Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 12:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 nov 2005 17:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2005 14:56
Indlæg: 180
ja, spørgsmålen lyder: hvordan laver man hash..?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2005 17:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
På cannabisplantens blomster/topskud/sideskud/buds sidder der nogle krystaller, det er sådan simpelt fortalt dem du bliver skæv af...

Hvis du putter dit materiale i fryseren, så fryser krystallerne, og du kan ryste dem af, og lave det der populært hedder ryst...

Det ryst kan du presse til klumper, og så har du helt ren hash... Hvis du ellers har gjort det ordentligt

Oppe i højre hjørne er der et punkt der hedder Search, prøv at gå derind og søg på hash og læs et par tråde, det er beskrevet indtil flere gange

Her er en film hvor den fremgangmetode er brugt:

http://www.dcfonline.dk/div/Ryst.avi (højreklik vælg "gem destinatio som..." hvis du vil downloade den til din computer)

Der er flere metoder, men dette er en af dem

/edit: fejl i link


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2005 17:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2005 14:56
Indlæg: 180
tak for hjælpen Xp3rt..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2005 18:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
np ;)

Og husk, du laver ikke standart på den måde, det er NICE ryger... :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2005 11:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2005 01:56
Indlæg: 456
Geografisk sted: Jorden
Det er faktisk ikke på den måde hash jo.. Fordi det bliver så rent at THC niveau'et når over en hvis grænse..

Når man laver sådan noget så kaldes det normalt for "ryst" i DK, og det ligner "ice" i styrken... Det er simpelthen så rent.. Selvom det stadig ligner hash til en hvis forveksling..

Man tripper os sygt til det! Der skal ikke meget ryst til at gøre en skæv :lol:



-c0ne


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2005 17:18 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2002 01:01
Indlæg: 501
Geografisk sted: Århus
Jeg brugte den video der er linket til (fandt den dog på dcf :D) i weekenden, og brugte så noget pot.

Det skal dog siges at jeg brugte spande-metoden, hvor man skærer bunden af den ene spand, spænder et styke "organza" udover, og stopper den ned i spanden med bund i. Så lægger du potten i den øverste spand, sådan at det ligger på det "organza" der. Så skal der bare i fryseren nogle timer, og så rysten.. og så i ovnen osv.

Og kan godt sige dig du får noget super prima ryger, det er helt sikkert! :D

Good luck

Ps: og forresten kan du godt ryste 2-3 gange på dit pot, efter det har været i fryseren igen. Det bliver dog svagere og svagere, men kan man da ligeså godt det er go kvali alligevel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 nov 2005 12:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Thomhash skrev:
Ps: og forresten kan du godt ryste 2-3 gange på dit pot, efter det har været i fryseren igen. Det bliver dog svagere og svagere, men kan man da ligeså godt det er go kvali alligevel!


Hehe jeps... Jeg rystede på 20g eb's 27 års rene fuldstændig tørrede, knuste buds fire gange, tjekkede med lup og der var masser af trichomes tilbage, så puttede det ned i en ½L cola, skruede mit låg på med plastik-adapter fra gassen (som jeg altid har hvis jeg lige skal lave lidt nol en dag ;)) og ti min. efter havde jeg en del nol... :P

Så blandede nolen og rystet, og NAMME nam... Så var min krop optaget i et par timer :twisted:

c0ne skrev:
Det er faktisk ikke på den måde hash jo..


"På den måde hash" ? Det ER hash, en af de måder man laver god hash på. At du så ikke har smagt det gode hash og lever af den lokale tørre lorte-standart, det er en anden sag ;)

Meget hash der bliver solgt i DK er lavet på en lign. metode. I stedet for at presse de trichomes sammen, bliver blade og plantemateriale knust til fint støv, som til forveksling ligner ryst. Det bliver så blandet sammen, varmet op, og hvis der er nok ryst i, kan det hænge sammen ved hjælp af varme, hvis ikke skal der noget der kan binde det sammen, tit det der smager af shit når man får dårlig røg.
Så du ender op med xx% ryst i din hash. Jo mere ryst, jo bedre hash, jo mindre ryst, jo dårligere hash. Smart ik ? :lol:


Det er også en af grundene til at standart f.eks. tit er så tør, skør så når man prøver at knække et lille stykke af går det af i en flig, og det bliver pulveriseret...

Kegle skrev:
Fordi det bliver så rent at THC niveau'et når over en hvis grænse..


??????? Så hvis mit hjemmelavede hash indeholder f.eks. 20% THC så må jeg ikke kalde det hash ? Hvad hedder det så ? Shah ? Sikke noget vrøvl

c0ne skrev:
Når man laver sådan noget så kaldes det normalt for "ryst" i DK, og det ligner "ice" i styrken... Det er simpelthen så rent.. Selvom det stadig ligner hash til en hvis forveksling..


Ligner hash til en forveksling ? :P Det er hash, når man presser det altså. Ryst eller dust er trichomes der er som støv, og man kan godt ryge det rent, men synes det er bedre når det er blevet varmet op og presset som i filmen...

c0ne skrev:
Man tripper os sygt til det! Der skal ikke meget ryst til at gøre en skæv :lol:


Det er så rigtigt nok... Men bland det lidt op med nol, hvis der skulle lidt i før, skal der INGENTING i bagefter :twisted:

Xp3rt skrev:
Det ryst kan du presse til klumper, og så har du helt ren hash...


Btw. hvad er det egentligt du ik forstår ved denne linje ? :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2006 14:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 jan 2006 14:02
Indlæg: 1
Geografisk sted: Århus
c0ne skrev:
Det er faktisk ikke på den måde hash jo.. Fordi det bliver så rent at THC niveau'et når over en hvis grænse..

Når man laver sådan noget så kaldes det normalt for "ryst" i DK, og det ligner "ice" i styrken... Det er simpelthen så rent.. Selvom det stadig ligner hash til en hvis forveksling..

Man tripper os sygt til det! Der skal ikke meget ryst til at gøre en skæv :lol:



-c0ne


Fjols..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2006 14:44 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
DjursGuru skrev:
c0ne skrev:
Det er faktisk ikke på den måde hash jo.. Fordi det bliver så rent at THC niveau'et når over en hvis grænse..

Når man laver sådan noget så kaldes det normalt for "ryst" i DK, og det ligner "ice" i styrken... Det er simpelthen så rent.. Selvom det stadig ligner hash til en hvis forveksling..

Man tripper os sygt til det! Der skal ikke meget ryst til at gøre en skæv :lol:



-c0ne


Fjols..

Dit indlæg viser tydeligt hvem der er et fjols her.

Hvad med at snakke ordentligt til folk herinde? Ville være optimalt at bruge det allerførste indlæg til, som ny bruger :roll:

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2006 17:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2005 01:56
Indlæg: 456
Geografisk sted: Jorden
DjursGuru skrev:
c0ne skrev:
Det er faktisk ikke på den måde hash jo.. Fordi det bliver så rent at THC niveau'et når over en hvis grænse..

Når man laver sådan noget så kaldes det normalt for "ryst" i DK, og det ligner "ice" i styrken... Det er simpelthen så rent.. Selvom det stadig ligner hash til en hvis forveksling..

Man tripper os sygt til det! Der skal ikke meget ryst til at gøre en skæv :lol:



-c0ne





Fjols..




Jamen tak?

Lad være med at tage det så bogstaveligt, så misforstår du let.

Tror ali har sagt det meste jeg ville sige for mig. *pass'er bønnen*


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2006 20:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 aug 2005 20:11
Indlæg: 512
men cone pas nu på hvad du skriver uden at have tænkt det igennem, det bliver pisse forvirrende for alle der vil tjekke topic'et når der hver eneste gang skal skændes om hvem som har ret i det og det.. total sort snak du kom ud med :>

men wtf alle kan tage fejl, eller have en skæv dag.. det kender vi jo

tilbage til topic

Er der nogle af jer som vil prøve at nævne nogle af de andre metoder at lave hash på? eller evt. hvilken i fortrækker?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2006 21:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2005 01:56
Indlæg: 456
Geografisk sted: Jorden
For at forklare så mente jeg at det er ikke hash i den forstand fordi det er så rent. Ved godt at f.eks. bubblehash stadig er hash, men på den anden måde er det jo heller ikke hash, for det ligner ikke rigtig hash og både smager anderledes og virkningen er anderledes. Ligesom med ryst, man kan da selvfølgelig godt kalde det hash, men det synes jeg nu ikke er en god beskrivelse, det er nemlig der de felste falder fra og så tror at man skal bruge ½g ryst til at blive skæv, ligesom med "normal" hash.

Ligesom der er forskel på pot og skunk både i udseende og i smag/styrke, så er der forskel på hash og ryst.

Det kan ikke rigtig sammenlignes, det var sådan set bare det jeg mente.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2006 15:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kegle skrev:
For at forklare så mente jeg at det er ikke hash i den forstand fordi det er så rent. Ved godt at f.eks. bubblehash stadig er hash, men på den anden måde er det jo heller ikke hash, for det ligner ikke rigtig hash og både smager anderledes og virkningen er anderledes. Ligesom med ryst, man kan da selvfølgelig godt kalde det hash, men det synes jeg nu ikke er en god beskrivelse, det er nemlig der de felste falder fra og så tror at man skal bruge ½g ryst til at blive skæv, ligesom med "normal" hash.

Ligesom der er forskel på pot og skunk både i udseende og i smag/styrke, så er der forskel på hash og ryst.

Det kan ikke rigtig sammenlignes, det var sådan set bare det jeg mente.


Du vrøvler som du har forstand til ;)

Hash er sammenpressede trichomes fra cannabisplantens female topskud...

Ryst består af trichomes, som ikke er presset... Pres ryst, og du får = Hash

Det er ikke styrken der afgør om noget er hash, ICE, nol, ryst eller lign, det er metoden der er brugt til at lave det


Kegle skrev:
så tror at man skal bruge ½g ryst til at blive skæv, ligesom med "normal" hash.


Normal hash ? Hvad er normal hash ?

For en eller anden 16-årig der køber deres tjald af grumme mennesker med rygmærker, vil mene at hash er som de ser det...

Ryst sammenpresset til plader, ER RENT HASH !!! Færdig bum basta

Der det går galt er måske at du mener at det du kan købe i DK for 30-50kr er hash. Selvf. er det det, men kvaliteten er så meget dårligere...

Ligesom folk der mener at ren amf skal have alle regnbuens farver og lugte af apotek

Kegle skrev:
Ligesom der er forskel på pot og skunk både i udseende og i smag/styrke, så er der forskel på hash og ryst.


Dårlig sammenligning. Rigtig skunk er kun nogle få sorter, og ikke bare en kraftig pot plante (eller jo til dels)

Hvis jeg tager 100g pot-topskud, ryster lortet, får 10g ryst, og presser de 5g ved hjælp af lidt varme...

De 5g presset ryst, er hash

Derfor er der ikke forskel på ryst eller hash i teorien, men derfor kan sagtens være forskel på det, hvem der har lavet det, farve, smag og potens (forskellige planter)


Kegle skrev:
Ved godt at f.eks. bubblehash stadig er hash, men på den anden måde er det jo heller ikke hash


Bubblehash er OGSÅ hash, det er bare lavet på en anden måde end ryst, med (formodentligt?) højere indhold af THC-olie, hvilket gør at det bobler når det bliver varmet op, ligesom nol

Jeg tror jeg vil ryge mig en HASH joint, altså presset ryst :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2006 19:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2005 01:56
Indlæg: 456
Geografisk sted: Jorden
Jeg ved for fanden godt at ryst er presset hash din spade. Jeg har selv lavet det, men jeg synes stadigvæk der er stor forskel. Og ja jeg ved også godt det er REN hash, men det er sq stadigvæk meget anderledes i forhold til standard eller lign.

Du behøves ikke forklare alt det der crap som om jeg er et 6 årigt barn, jeg ved det allerede. Men jeg synes STADIGVÆK at forskellen på normal hash fra dårligt til 80-90'er og så ryst eller bubble er SÅ stor at man ikke rigtigt kan kalde det hash, netop os derfor det hedder noget andet (eg. ryst og bubblehash).

Så må du bitche så meget som du vil med dit "hash er hash" crap, synes stadigvæk forskellen er stor.


Spade skrev:
Det er ikke styrken der afgør om noget er hash, ICE, nol, ryst eller lign, det er metoden der er brugt til at lave det


Hvor har du det fra? Dokumentation tak.


Spade skrev:
Dårlig sammenligning. Rigtig skunk er kun nogle få sorter, og ikke bare en kraftig pot plante (eller jo til dels)


Det er vrøvl! Dvs. at der kun er 4 skunk sorter? Og resten der faktisk er skunk men ikke pot, de er så ikke skunk fordi det ikke er den sort??

Skunk defineres sq da ved at være kraftig pot!!

Ligesom ryst eller bubblehash defineres ved at være kraftig hash!


Spade skrev:
Bubblehash er OGSÅ hash, det er bare lavet på en anden måde end ryst, med (formodentligt?) højere indhold af THC-olie, hvilket gør at det bobler når det bliver varmet op, ligesom nol


Du sagde før at det var metoden der bestemte om det er hash eller ej, ikke styrken. Nu modsiger du dig selv..


Skunk hedder skunk fordi det er stærkere end pot, ikke fordi det bliver dyrket på en anden måde..
Jeg vil våge at påstå at ryst eller bubblehash eller hvad man så ellers kalder det hedder det der hedder fordi det er stærkere end almindelig hash, ikke fordi det bliver lavet på samme måde eller en anden måde..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2006 20:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2004 19:14
Indlæg: 591
Geografisk sted: Langeskov
Okay, c0ne, slap af.

Citat:
Hvor har du det fra? Dokumentation tak.


Bubblehash er en måde at forarbejde sine planter på.
Ligesom ryst er det.
Og nol ligeså.

Det har forskellig styrke, men navnet afgøres af metoden.

Og skunk er ikke bare kraftig pot.
Det er pot der er forædlet igennem mange plantegenrationer. Og derved blevet til skunk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2006 20:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 maj 2004 16:16
Indlæg: 581
Geografisk sted: Some where in Dk
Ok, cOne og Xp3rt, tag lige og slap lidt af begge to, lad vær med at sidde og kalde hinanden hverken spade eller kegle, det er tæt på at nå børnehave niveau det her... :evil:
I har egentlig begge ret i hvad i siger, men cOne prøv at vær lidt mere præcis med når du udtaler dig om tingene, jeg tror godt du ved hvad du snakker om, du har det bare med at forklare det på en måde så folk misforstår dig... :wink:
Lad nu vær med at bitche sådan folkens, ryg en fredspibe i stedet... 8)

Mhv ZachyOn


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2006 01:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2005 01:56
Indlæg: 456
Geografisk sted: Jorden
I know ^^ Det må jeg arbejde lidt på, må lære at forklare mig bedre :)

Zachyon lad os ryge den fredspibe :twisted:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2006 19:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
c0ne skrev:
Så må du bitche så meget som du vil med dit "hash er hash" crap, synes stadigvæk forskellen er stor.


Det er den også... Ligesom forskellen er stor på en Harboe Light og en flaske Gordon's Gin :)

c0ne skrev:
Xp3rt skrev:
Det er ikke styrken der afgør om noget er hash, ICE, nol, ryst eller lign, det er metoden der er brugt til at lave det


Hvor har du det fra? Dokumentation tak.


Behøver jeg ikke... Det er faqts :)

c0ne skrev:
Xp3rt skrev:
Dårlig sammenligning. Rigtig skunk er kun nogle få sorter, og ikke bare en kraftig pot plante (eller jo til dels)


Det er vrøvl! Dvs. at der kun er 4 skunk sorter? Og resten der faktisk er skunk men ikke pot, de er så ikke skunk fordi det ikke er den sort??

Skunk defineres sq da ved at være kraftig pot!!

Ligesom ryst eller bubblehash defineres ved at være kraftig hash!


Ja det er ca. deromkring. Søg og du vil finde :)

c0ne skrev:
Xp3rt skrev:
Bubblehash er OGSÅ hash, det er bare lavet på en anden måde end ryst, med (formodentligt?) højere indhold af THC-olie, hvilket gør at det bobler når det bliver varmet op, ligesom nol


Du sagde før at det var metoden der bestemte om det er hash eller ej, ikke styrken. Nu modsiger du dig selv..


Nej jeg skrev at metoden bestemte hvad "navnet" var... ICE hedder f.eks. ICE fordi at der bruges is til en af metoderne...

c0ne skrev:
Skunk hedder skunk fordi det er stærkere end pot, ikke fordi det bliver dyrket på en anden måde..


Nej

c0ne skrev:
Jeg vil våge at påstå at ryst eller bubblehash eller hvad man så ellers kalder det hedder det der hedder fordi det er stærkere end almindelig hash, ikke fordi det bliver lavet på samme måde eller en anden måde..


Jo fordi det bliver lavet på forskellige måder

Jeg har tre klumper hash... 10g af hver (fiktive %'er)

1. Standard lorte-kamel-bæ med ca. 2% cannabinol

2. OK kan-ryges ryger fra den lokale klub. ca. 5% cannabinol

3. Lækkert hjemmelavet bubblehash. ca. 10% cannabinol

Alt sammen hash...

Hvis jeg tager nr. 3, varmer det op og blander med 10g pulveriseret og knust plantemateriale, får jeg også hash, dog med 5% cannabinol. Mit bubblehash er nu ligeså stærkt som Klubbens ryger, men det er i teorien stadigvæk bubblehash, dog vil det ikke boble ligeså meget grundet det lavere indhold cannabinol pr. g

Tag f.eks. ethanol (alkohol)

Der er flere former, som alle har til fælles at det har et højere eller lavere indhold af ethanol, alt efter fremstilling og efterbehandling.

Øl er også alkohol, men hedder øl fordi det er fremstillet af f.eks. malt og humle. alk. % på ca. 2-12 (normalt)

Vin kan blive lavet på druer og andre ting, og har ca. en alkohol% på 8-14

Spiritus bliver lavet på mange forskellige ting, og har en alkohol% på 30-80%

Spiritus er bare inddampet "vin" da det ved normal gæring ikke er muligt at komme over 12% (correct me if wrong) pga. gærcellerne dør af en højere alkohol %

Præcis det samme med hash. Nogen metoder (som destillation indenfor sprut) kan give højere indhold af det ønskede stof, og det får et andet navn


Fluffy skrev:
Ok, cOne og Xp3rt, tag lige og slap lidt af begge to, lad vær med at sidde og kalde hinanden hverken spade eller kegle, det er tæt på at nå børnehave niveau det her...


Hehe jeg er ikke sur, eller giver ham øgenavne... Han hedder selv c0ne, hvilket på dansk er kegle... Derfor jeg skrev det :)

At jeg så ikke lige ved hvilket sprog Xp3rt betyder spade det gider jeg ikke at tænke på ;) :D

Men jeg må give ret i at jeg har været lidt af en ordkløver i denne tråd... c0ne: Hvis du forklarede det bedre, ville det være nemmere at forstå, og der ville ikke komme misforståelser...

c0ne: Du kommer bare hjem til mig, så ryger vi en fredspibe med lidt hjemmelavet hash, :) men da det nok ikke er muligt, så sug på denne virtuelle pibe: Billede

Suuuuuuuug... Mærk røgen fylde dine lunger, helt ud i kanterne, i ti sekunder sidder du nærmest i ektase, ingenting betyder noget, misforståelser bliver glemt, roen fylder dig, du puster ud, lægger dig tilbage og føler hvordan røgen får dig til at opnå en højere bevidsthed

Ahhhhhhhhh....

;)

/Edit:

c0ne skrev:
I know ^^ Det må jeg arbejde lidt på, må lære at forklare mig bedre :)


God idé... Det gør det nemmere for andre at forstå hvad man mener. Jeg er da heller ikke altid et lys selv, og jeg kan da også godt lave nogle brølere... Men lad og lægge det bag os og komme videre. Hvis du en dag kommer i nærheden af Lyngby så send en PM ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2006 22:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2005 01:56
Indlæg: 456
Geografisk sted: Jorden
^^

Bor en 25-30min fra lyngby så det burde ikke være noget problem 8)

Packed schedule lige pt. men burde da ikke være umuligt at finde et tidspunkt ^^


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2006 21:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Hvis man benytter ryste-metoden, hvor meget udbytte får man så af eksempelvis 100g? Er det ikke omtrent 15-20%? Altså 15-20g?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team