Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Hvad er bedst og mest optimalt?
Højtragende skævert i naturen? 38%  38%  [ 23 ]
Roligskævert med øl og fest? 20%  20%  [ 12 ]
Roligskævert, intellektuel, med te og kaffe? 21%  21%  [ 13 ]
Blackout 2%  2%  [ 1 ]
stenerskævert...god nattesøvn, alt for tidligt 7%  7%  [ 4 ]
Piercer skæv 24/7 13%  13%  [ 8 ]
Afgivne stemmer : 61
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Yndlingsskævert?
Er jeg skæv nok? Eller skulle jeg lige rulle en til?

Måske glemmer man reflektionen over ens ønske? Skal jeg bare væk fra det hele? Eller skal jeg for en gang skyld få noget ud af min skævert, mine venner, som også har sjæle, tanker og ideer, og som måske går rundt med de samme tanker. Hvorfor sidder vi altid det samme sted og stener? Det gør vi selvfølgelig ikke, men mangler vi ikke indhold på et højere niveau.

Vi er ikke kun mennesker, vi ER mennesker. Det er noget helt specielt, ikke at vi skal gå og juble over det hele dagen, men at vi skal gøre de ting vi kan.

Oplevelser skal være målet, dødelige og udødelige...

Samtaler, gerninger, emner, problemstillinger. Lad ikke sindet åbne sig ubevidst, men se om du kan få indsigten.

Og hvilken indsigt får du så???

Filosofisk indlæg... Kom nu drenge!

Young! :twisted: :!:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
Jeg elsker selv at sidde ude i naturen om sommeren, og sidde og kigge på trækronernes former, så man kan se forskellige ansigter og andre former der.
Eller hvis man sidder et par stykker udenfor om aftenen hvor der er stjerneklart, og sidder og filosofere over forskellige ting i livet, naturen, rummet og andet godt.

Når ja, man skal selvfølgelig ryge når man gør det :D

Senest rettet af Stoned_Bush 28 sep 2005 13:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Naturen helt klart med noget lækkert ryger og nogle tæpper op trampe musik! :D

mvh
Foger

Titel:
SRY men måtte lige tilføje en extra oprtion, da jeg ikke følte at kunne være med på de andre :)

Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: københavn
Skæv 24/7.. mmm

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
24/7 kan man få for meget ???

Titel:
Junior medlem

Nogen kan få for meget, men Piercer kan ikke. Det må være en personlig grænse som trækkes af en selv. Hvis man er folkeskolelærer eller børnehavepædagog ryger man ikke i arbejdstiden eller lige inden, hvorimod hvis man er lagerarbejder eller tømmer, da kan man nemmere passe det ind. At ryge sig skæv og bygge huse, giver det skæve huse?
Young... :? :)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Mr. Young skrev:
At ryge sig skæv og bygge huse, giver det skæve huse?

Nej, men de bliver meget høje.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg har flere mulige scenarier :

#1 - Hjemmehyggen Med Socialt, Intellektuelt og Musisk Islæt
Gode venner, god musik, en velrullet marihuana-cigaret, samt et blødt sofa-setup. Hertil kan eventuelt tilsættes kvalitetsrødvin eller -øl. Her er det nydelsen af musikken som er i centrum, og cannabisen er et middel til musisk-sanselig forstærkning.

#2 - Naturoplevelsen
Enten alene eller sammen med gode venner, ude i naturen. Her er naturens sanselige genialitet i centrum, og det handler om at suge indtryk til sig. En joint hertil er en ganske udmærket sansekatalysator.

#3 - EÆ (Eskapistisk Ænæstesi)
Som titlen antyder - straf lungerne med cola-bong (eller lædertjubang) til du falder omkuld, og ryg gerne i forholdet 2/3 del hash, og 1/3 tobak. Dette kan med en vis retfærdighed tituleres som "ukonstruktiv cannabis-nydelse", og det som tæller, er at blive så latterligt skæv som det er menneskeligt muligt.

Jeg hælder mest til 1 og 2, og finder scenarie 3 lettere ligegyldigt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jespar> En kombination af dine scenarier er også en mulighed. Således ville den optimale rækkefølge være 2 - 1 - 3.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
En ting folk, efter min mening, tit glemmer ( inklusiv mig til tider) er at det ikke er Pinden der skal være i centrum for ens sanseoplevelser.

Cannabis skal ikke skabe en fed situation, men derimod forstærke oplevelsen... desværre har den bare den bivirkning at den skaber et falskt behov for den, før at man kan nyde en smuk udsigt, eller trække en op på et "højere"/andet abstraktions-niveau.

Livet er jo i bund og grund en stor psychedelisk skævert, syre trip, MDMA storm etc., der hele tiden byder på nye udfordringer, forhindringer, grineflips, glæder, opture og sensuelle øjeblikke...

@ Topic så hælder jeg klart mest til en god pot pind(mit eget selvfølgelig :wink: ) ude i naturen... gerne et sted jeg har været mens jeg var barn, eller et andet sted der på en eller anden måde relaterer til noget jeg har lavet tidligere i mit liv... synes det skaber en speciel emotionel stemning, som går godt i hånd med en skævert...

Mht. til det du skriver Mr. Young, så tror jeg sagtens at jeg kan sætte mig ind i den situation du er i.
Forestiller mig at du i weekenderne sidder sammen med de samme venner som du altid sidder sammen med i weekenderne, i den samme lille ungdomsbolig som i altid sidder i og det er der sådan set heller ikke noget galt med, for du kan jo godt lide dem, men du synes ikke du udnytter din skævert godt nok, og føler måske oven i købet at du spilder din tid og din skævert... det går simpelthen for meget "rådenskab" i flokken...

Synes sagtens jeg kan følge dig, for har oplevet noget lig det samme...

Mit råd til dig er: TAG på nogle ture... arranger turen godt i forvejen, og tag så et godt stykke væk... oplev noget... Du vil opleve at skæverten ændrer sig markant, fra hvad du er vant til hjemme fra sump-grotten...

Efter min mening har man forstået hvad urten egentlig er tiltænkt, når man kan tage ud og Se Kalø Slotsruin og og af og til forstærke ens oplevelse ved at ryge en pind, og ikke ryge en pind, og derefter påvirke ens skævert ved at tage ud og se Kalø slotsruin...

Bare min opfattelse... ret mig endeligt hvis i synes jeg tager fejl :)

Mvh. Track

Titel:
Junior medlem

Rusmidlet blev af de oldgamle østlige religioner brugt til at opnå et højere plan og til at helbrede. Ét er meditaionen, den sindstilstand du kan bringe dig selv i ved fordybelse og ubevidst korrekt opmærksomhed, men det bliver noget helt andet når du bruger "koder". Det giver din krop en bedre og mere basal tilsugningsevne. Som der bliver sagt, forstærkes oplevelsen, jeg mener, pga. at det filter som gør os til fornuftige mennesker, ikke længere filtrerer på samme måde, hvis det overhovedet filtrerer. Man bliver ligeglad på et nærmest barnligt plan og man føler alt det man overhovedet kan.

Derfor er det også muligt at træde ind i totalt fremmede verdener og derfor også muligt at få en psykose, hvis du leder for længe og grundigt i den "nye" verden.

Om det "nye" så er skabt af sindet, eller om det er virkeligt, men skjult, kan diskuteres.

Jeg tror det er virkeligt, men uden for den travle grå hverdags rækkevidde.

Young

PS. Track, mht. rygerkomplexet-stenereffekten, så er jeg allerede gået i gang.

Titel:
Medlem

jeg kan virkeligt godt lide THC som afslappende middel, kortere kan det ikke siges. Men alt har sin lejlighed.

Det er skønt at gå en tur i naturen i ro og mag og filosofere. Og så efter et par timers vandring finde et dejligt sted at sætte sig og ryge en pind og lade tankerne vandre.

Det er også skønt at bruge sammen med et par gode venner, ryge et par pinde eller en chillum og løse verdens situationen og forvilde sig ud i de store teosofistiske livs debatter.

Når man er til tramp, det er klar mit yndlings narko da jeg ikke bliver træt af det som sådan. Stå midt på danske gulvet til et godt "rinse out" med en pind hele natten igennem.

Eller hvis man "gik mere til den" til tramp så tage hjem og ryge en ordentlig koger og blive sendt direkte til tæling.

THC er dope der har mange andvendelses muligheder, det kommer an på humør og temperament syntes jeg. Da jeg var yngre var det klart bong, men jeg får kvalme bare ved at se på en bong idag.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Min yndlingsskævert synes jeg kræver ro omkring mig, eller i selskab med andre cannabisrygere. Jeg synes støj og aktivitet lidt fjerner fokus fra følelsen i kroppen, den afslappende og snurrende virkning og det psykoaktive rush af tanker og inspiration.

En flok ølhunde fatter ikke rigtig, hvad man har gang i, hvis man ryger sig skæv. Men det skyldes nok, at hashen - i hvert fald for mig - ikke er specielt social. Man ryger lidt ind i sig selv og nyder bare verden - men man kan være lidt ude af sync med alkoholiserede eller ædru omgivelser.

Da jeg ikke er en del af en større gruppe af cannabisnydere, foretrækker jeg at ryge alene (når jeg har tid, og det sker ikke så pokkers tit).

Jeg elsker fornemmelsen af, at forbeholdene og den ironiske distance fortoner sig til fordel for en mere hudløs og ufiltreret oplevelse af det, man står over for eller deltager i.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jespar skrev:

Er der nogen speciel grund til, at du ikke staver "anæstesi" rigtigt? :P

-Psyko

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Psyko skrev:
Jespar skrev:

Er der nogen speciel grund til, at du ikke staver "anæstesi" rigtigt? :P

-Psyko

Så fik du mig endelig, din satans kværulant! :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
Nu kan jeg jo bare godt lide at være skæv, så mange gange er jeg lidt ligeglad med hvad jeg laver. Men jeg har nærmest "2 sæt" venner.. og de to venner som jeg tit ryger med, bliver meget hurtigt baske, får grinern på og laver underlige ting, og jeg er selvfølgelig med på den! tegne noget cracked eller lave nogle skumle ting så man udnytter at man har grinern på, og samtidigt med at de to gutter bare kan sige de mest humor ting og at vores humor er så genialt balanceret efter mange års tæt venskab, giver en lækker blanding af ævl og inforståelse.
Men jeg har osse nogle venner som jeg har røget meget med, bare for at ryge. Og vi sidder på hverdagene og ryger os nogle joints, mange gange mange flere end jeg ville ryge med de andre. Og der stener vi bare, snakker videre normalt, og der kan jeg saktens være "normal" bare og snakke videre, og ikke side at råbe: "fuuuuck jeg er baaske!!!!!" konstant. og det er fedt på vær sin måde. derimod føler jeg da klart jeg får mere udaf at gå helt amok med "de første".. da jeg føler jeg udnytter en joint langt bedere. men nogle gange er man bare ikke "i mood" til at gå helt amok, da man måske ikke ER så skæv, som de andre antyder...
så for at runde af..
jeg syns at det kommer helt an på hvem man er sammen med.
Syns nogle gange at en skævert kan få et ekstra spark af at ryge med mennesker man aldrig har røget med før. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg ikke lyder alt for spirituel vil jeg sige at nogle af de fedeste gange jeg har røget har været med personer der sender de helt rigtige vibes ud.
I starten havde jeg det fint med at ryge indendørs, det synes jeg hurtigt blev kedeligt efter at have røget i skoven. Den bedste situation indtræder efter en rullet joint er blevet tændt, jeg ryger 3-7 sug og glemmer fuldstændig jeg har jointen i hånden(taber den :roll: )Pludselig opdager jeg at jeg er utrolig dejlig skæv og en varm følelse skyller ind over mig.

Lige nu har jeg brug for at ændre mine rygevaner, har tænkt meget over jeg vil lave noget kreativt når jeg ryger.

EDIT: Har stemt: Højtragende skævert i naturen. Hvis jeg har muligheden for at komme til havet synes jeg det er endnu bedre.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Bare generelt naturen!

Det er neder at sidde et eller andet indelukket sted mm. selskabet er yderst godt.. Så jeg vil for det meste altid foretrække naturen.. Men en altan med sollys er heller aldrig dårligt ^^

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]