Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej allesammen!

Jeg har netop for første gang forhandlet mig til 15 gram pot fra en af mine kammerater. Men nu står jeg med et kæmpe problem. Jeg ønsker at kunne lave nogle joints til mig og nogle andre venner, men hvor starter jeg, og hvad gør jeg?

Nogle der vil guide mig igennem / sende mig et link til en guide, der omhandler:

- hvad man skal bruge for at lave en joint (gerne hvor man kan købe dette)
- hvordan man ruller en joint (gerne med billeder)
- hvad man gør med tobakken og potten, før man samler det hele i en cone

Jeg ønsker gerne en meget detaljeret guide, og jeg siger tusind tak for en besvarelse på forhånd! :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Velkommen til...

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=11321

Der er en tråd du kan starte med at kigge lidt i. Er altid en god idé at bruge boardets søgemaskine :)

Ellers så søg lidt rundt på Overgrow eller Google... Er nu ikke så svært at lave en joint.

God ryger!

Mvh DH

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
En guide til jointrulning... Med billeder. Nogle af trinnene synes jeg nu godt man kan springe over, men det er ikke så vigtigt. Hvis du følger den der nogenlunde, burde du ende noget noget der kan ryges :)

http://www.1stmarijuanagrowerspage.com/ ... joint.html

Titel:
Medlem

Nashet skrev:
En guide til jointrulning... Med billeder. Nogle af trinnene synes jeg nu godt man kan springe over, men det er ikke så vigtigt. Hvis du følger den der nogenlunde, burde du ende noget noget der kan ryges :)

http://www.1stmarijuanagrowerspage.com/ ... joint.html

Ville dog klart anbefale at rulle cone'en først og så fylde den med tobak. Er lidt nemmere end det der, når man er nybegynder ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, tak for de to gode links. :)

Står dog stadig med et lille spørgsmål.

Hvad betyder: at riste hash / nikotinen ud af en smøg ?

Hvad skal man så gøre?

Og hvordan bør fordelingen af tobak og pot være? Kan jeg f.eks. bare tage mine King's Blue-cigaretter og tage tobakken derfra?

Titel:
Medlem

pheux skrev:
Ja, tak for de to gode links. :)

Står dog stadig med et lille spørgsmål.

Hvad betyder: at riste hash / nikotinen ud af en smøg ?

Hvad skal man så gøre?

Og hvordan bør fordelingen af tobak og pot være? Kan jeg f.eks. bare tage mine King's Blue-cigaretter og tage tobakken derfra?

At "riste" hash: Et eller andet udtryk for at stikke en lighter til sin hash for at blødgøre det så man dermed kan nulre det ud. Skal du jo ikke i dit tilfælde. Dit pot skal bare grindes (hakkes i stykker).

At riste nikotinen ud af en smøg: At riste tobakken fra en smøg så al den grimme nikotin går væk.

Mht. fordelingen så prøv dig frem. Lav mix af en cigaret og et gram pot - så er der nok mix til et par joints. Prøv så at ryg lidt.

Take care.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for hjælpen! :)

Har dog lige et spørgsmål, der vedrører fordelingen. Jeg har som sagt 15 gram pot. Jeg har tænkt mig at starte med at købe færdigrullede cones, sådan at jeg bare kan fylde i.

Har overvejet at købe dem, der hedder CON3 på http://www.caboon.dk/butik/index.php?menuid=13&kat=49. Nogle der har erfaringer med disse, eller har en idé om, hvor meget, der kan være deri? For så vil jeg nemlig lige have følgende spørgsmål besvaret. :)

Joint for én person:

- Hvor mange cigaretter skal jeg bruge dertil? (har hørt tale om en halv eller lignende, men vi snakker King's Blue, så ved ikke helt)
- Hvor meget pot, skal jeg bruge dertil? (har hørt noget om 1/2 til 1 gram eller lignende)

Titel:
Medlem

pheux skrev:
Tak for hjælpen! :)

Har dog lige et spørgsmål, der vedrører fordelingen. Jeg har som sagt 15 gram pot. Jeg har tænkt mig at starte med at købe færdigrullede cones, sådan at jeg bare kan fylde i.

Har overvejet at købe dem, der hedder CON3 på http://www.caboon.dk/butik/index.php?menuid=13&kat=49. Nogle der har erfaringer med disse, eller har en idé om, hvor meget, der kan være deri? For så vil jeg nemlig lige have følgende spørgsmål besvaret. :)

Joint for én person:

- Hvor mange cigaretter skal jeg bruge dertil? (har hørt tale om en halv eller lignende, men vi snakker King's Blue, så ved ikke helt)
- Hvor meget pot, skal jeg bruge dertil? (har hørt noget om 1/2 til 1 gram eller lignende)

Er svært at sige præcist hvor meget der kan være i de cones. Kommer jo lidt an på hvor højt du presser mixet ned i osv.
Men hvis jeg skulle lave mix til én potjoint så ville jeg nok forsøge med en halv smag og lidt over et halvt gram. Prøv dig frem mester!

//DH

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Undskyld, men jeg fik forresten ikke fat i det med at "riste" en smøg for nikotin. Sidder med en smøg og en lighter nu. Hvad skal man så gøre? :P

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Slik lidt på enden af smøgen (så den ikke antænder), tænd så din lighter og tag så smøgen og kør den hurtigt frem og tilbage over lighteren ind til cigaretten ryger (uden at brænde den af), pust så i cigaretten. Der skulle så gerne komme noget røg ud når du puster.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
pheux skrev:
Undskyld, men jeg fik forresten ikke fat i det med at "riste" en smøg for nikotin. Sidder med en smøg og en lighter nu. Hvad skal man så gøre? :P

Tag din lighter i den ene hånd... tænd den, og tag en smøg i den anden hånd... slik på enden af cigaretten (enden hvor du tænder den normalt) så der ikke går ild i det når du rister :wink:
Så holder du cigaretten med langefingeren og tommelfingeren og svinger den gennem flammen fra lighteren på langs i forsigtige onanibevægelser :wink:

held og lykke her fra :D

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Dejligt at se et topic med et n00b spørgsmål, som ikke pisser diverse brugere af. Mere af den slags, tak :P

Og glæd dig til at smage på hashen - det er gode sager :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tusind tak!

Jeg vil gerne takke for de informationsrige og godt detaljerede spørgsmål. I har givet mig et godt skub til at komme igang. Jeg vil nok reportere tilbage, når jeg i denne weekend får røget min alleførste joint nogensinde. :)

Glæder mig! :)

Titel:
Medlem

bare det var mig,,, nyd nu dine første gane rigtigt godt, de kommer aldrig igen :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]