Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg syntes jeg har brugt TFSE men jeg leder efter info om et forsøg lavet i Usa tror jeg i 60'erne. Hvor de ved brug af, tror nok at det var en syre af en art, fjernede en del af THC'en. Som gjorde at man ikke blev sløv og tør i munden af den. Jeg kan huske at de konkluderede at det var et særdeles potent hallucinogen når man ikke naturligt blev begrænset i sin indtagels.

Nogen der kender noget til det, og hvad det går ud på?

Kan man gøre det i sit køkken mon?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
1. Flyt til Columbia
2. Køb nogle Sativa frø
3. Plant dem udenfor
4. Høst når de er klar
5. Ryg tjalden..

Sativa arten af cannabis giver en mere opkvikkende følelse end Indica..

Sativa (Høj og tynd): Følelse af lethed og munter spirit (self os lidt dovenskab og slattenhed). ;)
Indica (Lille og bred): Træt, slatten, doven men samtidig den dejlige muntre følelse ;)

Problemet er at den ene gror meget hurtigere end den anden, og derfor er det mere normalt at gro Indica (normalt vælger erfarne dyrkere en hybrid, så de får lidt af hvert.. f.eks.: 75% Indica 25% Sativa), eftersom man får hurtigere udbytte, og den eneste side-effect er så følelsen af dovenskab og slattenhed :P

-c0ne

Titel:
Medlem

hvor det bestemt er et glimrende råd, var det ikke det jeg spurgte om min ven. :)

Andre?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Der står i "Topic Name": "Tjald man ikke bliver sløv af"..

Det gav jeg dig så et svar på ^^
Der findes Sativa der slet ikke sløver.. Det er bare med at finde den rigtige sort og eventuelt hybrid :)

-c0ne

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Enki skrev:
Jeg syntes jeg har brugt TFSE men jeg leder efter info om et forsøg lavet i Usa tror jeg i 60'erne. Hvor de ved brug af, tror nok at det var en syre af en art, fjernede en del af THC'en. Som gjorde at man ikke blev sløv og tør i munden af den. Jeg kan huske at de konkluderede at det var et særdeles potent hallucinogen når man ikke naturligt blev begrænset i sin indtagels.

Nogen der kender noget til det, og hvad det går ud på?

Kan man gøre det i sit køkken mon?

Fjerne THC'en ? THC'en er netop det der giver den psykoaktive virkning (blandt andet) hvor mange andre cannabioder giver den sløvende virkning.

Det lyder mystisk, og jeg tror du ville få mere ud af bare at trække noget nol, og ryge nok af det, så er jeg sikker på at du vil opfatte verdenen helt anderledes ;)

Medlem

Citat:

Fjerne THC'en ? THC'en er netop det der giver den psykoaktive virkning (blandt andet) hvor mange andre cannabioder giver den sløvende virkning.

Det lyder mystisk, og jeg tror du ville få mere ud af bare at trække noget nol, og ryge nok af det, så er jeg sikker på at du vil opfatte verdenen helt anderledes ;)

Jeg tror at folk skal have en kop kaffe mere her til morgen. vendingen var "fjernede en del af THC'en" ...EN DEL AF! ...de hed ikke THC længere. men TC, HC, TH whatever. Der røg ihvertfald et bogstav i svinget og det er det jeg er interreseret i lol' :D

Citat:
Der står i "Topic Name": "Tjald man ikke bliver sløv af"..

Det gav jeg dig så et svar på ^^
Der findes Sativa der slet ikke sløver.. Det er bare med at finde den rigtige sort og eventuelt hybrid

smarte fyr :lol:

Titel:
Medlem

Det er blevet diskuteret engang før, men meget forståeligt at du ikke kunne finde det. Den metode du leder efter (hvor man bruger syre), kaldes at refluxe, så vidt jeg har forstået. Her omdanner man nogle af de iltede cannabinoider (som gør dig sløv), til THC. Det er noget omstændigt at gøre, og tror ikke det er noget der bliver praktiseret i særlig stor grad.

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ght=reflux

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ht=refluxe

Titel:
Medlem

Lige præcist. Jeg takker :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Man kan godt plante rimelig gode sativa sorter i dk, hvor vi snakker over 50% sativa. Det er stort set også det eneste jeg gider ryge fremover, for det giver den bedste skævert i forhold til indica, som egner sig bedst til at chille/sove på.

Titel:
Insane psychedelia user!

Gun skrev:
Man kan godt plante rimelig gode sativa sorter i dk

Fortæl fortæl :) Den danske sommers længde giver jo ikke ligefrem den optimale blomstringstid. Hvilke sorter har du erfaring med?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rocco Siffredi skrev:
Fortæl fortæl :) Den danske sommers længde giver jo ikke ligefrem den optimale blomstringstid. Hvilke sorter har du erfaring med?

Der findes rigtig meget udmærket akklimatiseret pot, som gror fint i dk. Diverse danske frøbanker forhandler masser af frø til latterligt billige priser.

I stil med tråden kan man vel blot tilføje, at det danske vejr nok ikke har for vane at lave overmoden og stenet pot (meget sent høstet cannabis sativa kan godt blive lidt stenet og knap så fris, også selv om planten genetisk er bedre til at lave en frisk højk). Til gengæld er tidligt høstet pot ofte ikke helt så super-potent som visse inde-skunk typer. Men har du det herlige held at dyrke udendørs, er det dog ikke utænkeligt at du får ret meget udbytte, som kan laves hash af (og gøre oplevelsen lidt stærkere, hvis du har brug for den slags).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]