Først og fremmest, mange tak for rådet, det vil jeg forsøge mig med...
Jeg har i forvejen fået at vide at jeg ikke må spise og drikke rigtigt mange ting*, men aldrig den metode du nævner.
*f.eks. meget krydret mad, syrligt/salmiak slik, juice, kaffe, the, alkohol - ja og jeg kunne blive ved.

Ja jeg får piller, ikke særligt effektive piller, men jeg får da nogen...
Har lige fået bestilt nogle nye der skulle være meget bedre, men som sagt kan jeg først få dem sidst på måneden da jeg lige pt ikke har råd til at købe dem.(koster 400,-, har ikke brugt nok penge på mit medicin kort

)
Jeg må indrømme at jeg har lidt af en sød tand, og stort set altid spiser lyst brød. Har aldrig hørt at det skulle have en negativ indvirkning på syremængden, og derfor aldrig har overvejet at ændre det.
Men nu hvor du siger at det faktisk har noget at sige vil jeg da helt klart prøve at holde mig fra de det lyse brød, og hoppe på rugbrødsvognen. Derudover vil jeg også prøve at holde mig fra søde sager, hvis det som du siger også har noget at sige.
som du nævner med sodavand så rør jeg det meget sjældent, det, sammen med juice, er virkeligt noget der kan få maven til at eksplodere.
og så er den med kagerne jo egentligt en god ide, men det kræver nok lidt tilvænning da doserne er lidt svære at gennemskue

jeg havde nu heller ikke planlagt at bruge hash hver dag, for min pointe er netop også at hvis jeg skiftede mit nuværende alkoholbrug ud med hash, kan jeg kun se det som en forbedring, da jeg kun drikker en gang hver eller hveranden weekend.(så er der self ferierne, men det er ikke så vildt meget mere)
jeg
har også læst din fremragende artikel(eller hvad man nu kalder det) og syntes det er et sindsygt godt stykke arbejde, det er noget jeg syntes alle burde læse.

men fik ikke helt fat i om der var nogen markant forskel på pollen og alm.
men mange tak for tippet mht. maven hvertfald, det glæder jeg mig til at se om det virker, for jeg har været ret opgivende på det sidste

og stonez: meditation, du må da være gal