Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: kender i det?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
Hej medmensker..

Jeg har aldrig skrevet et indlæg herinde, har bare koget lidt over hvad jer kloge hoveder har at sige.. ret interessant (det meste) ;)
ehm, og nu havde jeg lige lyst til at poste lidt :)

Jeg skrev for noget tid siden det nedenstående over mange ganges ryger og tænkeri. og har nogle gange taget det frem og læst det, og jeg syns sku det er lidt sjovt. Nogle af mine gutter har læst det, og de kan kende en masse ting fra det, så jeg syns det ku være lidt sjovt at høre hvad i syntes om det. Jeg har aldrig taget andre stoffer end hash, men har røget i nogle år nu, og fundere meget over det "at være skæv". Mange af jer der har taget lsd, svampe etc. vil måske syntes det er lidt latterligt at jeg går så meget i dybten med et stof der måske ikke er SÅ voldsomt igen ;)
men hey! jeg syns jeg er godt og grundigt inde i en anden verden når jeg er skæv, så jeg har nok i det.. lige foreløbigt...
det er måske lidt langt ude noget af det.. men gi mig en kommentar, vis i føler for det.. :)

(ps: jeg vidste ikke rigtigt hvor jeg skulle placere dette emne, men håber det er okay..)

Here goes:

Du har lige røget, og det er somom verden og dine omgivelser bliver inskrænket omkring din krop for vært hvæs
du inhalere. du kan kun koncentrere dig om én ting af gangen, f.eks. vis du lytter godt efter noget musik
bliver du draget ind i musikkens "verden" og føler du har fuld kontrol over alle toner trommer og lyde i det
nummer du lytter til, man ville med andre ord sige, at musikken fremgår MEGET intenst!
folk kan snakke om alt mulig, og lyde kan være i rummet samtidigt, feks et TV der køre,
men det er ikke en hindring for musikken du lytter til. du høre kun musikken, og intet andet. Man ville måske fristes til
at tro, at det er fordi du kun kan kapere en ting af gangen, måske?.. måske er det jo osse noget man ikke kan
normalt? man høre jo aldrig om en mand der er kørt galt på motorvejen grundet et nummer i radioen, der opslugte
hans sjæl og hjerne. måske er det så udvidene på hjernen hvad musik angår, at man kan lade alt andet ude, og kun høre
musikken.

Når du snakker med folk kan der være forskellige måder rusen virker på, hvad samtaler angår.

Du føler at alt hvad du siger er noget pis, og er helt uden mening og hold, og du prøver forfjamsket at få mennesker
der lytter, til at forstå hvad det er du lige precis mener, og derfor trækker sætninger ud i det uendelige, for at beskrive
dine følelser omkring det pågældne emne, med en sådan dybte, at alle parter forstår dig fuldt ud, og næsten kan mærke det på
deres egen hjerne. men det bliver til noget ævl..

Du snakker med en ven om ligegyldigheder der aligevel føles at give så meget mening! alt hvad du siger bliver forstået
og begge parter bliver helt overgirede, da i finder udaf at det precis sådan i begge har det! man kan undre sig over
om, måske er det slet ikke det samme i tænker og føler, men aligevel rammer det så godt det den anden siger, på ens følelser.

Du prøver at lytte efter hvad en anden siger, men uanset hvor meget du koncenntrere dig, bliver det til noget ævl, og en anden
samtale i dine omgivelser prøver hele tiden at fange din opmærksomhed. somom at hjernen finder deres stemmer, mere interessante
end hende eller ham, man egentlig prøver at samtale med.

Du smiler konstant. uden helt selv at vide hvorfor... grinern på!

Du griner konstant, og det føler jeg er en af de mest underlige og ufoklarlige måder man kan være skæv på.
alt hvad den anden siger, finder man genialt i form af humor. Du griner af stilheden og du griner af larm.
du griner af ALT!
Du griner længe, og plusligt blier der stille, og i et par sekunder kan du se ud af den kapsel af "skævhed" du befinder
dig i. Du kigger ud på ting der omgiver dig, og du føler at du helt har glemt hvor du var, du begynder så småt i de
sekunder og opleve hvor skæv du egentlig er. og hvor meget hashen virker på dig, Du indser i et kort sekundt at du er virkelig FUCKED!
hvorefter det slår klik for dig igen, og kapslen lukker sig om din hjerne, og søber den ind i grin og underlige tanker.

Lag i din følesans bliver opdaget..

Du er så skæv at når du lukker øjnene og ligger stille, føles det somom at de kropsdele der rammer underlaget, smelter ned i det. at vis du lægger hånden
på noget der ligger helt stille, føles det somom hånden glider hen over genstanden!

Fenomenet vil jeg sige kan fremkomme af følgene grunde. Vis der er helt lydløst og mørkt i rummet, har du ikke brug for de sanser vi kalder, Høre, Se, lugte . Og
derfor overgår dine kræfter fra se, høre og lugte sanserne, til din følesans! følesansen bliver så kraftig at du når ned i andre "følelag".
lyder måske underligt, men jeg skal prøve at forklare. vis du placere din hånd på et bord, og lukker øjnene. Du kun tænker på din hånd ligger helt stille,
vil du måske opleve lidt af det samme. Det er somom at bitte små bevægelser i din hånd gør at hånden faktisk bevæger sig konstant, derfor den "glidene" følelse.
vis du da, når du har opnået den følelse, prøver at bevæge hånden lidt, vil du opleve bevægelserne, som enorme!
i forhold til du f.eks. bare spænder en lille smule i dit håndled.

Mit egentlige jeg?

Nogle gange har jeg sidet i min tåge og følt at jeg kunne mærke hvordan folk virkelig var, nogle gange har jeg nærmest forudanet deres bevægelser, deres kommentare
til forskellige ting der blev sagt. nogle gange har jeg fundet en skræmmene forskel fra folks normale væremåde, og deres væremåde reflekteret i min rus/trip.
Folk der normalt er seje, højt hævede over alle andres forstand og egentlige selv, finder man pluseligt barnlige, og som små hjælpeløse børn, man næsten ikke kan
andet end at trække på smilebåndet af.
Nogle gange finder jeg mig selv sidene på et gulv med venner jeg har haft lange "voksne" og sofistikerede samtaler med, legene med hvad man nu lige har ved hånden.
lave ting, man normalt ville finde dybt åndsvagt.
Er det så en reflektion af den man virkelig er, er det sandheden i alt det her? at man bliver hvem man virkelig er, og man laver det man har lyst til, og siger
de ting er falder en ind, selvom det er helt hen i skoven?

Jeg har også tænkt over noget så ekstremt som at, når man er skæv, er det egentlig bare ens opfattelse af ting der bliver set med øjne og intellekt som en babys?
nogle gange kan man blive så skæv, at man tilsidst rent ud sagt, bare sider og "raller" som en baby, og derfor får det mig til at tænke på om det er det der helt
konkret sker med en. Måske betyder det hele bare at man bliver "nogle år yngre" jo mere man ryger!
Også det aspekt som tidligere nævnt, med at man laver hvad man har lyst til, og nærmest leger, spiller en stor faktor i den teori.

Er jeg i hyperfart? Tiden går langsomt!

Alle har en eller anden form for tidsfornemelse, nogens er meget forvringet fra virkelighedens tid, og andres køre slavisk efter deres armbåndsur. Vis du vil opleve
noget af det jeg skriver om i dette afsnit omkring tid, vil jeg råde dig til at ryge dig skæv en aften hvor du aligevel havde tænkt dig det, og så ta dit ur af..
(vis du i det hele taget går med sådan et normalt). Jeg oplever tit at tiden kan gå meget langsomt når man er skæv, man kan gå fra a til b på meget kortere tid
end det føles, F.eks. Du kigger på dit ur, og ser at klokken er 22.00 og derefter kigger du ikke på dit ur i lang tid.
Du laver alle mulige ting, griner, spiser, snakker osv. og pluslig kigger du på uret, og inden du kigger på dit ur, vil jeg mene at din underbevidsthed laver
et billede af tiden og fortæller dig at kl. feks er 23.00. Når du så kigger på uret, finder du udaf klokken den kun er 22.15!
Dette fenomen ville jeg sige skyldes at. Når du er skæv kan du somsagt kun koncentrere dig om en ting af gangen, men nogle gange skifter man bare meget hurtigt imellem
de ting man opfatter, enkelte gange kan man enda mærke at ens blik flakser rundt i omgivelserne for at give et helhedsintryk af ting der sker, og den eneste måde du kan det på
er at kigge på vær enkelt ting, en af gange. Eller høre efter en lille specifik lyd af gangen. Derfor, så.
Normalt ville din hjerne observere alle tingne på en gang, og hurtigt lave en bedømmelse af tingne. Men når du er skæv suser du rundt i indtryk,
og derfor føler du at du oplever meget, på kort tid. Så det kan jo diskuteres om hjernen arbejder langsomere end normalt eller om den bare
forarbejder ting så hurtigt og effektivt at tidsfornemelsen tror at der er gået meget kortere tid end der egentlig er.

eller er det bare mig?...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes dine beskrivelser er meget fine, og jeg kan nemt relatere til det. Du burde vel egentlig poste under "trip rapporter" :)

.oO( Malkavian )Oo.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
Malkavian skrev:
Jeg synes dine beskrivelser er meget fine, og jeg kan nemt relatere til det. Du burde vel egentlig poste under "trip rapporter" :)

.oO( Malkavian )Oo.

yea, true. men det er jo sådan, mere alment. og ikke peget på et enkelt "trip".. :) og tak..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]