Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Tilsyneladende bruger alle herinde deres Morning Glory frø til at beruse sig! I skulle skamme jer! Sådan en smuke plante, man kan få ud af dem.

Nå, men jeg mangler lidt farver på mit værelse og synes jo det er lidt sjovere, at have en etheogen plante end en normal kedelig en stående. Er der nogen, der evt. har lidt tips til, hvordan man får sådan en til at gro godt og ikke dø alt for meget? Og er det ikke en klatreplante? Så er jeg jo nødt til at lave et slags stativ. Og kan den overhovedet gro indendørs uden diverse speciallamper og fizzamajiggaz? Og er de frø, man kan købe til LSA-brug overhovedet til at få noget plante ud af, eller er de bare gamle og tørre?

Jeg skulle måske lige nævne, at den eneste plante, jeg nogensinde har passet, var en kaktus. Den døde. Så alle råd er velkomne.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det er en klatre-plante, og den vokser som en i helvede! Mine 7 planter blev sået omkring sommeren, og efter 7-8 måneder blev det simpelthen for meget med størrelsen. De krævede alt for meget plads, rimelig meget vand, de svinede hele lejligheden til med deres roser der faldt hver eneste dag og alt muligt andet.

De planter passer sig selv... de skal bare ha masser af lys og vand - nogle gange oplevede jeg at jeg var nødt til at vande dem flere gange om dagen.

Det er uden tvivl en smuk plante, men den hører til udenfor, og frøende i munden :P

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

er det mulig at have dem udenfor idanmark eller frysser de i hjel???

tsk

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
De kan sagtens gro udenfor i Danmark om sommeren. Start med at så dem tidligt indenfor i potter (i starten af marts). Så kan de nå at komme hurtigt igang med blomstringen, og modne frøene inden det bliver for koldt igen.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hvis du flytter meget så gør som mig :)
Gå ned i dit nærmeste byggemarked og køb en rulle hønsenet. Klip af og lav en cylinder ca 34 cm i diameter ( efter smag og behag ) og 90 cm høj. Lav 2 huller i bunden som vandkandehovedet kan komme igennem, og placer din potte med HWBWR, morning glory whatever-kravlende plante dernede. Du kan nu hygge dig med at få din plante til at fuldkommen overgro i en cylinderisk form hvor den kan sprede god karma i dit hjem. Ikke nok med det, så er den også meget nem at flytte :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Bøh skrev:
Hvis du flytter meget så gør som mig :)
Gå ned i dit nærmeste byggemarked og køb en rulle hønsenet. Klip af og lav en cylinder ca 34 cm i diameter ( efter smag og behag ) og 90 cm høj. Lav 2 huller i bunden som vandkandehovedet kan komme igennem, og placer din potte med HWBWR, morning glory whatever-kravlende plante dernede. Du kan nu hygge dig med at få din plante til at fuldkommen overgro i en cylinderisk form hvor den kan sprede god karma i dit hjem. Ikke nok med det, så er den også meget nem at flytte :)

Såfrem du selv har praktiseret dette, har du så ikke et billede af vidunderet?

Titel:
Dedikeret medlem

Nu spørger jeg måske dumt, men kan man ikke nøjes med en måske 20 cm potte + hønsetråd, da det eller ville dominere mit ikke gigantiske værelse lidt meget? Eller er det for lidt muld for planten at leve af?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
mine erfaringer er, at ihvertfald morning glory kan vokse i ufattelig lidt muld.
Har haft fire planter stående i små leverpostejsbakker og de har vokset sig fint store.

hulka.

Titel:
Dedikeret medlem

Prøvede at finde nogle frø i dag, men de var sgu ikke til at finde. Irriterer mig lidt, at de ikke kan købes hos en blomsterhandler, så man kan få lidt gro-trips med i købet.
Så må jeg jo nok bare købe over nettet...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

kan købes her??? http://www.ethnoplanet.dk ligger i kbh. håber af høre mere om planter så håber du fortæller hvordan det går?

Sherman

Titel:
Dedikeret medlem

Det gør jeg bestemt, om end der går lidt tid, før den popper op. Kan også risikere, at jeg ikke fatter en skid og planter den i noget dumt jord. Jeg ved virkelig ingenting om at plante blomster, men så er det jo godt, man har et par forældre, der nok kan forklare lidt om spagnum, gødning, muld og jeg ska gi dig...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har stor erfaring med at dyrke dem, og ja.. De gror faktisk bedst ude i den danske sommer :)

Jeg har selv haft dårlige fornemmelser når jeg tænker på hvor mange planter der egentligt kunne være kommet ud af de mange frø jeg i tidens løs har konsumeret :(
Tror der ville være kommet en 10-12.000 :oops:

Men det er klart en smuk plante, dog "roder" den en del, som ali så rigtigt påpeger.

Men det bliver da spændende at se om du får det til at virke under dine lamper.

/Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]