Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ristning :?:
Medlem

Geografisk sted: Derude
ang. ristning af tobak i sølvpapir. er der ikke noget skadeligt ved det?
jeg mener bare at der må da være noget der bliver frigivet fra aluen under opvarming. :?:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Njaeh, ikke så vidt jeg ved. Der går jo osse historier om at hvis man ryger på et sølvpapirs hovede kan man blive impotent og alt muligt andet.

Men intet jeg kan finde bekræfter den slags.

Men ellers så rist på en pande/gryde eller læg det i vand et par døgn og tørre det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

jeg rister den nu bare i som en smøg.
men kom bare til at tænke på det.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
I vand i et par døgn?? Vandristning skal kun foregå i et par sekunder, herefter filtrering.

Nikotin er super opløseligt i vand så flere døgn trækker bare for meget andet ud af tobakken.

Titel:
Dedikeret medlem

Mener du at man kan lægge tobakken i vand i et minut og så er nikotinen ude? Det kunne jo være ret tidsbesparende, istedet for at sidde og riste hver joint enkeltvis.

Titel:
Medlem

noname skrev:
I vand i et par døgn?? Vandristning skal kun foregå i et par sekunder, herefter filtrering.

Nikotin er super opløseligt i vand så flere døgn trækker bare for meget andet ud af tobakken.

off topic.

men det gør nu ikke mig noget!
hvordan vil du præsis gøre det. alt fra start til slut!

jeg har nemlig lige været ud og prøve. synes ikke om det.
så derfor forklare tak :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
Topic : "ristning?"
Så er det jo egentlig ikke sååå off topic igen...
mht vandristning, synes jeg sgu det lyder lidt tvivlsomt...
Og er det ikke også nicere med en nyristet smøg? det er min overbevisning at en joint med en usristet smøg ikke kun smager dårligt pga nikotinen, men også fordi den ikke har fået den 'gyldne' smag fra opvarmningen af tobakken... Just my opinion...
Jeg har selv fine erfaringer med at bruge sølvpapir (staniol) når jeg rister, men det sker oftest når jeg er hjemme, og hvis jeg vil være sikker på ikke at brænde papiret/smøgen... (Fx hvis det er min sidste smøg :shock:) Synes det giver en godt ristet smøg, man skal bare ikke glemme at smøgen bliver ristet en del hurtigere da varmen ikke forsvinder så hurtigt, men sølvpapiret omkring smøgen...
Og til spørgsmålet om impotens, kan jeg kun sige at det ikke er noget jeg har oplevet endnu...!! :lol:

-Mvh Bowphus.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvad er det, der lyder tvivlsomt ved vandristningen?

Ideen er, at du køler noget vand ned til lige omkring frysetemperaturen, smider noget god rulletobak i fra din tobakspung, rører rundt i det i fem ti sekunder og hælder det igennem et kaffefilter.
Når alt vandet er løbet igennem skal du bare tage tobakken op og tørre den på et viskestykke eller lignende i nogen tid. Det tager naturligvis mere end bare et par minutter så derfor skal man gå igang inden rygetrangen melder sig!

Det smarte ved denne metode er, at du ikke brænder tobakken og den smuldrer derfor ikke. Dvs det er perfekt tobak til jointrulning og det kan fint opbevares i en lukket bøtte i nogen tid efter, såman kan lave et større batch af gangen og have det liggende.

Titel:
vandristning?? skal prøves

Men ellers så brug en gryde - og når du så er rigtig god til det så kan man osse riste skidtet uden at det bliver alt for tørt - selvfølgelig bliver det lidt tørt.......

Men er jeg den eneste der ikke rister tobakken foruden når jeg varmer den sammen, til joint????? Er altså noget lettere....

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Hobro
Har hørt at vandristing skulle smage af hø...men måske er fordi dem jeg kender der har gjort har ladet det stå i ca 10 min- det skal jeg ikke kunne sige.

Ovnen kan også bruges hvis du vil riste meeeeeget....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
ELVEN RAVER skrev:
Men er jeg den eneste der ikke rister tobakken foruden når jeg varmer den sammen, til joint????? Er altså noget lettere....

Nogen gange gider jeg ikke at riste smøgen hvis jeg har noget ordentligt Black Nepal på lager eller noget afghan, så håndvarmer jeg det lige i nogle sekunder, og så smuldrer jeg det ud i smøgen og krøller jointen.

En såkaldt spansker.

Kan selvf. ikke gøres med en tør std. ;)

Titel:
Citat:
Kan selvf. ikke gøres med en tør std.

Doooohh !

Kajak Ryger og joints er en dårlig combo alerede som ide.

@Elven Raver Hvordan går det med Narko Gælden?

Piercer :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Piercer skrev:
Citat:
Kan selvf. ikke gøres med en tør std.

Doooohh !

Kajak Ryger og joints er en dårlig combo alerede som ide.

Hehe bare rolig Piercer der kommer ikke std. i mine joints, skrev bare at det ikke var muligt med det lort der...

Har du været på ferie i et halvt år eller så'n, synes ikke lige jeg har set dig så meget..?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
vand"ristning" holder max!!! man skal dog vende sig til den lidt anderledes smag...

husk også at gemme vandet da det er yderst effektivt mod småkravl på dine planter :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
Er der ikke en der har prøvet det/som kan finde ud af det, der har lyst til at udføre en lille guide til vandristning... Har først lige hørt om det, og vil gerne se om det virker... Har ikke helt fattet princippet...
Thank you kindly! -Bowphus

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg har skrevet en fremgangsmåde længere oppe, bare gå igang...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]