Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
ja undskyld men det er fordi jeg skal fremlægge om Cannabis i morgen og havde kun i dag oppe i skolen til det,men alle computerne var optagede der var mange der ikke kom på og nu vil jeg så spørge om i ligger inde med nogle fakta om det? altså som holder ikke alt det der skræmmekampagne pis :wink:

tak på forhånd og undskyld jeg spørger men er lidt under pres :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
sekstoi skrev:
ja undskyld men det er fordi jeg skal fremlægge om Cannabis i morgen og havde kun i dag oppe i skolen til det,men alle computerne var optagede der var mange der ikke kom på og nu vil jeg så spørge om i ligger inde med nogle fakta om det? altså som holder ikke alt det der skræmmekampagne pis :wink:

Hold dem fra det lort, det er lortenarko, og du ødelægger dig selv ved at ryge/spise/drikke eller junke det skidt, eller hvordan du nu indtager det, slip dig selv fra fra det skidt... snif cola

Titel:
Dedikeret medlem

der er masser af stof om cannabis her: http://xn--cannabisrdet-1cb.dk/index.ph ... b190f128bf

Medlem

Kiliman skrev:
sekstoi skrev:

Hold dem fra det lort, det er lortenarko, og du ødelægger dig selv ved at ryge/spise/drikke eller junke det skidt, eller hvordan du nu indtager det, slip dig selv fra fra det skidt... snif cola

Er dine udtalelser om hash bare for sjov? Eller mener du det helt seriøst?

Når det gælder hash lyder du næsten som den danske stat, eller i værste fald min mor: "Det her stof er skidt! Hold jer fra det. Det her er tilgengæld godt. Det må i godt tage".

Jeg synes dine udtalelser er ligeså facts-forladte som statens narko propaganda.

Titel:
Dedikeret medlem

troo_L_S> aha der har vi svaret han er fra statens narko propaganda :lol: ej men kommenterede det heller ikke syntes det lød lidt underligt af et psymedlem og være alt taget i betragtning

Titel:
Medlem

Har man afskaffet bøger på din skole?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Hvad for nogle fakta er du ude efter? Piercer har lavet en fin guide til hvordan man ruller en joint - den vil være fin til en fremlæggelse tror jeg og ikke noget med skræmmekampagne :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Anjin-san> nej men skulle fremlægge dagen efter jeg havde fået emnet såeh og bibloteket var ikke åbent ret lang tid og de andre havde taget alle bøgerne+ at alle computerne var optagede
acidDreamer> hehe jeg havde også nær taget en jointrulningsguide med men regnede med jeg fik bøvl med min lære såeh det droppede jeg

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 17:32, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

okay her var hvad jeg sagde og selvfølgelig skulle vi argumentere o.s.v bagefter

Cannabis Sativa og Indica er nok nogle af de mest hadede og elskede planter på jorden. De bruges til utallige formål og har den egenskab at de danner det psykoaktive stof THC, men det er mest i planten Sativa der danner det og Indica danner CBD og CBN. Dog danner Sativa også lidt af det som så stiger når de bliver mere modne altså overmodne eller hvad man kan sige og Indica danner også THC men mest CBD og CBN. Forskellen er at hash, pot, skunk med mest THC er mere opløftende (kan benyttes til fest) eller at finde på sangtekster som f.eks. bistok røgsystem gør, mens CBD og CBN er mere sofaryger til en lille steneraften

Virkning: det meste fed man køber er Indica, Sativa er ikke så udpræget men virkningen for Indica er hovedsageligt afslappende og stenet og så koger man nogle lidt underlige eller sjove tanker sammen, mens Sativa på en måde er afslappende samtidig med at det er psychedelisk og er godt hvis man f.eks. er musiker da det som regel øger kreativiteten.
Nu kommer blandingen af de tog ting så man kan få grineren på :det er ret kendt hvor man kan få et helt ustyrligt grineflip over noget som for det meste ikke er sjovt og så griner man videre fordi det er så latterligt at grine så meget. Æderen eller fråderen som nogle kalder den, der får man næsten en ustyrlig trang til at spise og det kan være stor set alt(kage smager meget godt så) men lad vær med at spis hashkage hvis i er skæve i forvejen. Og utallige køleskabe er blevet røvet på den konto altså på grund af folk har haft fråder på. THC er fedtbunden, det betyder så at den binder sig til fedtvævet i hjernen hovedsageligt i hvert fald, THC påvirker desværre også kortidshukommelsen . Hvilket man f.eks. lægger mærke til ved en lang sommerferie med meget hashrygning, og pludselig er i skole igen men er ikke så let at sige for den enkelte pausen og de fjerne tanker kan også have noget med det at gøre. Dog er det ikke som fordommene siger at man bliver dum af at ryge hash. Jeg læste en gang i illustreret videnskab, hvor der stod at studerende (genier) fra det førende universitet indenfor hightech MIT, lavede konkurrencer i hvem der kunne ryge sig mest skæv på en måned. Og de er i hvert fald ikke dumme

Typer: Hash fås i mange forskellige kvaliteter: det sted i Danmark hvor der er det største udbud er staden/Christiania. På pusherstreet eller det som før hed pusherstreet et hav af forskellig hash, pot og skunk. Hvis du er begynder og aldrig har prøvet at ryge og tilfældigvis er i København kan man jo lige smutte ind på staden og købe lidt standard-hash prisen er ca. 50kr g. Standard er den mildeste form for hash man kan få, men som regel stærk nok for en begynder selvom nogle nok skal have et gram for at blive ordentligt ramt, men normalt er den stærkt nok for en ikke erfaren. Hvis man vil starte med noget endnu mildere kan man også købe pot eller folk siger det er mildere og mindre økonomisk men det er løgn noget pot(dansk pot f.eks.) er mindst lige så stærkt som standard så det er en gammel/forkert oplysning at standard er stærkere end pot. Hvis du har røget hash nogle gange og vil prøve noget lidt bedre og stærkere 70’er, 80’er, 90’er eller luksus og pollen maroc er så skal man lige sænke dosen en del, jeg kender en der stort set kun ryger 80’er og han ryger hver dag han ryger vel 3 pinde(joints) med 0,8g i hver på en dag og han er da ok skæv så. Jeg vil mene det siger noget om kvaliteten

Forskellige typer/formuleringer:
Marihuana eller pot siges kun at indeholde 1-2% THC det er forhåbentligt løgn fordi så det jo noget skod pot bare hjemmedyrk har en noget højere % og nu snakker vi altså dansk hjemmedyrk udendørs den skulle gerne ligge på omkring 8% ellers ville jeg klage over at det var noget forældet junk. Og pot består af topskud fra hunplanterne og nogle gange de normale blade som ikke er så stærke igen, hanplanterne er ikke så stærke medmindre de kommer i kager så slår de ok.

Skunk: består også af tørrede topskud ligesom pot, skunk er bare forædlet og mest til indendørsdyrkning, men nogle gode dyrkere af urten har tilvænnet den dansk klima jeg har da selv nogle skunk frø til udendørsdyrkning. Skunk kan have et THC indhold på helt op til 25% i topskuddene

Hash: Hash er den sammenpressede harpiks ifølge de fleste kilder men altså det er krystaller der er presset sammen og de bliver dannet for at beskytte hampplanten mod solen og sådan noget. I sundhedstyrelsen’s oplysninger står der tit fejl om stoffer og der står også at der er bindemidler i hash det skulle der ikke være med mindre det er noget meget dårligt hash. Man kan oftest kende kvaliteten på farven og lugten men det er ikke en sikker vejledning det bedste er at købe en lille smule(1g) og så afprøve lortet. Nogle steder er der sådan nogle lidt store maskiner til at presse hash men det er så også det normale. Hvis man vil have rigtigt kvalitet skal man have noget der hedder Charas også kaldet 5meter hash da det normalt ikke kommer mere end 5 meter derfra hvor det er lavet. Charas er håndrullet hash og guld for kendere.
Ice er også god kvalitet og meget rent det er så rent at du ligefrem kan se krystallerne der klistre sammen og derfor bliver den som regel kølet ned med jævne mellemrum så den er lettere at arbejde med Ice bliver også kaldet 30meter hash det kommer heller ikke så langt væk fra hvor det er lavet

Hasholie: Hasholie er et tyktflydende udtræk fra cannabisplanten . Det skal helst ligne smøreolie og have samme konsistens for god kvalitet.Nogle siger at sort er bedst måske er det lige godt men til gengæld er det mere usundt. Hasholie indeholder i gennemsnit 50-70% eller ja skulle den gerne ellers kunne pusherne lære lidt af de danske hjemmedyrkere. Det bliver lavet ved at lave et udtræk med butangas (lightergas),men man kan også bruge andre som æter, propan og IPA(isoprylalkohol) eller husholdningssprit som det hedder så fint på normal dansk.Det skal bare have avt kogepunkt. Det er vigtigt at man får fjernet alt opløsningsmidlet inden brug ellers kan der opstå alvorlige eksplosionsfare derfor hvis man har svage nerver stil udtrækket i vinduet og åben det. Så vent indtil der kun er olie tilbage

Dosis/indtagelse: Alt efter om du vil ryge eller spise er dosen forskellig. Har man meget rent THC vil 1/10 af et g give en kraftig rus. Af ganske almindelig standard vil 1-2g være nok til at blive godt skæv. Er det derimod en bedre og noget dyrere kvalitet, så kan et ½-1g være mere end nok. Der findes forskellige måder at blive skæv/høj på

Spisning/oralindtagelse: For ikke rygere kan det være svært at ryge hashen, og så kan det være en fordel at indtage det oralt. Mange foretrækker at bage en kage hvori der er smuldret hash i fedstoffet, andre laver hashpopcorn eller tager sig en kop guldkakao. Oftest vil man kunne smage hashen i de madvarer man laver. Jo mindre man kan smage hashen jo rarere vil det være for de fleste, da de færreste vil mene det ligefrem smager godt. En lille advarsel, pas på ikke at spise for meget det kan være rimeligt ubehageligt(vender tilbage til det senere).

Rygning/inhalering: Rygning er nok den mest benyttede måde at indtage hash på. Der findes mange forskellige former for ryge redskaber: joint, chillum, tjubang, spritkølet-tjubang, bong og vandpibe. Har lige selv lavet en statistik

Stemmer 12
Joint 70%
Tjubang 0%
Spritkølet-tjubang 0%
Chillum 0%
Bong 16%
Vandpibe 8%

De fleste foretrækker joint fordi den kan man bare uden videre tage med og er god til lidt hygge uden at blive for baske
Nu regner jeg ikke med statistikken er så præcis da jeg lavede den ret sent om aftenen så nogle af dem der foretrækker de andre ting at ryge på er ikke med desværre men havde lidt travlt

For meget/overdosis: overdosis er ikke rart derfor bør man altid vente lidt tid for at se hvordan det virker. Jeg har lært det efterhånden lad vær med at blive ved med at ryge jeg røg et hoved på vandpiben,2 på dåsebong(uden vand husk vand) og g 12 på min bong konklusion ikke smart jeg løftede lige pludselig hovedet imens jeg sugede på bongen og tænkte at det her kunne være farligt. Skal lige siges var en af de første gange jeg røg jeg rystede helt vildt og det hele snurrede bare ubehageligt rundt blev nærmest søsyg så jeg blev nødt til at ligge ned og havde mest lyst til at sove, men kunne ikke fordi min krop bevægede sig nærmest i sengen fordi jeg havde hjertebanken og jeg larmede på en måde også så var helt umuligt men havde hørt om noget med sukker skulle virke så lå og åd ren sukker det hjalp vidst lidt men der var virkningen også ved at aftage. Så mit råd pas på jeg har også haft noget ligende en anden gang hvor jeg så fjernsyn med min ven(scary movie 3) jeg nåede ikke se ret meget før jeg kunne sidde og kigge på skærmen uden rigtigt at kunne se hvad der skete(ret uhyggeligt) og man får samtidig mindloops når man har fået overdosis men siden sidste gang jeg havde fået alt for meget gik det godt nok. Så stop med at bare hast jer af sted. Læg mærke til røgen bliver dejligere og så stop med at ryge fed. Indtil en anden dag
Men overdosis giver mindfuck, hjertebanken, kvalme svimmelhed og et form for ubehag.

Husk! bare at hash ikke er ret farligt hvis man tænker sig lidt om, holder hovedet koldt og ikke gør det mere farligt end det er

Titel:
Dedikeret medlem

er der ingen der har nogle indvendninger?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
vi er jo ikke din folkeskolelærer med rød kuglepen og karakterer :D

Titel:
Dedikeret medlem

KK: nej jeg ved det ville bare høre hvad i syntes? har forresten fået 13 for den

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Ja 13 gives jo for den udprægede selvstændige og nytænkende prestation - og det har det utvivlsomt været for din lærer - Tillykke :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg synes det behandler emnet ret overfladisk og teksten er ej heller synderligt godt formuleret, og virker rodet - lav afsnit/overskrifter, og læs teksten igennem bagefter!

Men hvis din lærer gav dig 13, er der jo ingenting at klage over :)

Titel:
Dedikeret medlem

Kaktus Klausen: tak :)
Johndeere: hehe nårh nej, men havde jo også ret travlt og tænkte jeg ikke gad lave det sådan når det kun var mundtlig fremlæggelse og det trak endda næsten alle mine andre karaktere med opad

og min klasselære blev mundlam flere gange og sådan hehe ligesom en SSP gut(politimand) gjorde da vi havde en lille snak om hash på politistationen

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Sekstoi: Jeg havde ikke lige opdaget det var mundtlig, for så er det 100 % indivuelt hvilke notater der virker for den enkelte..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hehe troede også at du havde skrevet det der som en rapport, for så ville jeg ikke have givet dig mere end 8...

Men tillykke med 13-tallet, gid det var mig der skulle fremlægge om cannabis... :P

Titel:
Dedikeret medlem

ja det da os okay, men altså det tog mig med pauser og det hele 2 timer at skrive det og der var en del skrivepauser og vidste jo grammatikken var underordnet fordi det var mundtligt. Ville også gerne have haft om andre stoffer, men det måtte vi ikke :evil:

og tak(for tillykkerne altså)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
tillykke tillykke..

hvilken uddannelse går du på??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]