Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
hey jeg har i det meste af den tid jeg har røget fed røget pot og har kunnet få griner på,men nu hvor jeg er gået over til hash noget semi så bliver jeg bare dum syntes endda selv jeg bliver dum når jeg ryger det. Jeg bryder mig ikke om at tåge sådan jeg ikke kan se film og halvsove midt om dagen
nogle forslag?

PS. potten var hjemmedyrk

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
hvad tror du rådet vil lyde, gå tilbage til potten, rusen af pot og hash er makant forskellig jeg fortrækker selv pot, fordi den giver en lidt twisted psychedelisk uptur head high og en knap så stenet Krops skæverter som hash gør, self er der forskellige på de forskellige slags hash og nogle er slemmere end andre, nu skal jeg ikke gøre mig klog på hvad det er for noget du har da semi ikke siger så skide meget om hvad fanden det er for noget.

men skift dog tilbage til pot vis det er det du kan lide og hold dig fra hashen .

Titel:
Dedikeret medlem

jamen det sværre at få pot og så det som regel sådan noget junk det pot man køber ved en pusher

er der nogle der kender forskellen på skæverten ved de forskellige hashtyper?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Billig standardhash bliver man generelt bare sløv i hovedet af. Køber du de dyrere typer kan du ryge dig en rigtig god euforisk stener eller en god optur på. Dog vil jeg mene at hvis du er ude efter en ordentlig uphigh skal du nok ryge skunk- eller pot(sativa dominant).

Titel:
Dedikeret medlem

tænkte nok det dyrrere hash var sådan det må jeg så prøve og skal også snart prøve skunk

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sekstoi skrev:
tænkte nok det dyrrere hash var sådan det må jeg så prøve og skal også snart prøve skunk

Skunk er godt til at give et løft i stedet for den der sumper effekt.

Mine erfaringer lyder således:
Pot = Mildt buzz, godt til musik, film og hygge.
Hash = Tit godt til søvn, mod stress og total afslapning. Evt. meditering eller små afslapnings naps med chiller musik.
Skunk = Godt til naturoplevelser og koncerter. Lidt mere til aktive ting og sager. Mere psykedelisk.

Titel:
Dedikeret medlem

Gaia: tak your'e the man,men typisk hash er lettest at få fat på og det meste af det pot og skunk man kan købe ved en pusher er som regel mest blade

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu må I altså!

Man kan ikke sige at hash gør sådan og sådan, pot gør sådan, og skunk gør sådan. Det varrierer stærkt fra type til type. Stonez har fuldstændigt ret.

Titel:
Dedikeret medlem

Nelson: nej men tænkte jeg nu også bare på hvilken ende af virkning det og det ligger i. Jeg ved godt det er forskelligt og sådan,men sådan ca en præcision

Titel:
Medlem

Stram op!

Det handler om at der er 2 psykoaktive stoffer i Pot/Hash etc.

THC og CBD

THC (tetra hydra canbinol), virker opløftende og lettere psycedelisk. (man blir glad i låget)

CBD (canabinoid), virker afslappende og er hele grunden til man stener når man ryger, det er dog også det der har medicinske egenskaber. feks mod sclerose, kvalme ovs ovs..

Rusen af at ryge, afhænger af forholdet mellem disse 2 stoffer.. og ja, generelt er der procentvis mere THC end CBD i pot og omvendt i hash..
Skunk og ryst/ice er nok det der har allermindst CBD indhold.
Der findes tabeller over forholdet mellem THC og CBD i hash som kan findes på nettet.. man kan generelt se tendenser til at feks Afghansk har mest CBD og Indisk har mest THC..
Jeg har faktisk prøvet dansk pot som tydeligt var sortset rent CBD.. det er vist noget med generne og hvornår man høster det,, tidlig høst skulle give lavt CBD indhold og omvendt ;)

Mit råd er altsår, dyrk dit eget og høst det tidligt :D

Titel:
@sekstoi det du leder efter er en Sativa uplifting high, det får man fra Cannabis Sativa sorter og de giver den karkterristiske psychedeliske head spin. Hvor imod Indica sorter giver en tung og stenet effect, som er en af de fortrukne sorter til at lave hash pga. de store THC Trichomer og tunge effect.

Hvis du gerne vil ryge hash der giver den effect du leder efter kan jeg kun sætte finger på en enkelt hash jeg kan sige der med sikkerhed vil give dig den ønskede rus, det er Indisk Charas Menale og det er hvis du spør mig nok verdens bedste hash.
Du får en meget behalig uplifting high, der også kan blive rigtig tung og sumpet, men jeg syndes det er meget op til en selv og omgivelser. Smagen er total iorden og meget velsmagne, det har også en helt anden aroma end alm hash. (der findes stærkere hash uden tvivel, men ikke bedre IMO)

Ellers så må du jo igang med at dyrke noget cannabis selv eller finde dig en ny dealer der kan levere det du leder efter, men sativa domineret sorter er hvad du skal kigge efter og være opmærksom på vores klima er røv dårligt til Sativa udendørs og Sativa er en pain at dyrke inden dørs. Så du skal i så tilfælde nok kigge efter nogle Sativa dominante kryds mellem Indica og Sativa, det kan eks. G13 x et eller andet ellers kig igennem et par strain databaser på nettet.

MVH
Piercer

Titel:
Dedikeret medlem

Piercer: tak skal du ha lige sådan noget jeg ville vide,men nu det du omtaler jo nærmest gudehash og ikke så let at få fat på for almindelige,men vil der spørge efter det :wink:

takker og bukker til alle der kom med et bidrag

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]