gode råd.. ? noget specielt gødning man kan smide ned til dem ?.. eller andet for at få dem til gro bedre... lige nu får de 22-23 timers lys dagligt.. er det fint nok ?.. eller skal jeg bare give den fuld skrue, altså 24 timer.. eller måske sætte det ned til 12-16 timer ?..

Hilsen

TM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2000 20:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
Hvis dine blade er tynde ( jeg ved godt hvad du mener!) så tror jeg at det er Sativa, eller måske en blanding af begge arter.
Med hensyn til gødning, bør du gå lidt varsomt frem, for ikke at overgøde. Brug noget flydende gødning og følg anvisningen på bagsiden af beholderen. Hvis det virker godt så øg mængden lige så stille, indtil du begynder at kunne se bivirkninger.

Prøv bare at give dem fuld skrue, sæt dem bare på 24 timer, og se om det giver en forskel.
Det skal altså lige siges at jeg kun har et års erfaring med indendørs dyrkning, så en anden mands mening ville blive værdsat.



------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2000 09:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
jaja hvis de er tynde og mere "skarpe" i kanterne er det nok Sativa...


men det er højest sandsynligt en Hybrid..

..altså både fx. Indica og sativa

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team