Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 00:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg er langt om længe ved at være færdig, med mit første forsøg med et LSA udtræk fra mine 456 Morning Glory frø... Jeg tænkte jeg ville komme med en færdig "guide" til hvordan udtrækket laves, for blandt andet at undgå at de samme spørgsmål bliver stillet igen og igen og for at se om jeg har gjort tingene ordenligt. Jeg ville blive meget glad for et par kommentare, især til billederne... Altså om det ser ud som det skal.

Mandag D. 6/6 - 2006

1. - 456 Morning Glory frø hakkes til fint pulver med
mors "grøntsagshakker".

2. - Nu skal S9 giftstofferne fjernes... Pulveret overhældes med acetone
(eller andet polært opløsningsmiddel) i en skål og står til det er
fordampet, igen overhældes pulveret med acetone, rystes i ca. 10
minutter og hældes gennem et kaffefilter
(bør dog helst være rigtig lab. filter). Igen overhældes det med
acetone men denne gang direkte i kaffefilteret... Mere for at være på
den sikre side, da jeg ikke syntes at acetonen hev så meget med.
Pulveret får lov til at tørre i en times tid. Husk at det er
pulveret/frøene du skal beholde ikke acetone væsken!

3. - Nu skal vi have trukket LSA'en ud af pulveret... Det overhældes med
husholdningssprit (eller andet polært opløsningsmiddel) og får lov til
at stå i ca. 48 timer, rystes en gang i mellem. Efterfølgende hældes
det igennem et kaffefilter og væsken får lov til at fordampe på en
underkop eller lignende. Igen overhældes pulveret med
husholdningssprit og får lov til at stå i minimum 48 timer og hældes
gennem filter og derefter til tørring. Denne proces bør mindst udføres
3 gange, i dette tilfælde har jeg gjort det 4 gange og det har mindst
fået lov til at trække i 48 timer.

Jeg står nu med en klistret gul/sort olieagtig substans som ikke er helt tørt endnu. Jeg smed det under en lampe fordi jeg stadig kunne lugte svage rester af husholdningsspritten, det er igen blevet klistret/olie agtig og jeg må nu vente til det er tørt igen...

Jeg håber ikke at det har nogen videres betydning for LSA'en at processen nu har kørt i 14 dage???

Et par billeder af det næsten færdige udtræk før det blev smidt under en lampe for at tørre i dag:

1. Billede

2. Billede

update/ Efter at have ladet det stå en lille smule under lampen uden at det blev for varmt er det nu blevet endnu mere klistret, en olie agtig klæbrig substans... Er dette meningen??? Før det kom under lampen var det jo tæt på noget der lignede krystaller, som ses på billedet. Bør jeg evt. tørre det med varmluft i min ovn, vente eller er det klart nu?

Billede

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hmmm... LSA og LSD er desværre begge to meget varme- og især lys-labile. Så, det kan desværre let være, at du har fået wastet en stor del af dit stof. :(

Men, giftigt er det i hvert fald ikke blevet. :) Prøv det, sig hvordan det er gået, fantastiske billeder ellers.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
En anden gang ville jeg klart overveje at trække s9-stofferne ud med et upolært opløsningsmiddel. Når du bruger et polært, eller mellempolært opløsningsmiddel som acetone, risikerer du at vaske en stor del af de psykoaktive alkaloider med ud.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Såsom toluen, eller rensebenzin.

Titel:
Dedikeret medlem

Når først man har fået giftstofferne ud, kan man så ikke droppe trin 3, og simpelten bare skylle frøene ned, istedet for at ekstrahere LSA fra dem?
Det virker simplere og hurtigere.

Er der noget jeg har overset?
Er der nogen, som har erfaring med dette?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tilsæt evt. en smule Vinsyre eller Oxalsyre til spritten - det gør evt. freebase-alkaloider til tartrat/oxalat-saltet som er mere stabilt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Luk: Såvidt jeg har læst er der to giftfaktorer i frøene: upolært opløselig olie-faktor (gastro-intestinal irritant, kvalme), og skal-faktor (også kaldt "bug-eye factor", "arsenic factor", ansvarligt for et mere generelt ubehags-effekt).

Efter hvad jeg har læst, er den faktor, der sidder i skallen, mindre tilgængelig når frøene er grov-knust (tygget), men bliver en del større når de er pulveriserede. Hvad der åbenbart er årsagen til at filtrere pulveret fra.

Jeg har aldrig verificeret dette på egen hånd, og tror ikke at et eksperiment med at spise pulveret ville dræbe dig (undertrykt gnækken). Hvis du eksperimenterer med det, må du meget gerne beskrive resultaterne her bagefter, så vi ved om vi kan spare det polære trin...

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg er i øjeblikket igang med et standard ekstakt, men det kan være jeg prøver den hurtige løsning næste gang.
Jeg skal nok fortælle hvordan det gik når jeg kommer tilbage fra hospitalet ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Ok, tid til en update.
Mit ekstrakt virkede ikke specielt godt. Jeg kunne mærke 'noget', men det var så langt det kom. Måske er der noget glat med min metode.
Anyway, jeg besluttede at forsøge den metode jeg nævnte ovenfor. Dvs.:

1. Knus frøene
2. Apolær ekstrakt, si frømassen fra
3. Tør pulveret og kom det på kapsler og ned med dem

Forskellen var mildest talt markant. Jeg brugte samme mængde (10 frø), men hvor jeg før fik en meget mild effekt, blev jeg nu blæst langt væk. Ikke at det var ubehageligt, men effekten var overraskende kraftig.

Ubehag, kvalme og den slags var næsten ikke-eksisterende. Jeg fik en mærkelig tung følelse i maven efter en times tid, men det gik hurtigt over og kom ikke tilbage. Resten af trippet var helt i top.

Jeg har endnu ikke færdigarbejdet trippet, som fandt sted i weekenden, men den midlertidige konklusion er at denne metode er højst brugbar. Jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at spilde mere tid med yderligere ekstrakter.

Og så døde jeg heller ikke af det :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Emperical Science in action.

Nu det viser sig at du stadig kan bruge et tasteratur ;), vil jeg eksperimentere med at korroborere dine resultater indenfor nærmere fremtid.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Empiri herfra fortæller, at virkningen er noget forskellig fra både tygning af rå frø, og total ekstraktion i alkohol. Bug-eye faktor gør oplevelsen betydeligt mindre klar og lucid, med en større "body load".

YMMV, men jeg vil selv anbefale at gennemføre den fulde ekstraktion.

Titel:
Dedikeret medlem

Interessant. For mig var det intet problem, men det kan jo være et spørgsmål om personlig følsomhed.
Hvad mener du om mængden af LSA? Altså, hvor stor effekt fik du med denne metode i forhold til ekstraktion?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Den er ca., som når man tygger de rå frø - hvad der IME er en del mere effektivt end, når man gennemfører den fulde ekstraktion af LSA'en fra skallene med alkohol. Jeg vil dog pointere, at min erfaring med LSA strækker sig til 4 oplevelser, inklusivt denne; igen, YMMV.

Har du haft mulighed for at sammenligne med ren LSA?

Titel:
Dedikeret medlem

Ikke ligefrem ren LSA. Jeg har forsøgt at lave ekstrakter tre gange, men hver gang var det som om jeg ikke fik det hele med, og effekten var minimal.

Når du siger at du har tygget de rå frø, mener du så uden nogen form for ekstraktion? Giver det ikke problemer?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja, uden nogen former for ekstraktion. Når man tygger de rå frø, er olie-faktoren stærk; men den falmer hen efter nogen tid. Imens skal-faktoren er mindre betydelig.

Fuld ekstraktion er bedre end rå frø, men det sidste kan sagtens virke; og efter den indledende kvalme, er virkningen forholdsvis lucid. Du kan finde meget om det på erowid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]