Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hva så en der kan forklare på meneske sprog hvordan man trækker nol :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

søg på nol, og du skal finde det her på siden

søgemaskinen er oppe i højre hjørne

og velkommen til

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Put en masse topskud i en termokande (Knus dem evt.) og kom en flaske lightergas eller to i så det dækker det med et par centimeter.

Skru låget på og lad det trække i så lang tid du har lyst. Få sekunder er nok til at du kan få lidt nol men lad det stå 15-20 minutter og ryst lidt med termokanden undervejs.

Så hælder du gassen op i en lille skål (husk selvfølgelig at bruge en si så du ikke får potten med ned i skålen) og så sæt den lille skål op i en større skål med varmt vand og vent på at alt gassen er fordampet.

Tilbage i skålen har du din nol. Rist et par smøger, alt efter hvor meget nol der er, og smid i. Sæt evt. den lille skål op i en stor skål med meget varmt vand (evt. fra kaffemaskinen eller en elkoger) når det skal mixes sammen. Så blir alt "snasket" løsnet lidt nemmere fra siden af skålen. Bare kør tobakken rundt i hele skålen og sørg for at få alt "snasket" med.

Husk... mens gassen fordamper så må ingen i huset tæde en lighter, ryge en smøg eller noget som helst lignende. I skal jo ikke sprænge i luften.

Husk en masse åbne vinduer!

MAN LAVER IKKE GAS NOL INDEN FOR; DET GØR MAN UDENDØRS! *edit by piercer*

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Kan en termokande holde til trykket? Jeg mener, du skruger vel låget på, og en termokande består svjv af glas indeni?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg vil på det kraftigste fraråde at bruge Randoms metode indendørs - en gnist fra en kontakt eller et elapparat er nok til at der opstår en voldsom gaseksplotion - du udsætter dig selv og andre for alvorlig fare. Du kan i værste fald risikere at blive vansiret i ansigtet og over hele kroppen. Foruden risikoen for en eksplotion, så er ligtergas også meget usundt for hjernen at inhalere.

Hvis du vil bruge denne metode så gør det udendørs!

Det kan ikke understreges nok!!!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg bruger saadan en af de der termokander du ved hvor der en kop i toppen. De holder fint til det og der er tilmed en lille knap man ska trykke ned for at det holder taet.

Og netop fordi det er i en termokande opstaar der ikke saa meget tryk fordi det holder sig koldt i termokanden saa det ikke fordamper.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Random skrev:
Jeg bruger saadan en af de der termokander du ved hvor der en kop i toppen. De holder fint til det og der er tilmed en lille knap man ska trykke ned for at det holder taet.

Og netop fordi det er i en termokande opstaar der ikke saa meget tryk fordi det holder sig koldt i termokanden saa det ikke fordamper.

Det tror jeg gerne, problemet er at du foreslår at man lader gassen fordampe indendørs, hvilket er en utroligt risikabel affære. Lad være med det.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
ja jeg ved af erfaring at gassen skal man håndtere udenfor.. jeg har prøvet at hive stikket til elkedlen fra, hvorefter der stod en stikflamme fra kontakten og hen over køkkenbordet...

Der skete dog ikke andet end køkkenlågerne blev lidt sorte og jeg skulle i gang med den store oprydning da jeg i panik slukker ilden med en liter klistret koncentreret saftevand.

Så stil skålen ude i frisk luft, og kom så evt ud med en gryde varm vand til vandbad.

Titel:
Insane psychedelia user!

Random skrev:
eller goer det inden for og lad vaere med at vaere en idiot...

Man er en idiot, hvis man gør det indenfor. Faren er for stor. George Michael says: Let's go outside.

Tag en slapper Random, du opfordrer til nogle ret farlige ting, som flere af mine kemisk kompetente venner absolut ville fraråde.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

som dine kompetente venner sikkert osse ved, ved jeg at gas er utroligt brandfarligt, men det handler sgu om at ta nogle forbehold og være forsigtigt, for hvis man f.eks. bor inde midt i byen er det jo nok ikke så lige til at gøre det uden for.

Så jeg syntes stadig at man skal gøre det indenfor hvis man ikke lige har mulighed for at gå ud med det.

Titel:
Medlem

Glem fuldstændig omtalte metode,,

Hvis du ikke har erfaring med det vil jeg anbefale følgende billige og næsten ufarlige metode. (Tager dog en del længere tid)

1. Tag dit pot/hash/skunk/udskrab og hæld rensebenzin eller finsprit over så det dækker godt.

2. Lad blandingen stå i en helt lukket beholder (feks syltetøjsglas) så længe du har tålmodighed til,, men under alle omstændigheder indtil væsken har fået en grumset farve,, vil mene minimum et par uger

3. Filtrer pot/hash/skunk/udskrab fra og hæld væsken i en dyb talerken eller andet med en stor overflade.

4. Lad det stå indtil alt væsken er fordampet og kun noget klistret mørkt stads er tilbage. (stue temp, et par dage). processen kan speedes op ved at varme væsken op i vandbad el lign, men det øger jo selfølgelig brandfaren.

5. Det klister du har tilbage er Nol.

Du vil få et bedere og renere resultat hvis du bruger æther, men det er MEGET brandfarligt og lettere usundt at lugte til =)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det går under ingen omstændigheder at bruge æter indenfor, da der dannes brandfarlige peroxider, der også kan antændes bare man tænder lyset.

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

plastic skrev:
Du vil få et bedere og renere resultat hvis du bruger æther, men det er MEGET brandfarligt og lettere usundt at lugte til =)

Det er alle stofferne du nævner.

Æ noget man skal lege med derhjemme, fyffer pyffer! :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@Random: Det er super dumt at anbefale folk at gøre det indendørs, du har absolut ingen baggrund for at vide, hvordan dine elektriske installationer er sluttet sammen, dvs. hvis der bare er en stikkontakt i rummet kan du være uheldig, at den er gammel eller dårligt skruet sammen, og så futter lortet sgu af.
Det er også svært at garantere for, at du ikke danner lidt statisk elektricitet, der vil give en lille gnist til antændelsen.

Gør det nu bare udenfor, selvom du bor i en by vil det hurtigt fordampe og forsvinde, og brandrisikoen er meget mindre, plus at hvis det antændes udendørs, så er der ikke så stor risiko for, at du futter hele boligblokken af (ja, du bor jo i by). Du vil nok blive svært upopulær, hvis du brænder en tre fire lejligheder af, fordi du gerne vil ryge lidt nol.

@Psyko: De eksplosove peroxider dannes hvis æteren har stået i sollys (derfor det tit kommer i mørke eller metalbeholdere) eller har stået åben i nogen tid, så der er kommet lit til det. Hvis man anvender frisk æter, og altid sørger for at sætte proppen på igen og stille flasken køligt, så sker det ikke.
Ikke dermed sagt, at det er sikkert at anvende æter. Det brænder supergodt, og antændes nemt, men når alternativet er butan, så er det i mine øjne svært at sige, hvilken der vil være den farligste at anvende.

Titel:
Jeg har rettet lidt og slettet en total hat og briller post her, men vil lige adde lidt info også og til emnet om brug af Æther og Gas indendørs så har jeg kun en ting at sige om det - IDIOT!

Jeg benyter mig af et "honey bee" rør jeg har fået lavet, men dette er kun en produtype og er blevet kaseret pgs matrialet. (Røret SKAL være af Kobber eller Rustfri stål) Et galvaniseret rør som dette frigiver crap når det kommer i kontakt med Butan gas, men som sagt dette er en prototype og er ved at få nogle lavet i rustfri.

Billede

Et ca 30 cm langt rør med en inder dia på tykkelse med en tommelfinger, der er i den ene ende monteret en prop der er lavet et huld der passer med en dyse fra en Butan Lighter refil.

Røret fyldes med buds, trim eller hvad du nu gerne vil trække på og et filter monteres med en post elastik i den anden ende. Røret holdes med en tang eller isoleret handske og en skål placeres under røret udmunding, nu er der bare tilbage at presse dysen i bund og lade gassen flyde igennem og vaske Thricomerne af matrialet i røret.

Når du har kørt din gas igennem røret, så er det bare at lade det fordampe og en hurtig efter behandling. Jeg plejer at varme min BHO (butan honing olie) igennem så det fri giver de sidste butan rester der måtte være indkapslet, det tager et minut eller to og man kan se hvordan de små bobbler frigives fra olien.

Billede

Dette giver en utrolig ren og super lækker olie, der ligner Honing og har en flot gylden farve og en ren smag af cannabis olie.

Dette er udendørs aktiviteter, sålænge du har med Gasser og let antændelige væsker og dampe at gøre. Det kan godt være man kan undlade at ryge en smøg eller bruge sin el kedel, men tænk en gang over at din Fastnet TLF kortsluter 110 Volt hver gang den ringer. Så teoretisk set kan det også være en andtændings kilde, sammen med alle mulige andre ting i dit hus.

Jeg har desvære oplevet at en af mine venner antænte gassen udendørs med en gnist fra hans nylon tøj, der skete ham ikke noget alvorligt men han fik en voldsom forskrækelse og måtte købe nyt tøj.
Problemet er nok at folk der ikke kan forstå hvad gasser er for noget, heller ikke forstår omfanget af 3. grads forbrændinger og simple men risicble hus instalationer.

MVH
Piercer :twisted:

PS. Er der stadig nogen der ikke har fattet at Gas og Æther er udelukkene til udendørs brug, så kig lidt på det her det skulde kunne få selv en 5 årig med på ideen.

Billede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

plastic skrev:
Glem fuldstændig omtalte metode,,

Hvis du ikke har erfaring med det vil jeg anbefale følgende billige og næsten ufarlige metode. (Tager dog en del længere tid)

1. Tag dit pot/hash/skunk/udskrab og hæld rensebenzin eller finsprit over så det dækker godt.

Nu ved jeg godt at det har været oppe mange gange før, men hvad med denatureringsstofferne? Fordamper de?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er jo lige præcis meningen med denatureringsmidlet, at det skal have nogenlunde de samme fysiske egenskaber som spritten. Så ja, det fordamper også.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

R. Girk skrev:
Nu ved jeg godt at det har været oppe mange gange før, men hvad med denatureringsstofferne? Fordamper de?
Citat:

Du kan også slippe helt for denatureringsstofferne ved at bruge Isopropanol, det kan købes i Matas.

Titel:
Junior medlem

Drupe skrev:
Jeg vil på det kraftigste fraråde at bruge Randoms metode indendørs - en gnist fra en kontakt eller et elapparat er nok til at der opstår en voldsom gaseksplotion - du udsætter dig selv og andre for alvorlig fare. Du kan i værste fald risikere at blive vansiret i ansigtet og over hele kroppen. Foruden risikoen for en eksplotion, så er ligtergas også meget usundt for hjernen at inhalere.

Hvis du vil bruge denne metode så gør det udendørs!

Det kan ikke understreges nok!!!

hehehe ro på der ... så længe der ik r over 18% gas sker der ik en skid (mindst et par hundrede gasflasker) men propylalcohol er bedre ... samme fremgangsmåde.. du ka os gøre d med acetone eller sprit.. men ka ik anbefales::: :lol: :lol: :lol:

Titel:
Junior medlem

btw...... i skriver om æther som om i køber d i matas... hvor for i d fra???? :lol: :lol: :lol: :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]