Først af alt - lidt fedteri. Dejligt site. Det varmer mit hjerte at se, hvordan der deles spændende erfaringer med oplevelser, som det kan være svært at diskutere med familien til julefrokosten. Og at der advares om de psykoaktive stoffers faldgruber, ja bare det, at der tages vare om hinanden herinde.
Dernæst. Jeg har plantet nogle peyote og san pedro-frø. Det er nu 3 uger siden. Jeg kan se af de tråde jeg har bladret igennem, at der er andre end mig, der har svært ved at få de små til at gro. Ud af 7 san pedro frø er der dukket 2 små grønne dutter op, på ca 3 mm højde, men trods at jeg hepper inderligt på dem, vil de ikke gro mere. De står i vindueskarmen i en muld/akvariegrusblanding (størrelse: 2-3mm) og med folie over, hvori der er prikket en del huller (de skal vel have noget luft??). Jeg har sprøjtet lidt med en atamonblanding (1 tsk pr ltr) for at dræbe evt. svamp. Peyotefrøene er der slet ikke blevet noget af.
Hvad kan jeg gøre for at få dem til at klare sig/vokse frem? Er det rigtigt de skal have en konstant temperatur ml. 20 og 25 gr? Jeg har et sæt med kunstig belysning, som jeg i sin tid har brugt til at dyrke en anden smuk euforiserende plante (med stort held - jeg troede jeg havde grønne fingre, men nu ved jeg ikke...) - skal jeg smide dem under her? (det er 4x22 W sparepærer).
med venlig hilsen
|