Resist skrev:
Ved godt at det er lidt usundt at tage stimulanter hver dag.. Meen hvis vi nu sku gøre det alligevel, kan guarana så anbefales i stedet for kaffe ?? Altså i kapsler.. Tænker primært på det fordi at det skulle virke bedre, være hurtigere end at lave en kande hver morgen, være sundere og ikke så meget bøvl med maven

Jeg har været stor forbruger af guarana 22% koncentrat samtidigt med jeg er "hardcore" kaffedrikker så vil godt dele min erfaring.
Jeg startede om morgenen med en kop ekspesso og to halv grams piller af koncentratet jeg havde lavet med en morder og vand. I skolen drak jeg en litter kaffe og når jeg kom hjem igen tog jeg guarana efter behov (gerne i forbindelse med hash rygning for at holde længere).
Efter at ha fortsat sådan i lidt over 2 måneder begyndte jeg at få rystelser og svedeture hvis jeg ikke fik mit "fix", ikke rart.
Jeg har skåret en del ned nu og drikker kun en litter kaffe om dagen (okay kun og kun), bruger kun guarana når det er mest nødvendigt.
Jeg anbefaler dig at passe på med mængden du bruger for det andet er sgu for ubehageligt. Koffeinforgiftning er iøvrigt også ganske elendigt at ha.