Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 05:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Roskilde
Hej

Ville lige høre hvad forskellen er på "Flavoured Extracts" og "Organic Extract"
Så lige et sted hvor jeg kunne få 40X Flavoured Extracts, og 20X Organic Extract.

Når man skal have sin første dose, er det så ikke umuligt at få en lille dose når det er 40X/20X Extracts på en bong?

På forhånd tak!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, men jeg går ud fra at du mener de meget små mængder af salvia i bonghovedet, som kan falde igennem inden man overhovedet når at ryge det.

Jeg plejer at smide lidt tobak i bunden af bonghovedet, den ønskede mængde salvia ekstrakt, og så meget lidt tobak ovenpå salviaen. Det fungerer super, og man undgår at en masse salvia går til spilde i bunden af bongen.

Smagen af tobak røget på bong kan være harsk, så vær sød mod dig selv og rist tobakken først.

Og behandl salvia ordentligt... hvis det er din første oplevelse, skal du vide, at du umuligt kan forberede dig op til en tur på salvia - men det kan sandelig heller ikke betale sig ikke at forberede sig!

Læs godt om stoffet inden. Det er virkelig ikke legetøj. Jeg synes selv jeg har en pæn slat erfaring med psykedeliske stoffer efterhånden, og da jeg prøvede salvia for første gang, måtte jeg indse at min erfaring med psykedelika og den viden jeg havde fået efter mange siders læsning om salvia var til at tage og smide i skraldespanden... men jeg kunne heller ikke være foruden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Vil give Ali ret.
Salvia er virkelig noget af det der har sendt mig mest afsted på en meget mystisks måde!

Når du ryger det går der ca 30 sekunder og du bliver bare fyrret afsted! Og det er virkeligt et stof som du kan mærke fysisks på din krop..

God tur. Land sikkert.

Med hensyn til dit spørgsmål syntes jeg ikk du skal gå så meget op i dose! Self skal du ikke overdrive, men at blive sendt halvt afsted på salvia er næsten mere mærkeligt end bare at få et los fra starten.. :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Roskilde
Ali - Tak, det var det jeg mente 8)

Må bare lige få fat i en vægt alligevel når det er 40x extract.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia_dose.shtml - salvia dosering

Ifølge erowid, er en normal dose 5x ekstrakt 66mg - 166mg - delt med 8, som et 40x ekstrakt vil være stærkere, er dosen 8,3mg - 20,8mg.

Jeg røg engang hvad jeg vil skyde til at være 50mg 10x ekstrakt, det var en yderst besynderlig oplevelse, jeg følte først mig selv blive opløst og "bortført" fra mit værelse, kort efter var jeg fanget som observatør, i en væg i min moders køkken, uden fornemmelsen af tid. Det var meget skræmmende at opleve en tilstand hvor jeg ikke var klar over jeg var påvirket, og hvor ingen af de normale fysiske og åndelige regler var gældende...
Det jeg siger er: vær i gode rammer, gerne med en ven ved din side, som venter med at ryge, til du er dig selv igen - regler som igrunden gælder ved indtagelse af de fleste substanser, DR-D har lavet en tråd i General diskusion, som behandler emnet ret godt..

:shock: god oplevelse

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Beach
Jeg anbefaler at man indtager stoffet UDENDØRS... af fare for at man bevæge sig under trippet...
En af mine venner drejede meget hurtigt rundt om sig selv under trippet, uden at blive synligt rundtosset, uden at vælte og uden at være klar over han gjorde det... Vi snakker måske 25-50 omgange, vi var heldigvis udenfor...

Titel:
Medlem

jeg tror ikke duskal lægge ug med 40x, prøv med noget blødere (no offence)...

og læs den her: trip guide

det er en sammenskrivning af forskellig set og setting info og anden læsning fra både Psychedelia og Erowid. Den gjorde at min kæreste trippede rigtig godt første gang hun var på svampe, og det samme med 3 af mine kammerater :)

enjoy og held og lykke med salvia og hendes søster

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]