Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 20:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg har købt 25 g Cuzco kaktus "Trichocereus cuzcoensis" og har ikke prøvet det før hvad skal jeg gøre ?? de 25 g er tørret ..
er det nok til at jeg kan blive smadret i mit hoved eller skal jeg købe mere ?

Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
fyrsten skrev:
jeg har købt 25 g Cuzco kaktus "Trichocereus cuzcoensis" og har ikke prøvet det før hvad skal jeg gøre ?? de 25 g er tørret ..
er det nok til at jeg kan blive smadret i mit hoved eller skal jeg købe mere ?

Hvis du gerne vil være smadret i dit hovede vil jeg anbefale dig at bruge en hammer. De fleste hårde objekter kan faktisk bruges.

Titel:
Junior medlem

du er da rimelig smart hva seje..

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hvis du tager et kraftigt psykedelisk stof som meskalinkaktus for at blive "smadret i hovedet" så inviterer du nærmest til at få den mest forfærdelige oplevelse nogensinde i dit liv.

Mit råd: Lad være. Vent til du er ældre. For din egen skyld.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ud fra din måde at formulere dig på, synes jeg at du minder om en der ikke er gammel nok til et Meskalin trip endnu.
Meskalin er et af de mest psykoaktive stoffer du overhovedet kan tage.
Psykoaktiv betyder at din hjerne kører i et tempo du aldrig har kendt magen til før overhovedet! Deraf navnet >Psyko-AKTIV<

For at kunne tåle et sådant trip anbefales det 200% at du er moden nok til den slags!!
Det er ikke for sjovt at folk får psykoser af psykedeliske/psykoaktive stoffer.
Jeg har for nylig haft en skremmende oplevelse på et stof der minder meget om meskalin, og jeg har alligevel over 2 års erfaring med psykedeliske drååggss.. Så selv en psykonaut kan få skremmende oplevelser der hurtigt kan føre til bad-trips : Psykoser hvis man ikke ved hvordan man skal håndtere en sådan oplevelse.
Det kræver en del træning :twisted:

/Cope

Ps. PM mig hvis du vil have personlig hjælp :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Som flere allerede har nævnt, vil jeg også råde dig til at vente et par år med at prøve meskalin. Hvis formålet er at blive 'smadret i dit hoved' er kraftige psykedeliske stoffer det sidste du skal 'lege' med.

Men..
Infected Cope skrev:
Psykoaktiv betyder at din hjerne kører i et tempo du aldrig har kendt magen til før overhovedet! Deraf navnet >Psyko-AKTIV<

Når jeg indtager psykoaktive substanser som nikotin eller alkohol vil jeg da ikk ligefrem påstå min hjerne snurrer voldsomt meget hurtigere end den plejer, men det er måske bare mig :P

Titel:
Junior medlem

jeg ved sgu ikke om jeg er for ung er 22 år så bestemmer selv hvad jeg vil og har tit spist frimærker tapper og svampe før så hvis i bare vil fortælle mig om jeg bare kan spise dem når de er tørrede eller om jeg skal koge dem for at få det bedste ud af dem så vil det bare være fint men det er da iorden at der er nogle der bekymre sig lidt over en..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
Når jeg indtager psykoaktive substanser som nikotin eller alkohol vil jeg da ikk ligefrem påstå min hjerne snurrer voldsomt meget hurtigere end den plejer, men det er måske bare mig :P

Jeg vil ikke antage Nikotin eller Alkohol for at være psykoaktivt. Ihvertfald for alkohols vedkommende, vil jeg nærmere sige tvært imod!
Alkohol bedøver jo hjernen i en eller anden grad..

Nikotin..hmm.. Har kun være svimmel af nikotin.. Vil ikke presse den yderligere da jeg ikke kan stoppe tankerne om hvor farligt nikotin er..

Psykoaktiv betyder for mig, at ens hjerne føles åben.. Lidt som et tredje øje eller hva man nu skal kalde det.. Altså ens hjerne tænker helt nye veje og gør det hurtigt! Mind loops osv osv.. Det er det jeg forstår ved psykoaktivt.
Psykedelisk betyder jo at sanserne bliver påvirket, sådan at man oplever lyd, det visuelle, smag ect., anderledes..

alkohol og Nikotin er noget helt andet end det synes jeg..

/Cope

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Okay, jeg tror lige vi skal have definitionen af ordet "psykoaktivt" på plads:

Citat:
A psychoactive drug or psychotropic substance is a chemical that alters brain function, resulting in temporary changes in perception, mood, consciousness, or behaviour. Such drugs are often used for recreational and spiritual purposes, as well as in medicine, especially for treating neurological and psychological illnesses.

- Fra Wikipedia

Et stof behøver altså ikke være psykedelisk for at være psykoaktivt, det behøver blot at ændre hjernens funktion midlertidigt.

Infected Cope, jeg tror ordet du leder efter er "psykedelisk", som betyder sindsmanifesterende, dvs. indholdet af sindet (der før var skjult) manifesterer sig og bliver bevidst. Det betyder ikke, som du skriver, at sanserne bliver påvirkede, selvom sanseændringer tit følger den psykedeliske virkning - men ikke altid!

Senest rettet af Drupe 25 aug 2005 16:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Infected Cope skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

Jeg vil ikke antage Nikotin eller Alkohol for at være psykoaktivt. Ihvertfald for alkohols vedkommende, vil jeg nærmere sige tvært imod!
Alkohol bedøver jo hjernen i en eller anden grad..

Nikotin..hmm.. Har kun være svimmel af nikotin.. Vil ikke presse den yderligere da jeg ikke kan stoppe tankerne om hvor farligt nikotin er..

Psykoaktiv betyder for mig, at ens hjerne føles åben.. Lidt som et tredje øje eller hva man nu skal kalde det.. Altså ens hjerne tænker helt nye veje og gør det hurtigt! Mind loops osv osv.. Det er det jeg forstår ved psykoaktivt.
Psykedelisk betyder jo at sanserne bliver påvirket, sådan at man oplever lyd, det visuelle, smag ect., anderledes..

alkohol og Nikotin er noget helt andet end det synes jeg..

/Cope

Din antagelse er så bare forkert, og jeg tror det er fordi du får blandet psykedelisk/bevidsthedsudvidende sammen med psykoaktivt.
At et stof er psykoaktivt betyder at det påvirker dine tankeprocesser, din opfattelse af ting, humør, bevidsthed eller opførsel.
Både alkohol, nikotin, uppers, downers og psykedeliske stoffer er psykoaktive pr. definition.

Googles definition på psychoactive skrev:
engelsk definition af psychoactive på nettet:
Having effects on the mind.
http://www.third-plateau.org/faq/dxm_glossary.shtml

A chemical substance that exerts psychological effects including changes in mood, cognition, and behavior. Nicotine is a psychoactive drug.
http://www.ctri.wisc.edu/home/glossary.html

mind or behavior altering.
http://www.nationaltcc.org/tcc/

affecting consciousness or psyche.
http://www.seedsman.com/en/resources/definitions

Any chemical -- alcohol, therapeutic agent, industrial compound, or illicit drug -- with important effects on the central nervous system.
www3.uta.edu/sswtech/sapvc/information/teens13_15/Teens_(ages13-15)_Glossary.htm

affecting the mind or mood or other mental processes; "psychoactive drugs"
wordnet.princeton.edu/perl/webwn

A psychoactive drug or psychotropic substance is a chemical that alters brain function, resulting in temporary changes in perception, mood, consciousness, or behaviour. Such drugs are often used for recreational and spiritual purposes, as well as in medicine, especially for treating neurological and psychological illnesses.
en.wikipedia.org/wiki/Psychoactive

Edit: Too slow ;) Drupe dit svin :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen man kunne nok godt gi sig så :D

Dvs. at de kendte Hallucinogener som Tryptaminer og Phenethylaminer er psychedeliske, mens psykoaktiver simpelthen er alle former for rus-midler...?

Tilbage til Topic:

Nu har du (fyrsten) købt Cuzcoensis, og så er der vel ingen grund til bare at lade det ligge og se godt ud :wink:

Smid det i en gryde med vand.
kog det i en 3-4 timer.
sorter kødstykkerne fra med en si.
Præs det sidste saft ud af kødet, ved at smide det på midten af en gammel trøje af en art. Samel hjørnerne og præs, så godt du kan, så alt saften kommer ud.
nedkog vandet indtil det har en konsistens som klamt suppe.
og værsgo og drik :)

Kan ikke anbefale nogen dosis da det er en ret ukendt kakti du har med at gøre. Men har dog læst nogle steder at den skulle være ligeså meskalin holdig som peruvianus, så jeg ville personlig bruge alle 25 gram.

Håber det kunne hjælpe dig.

/Cope

Titel:
Junior medlem

endelig et svar jeg kunne bruge til noget så er det jo bare og komme igang.. skriver når jeg har fået det prøvet og tak til ( infected cope ) for din opskrift snakkes:. :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvis jeg ikke kunne den rette terminologi for mine substanser, (endsige benytte basal punktuering i mine sætninger), ville jeg på det kraftigste overveje om jeg nu var moden til at indtage psykedelika. Og hvorfor i alverden køber du euforisanter som du tilsynesladende ikke ved noget om?

For to år siden ville jeg have bekymret mig meget og personligt sikret mig at du fik den korrekte information og forberedelse, så jeg i hvert fald følte jeg havde gjort mit for at hjælpe dig.
Imidlertid har jeg oplevet no-brain-approach tilfælde som dig så mange gange at jeg er blevet ganske kynisk. Hvad fanden rager det mig om endnu en snotunge brænder sin psyke af med stoffer? Hovedparten af jer bliver alligevel aldrig klogere. Vi har gennem det Danske Biblioteksvæsen adgang til en betydelig database af litteratur omkring emnet. Denne information kan du ganske vederlagsfrit låne i en måned af gangen, alene på dit sygesikringsbevis. Det kan altså ikke være mangel på tilgængeligheden af information. Ergo må det være mangel på vilje til at opsøge den. Og det er sgu din egen hovedpine kid.

Ha et super trip!

//Edit: Topic låst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]