Min personlige mening er at et ½ gram til 2 førstegangsrygere er for meget. Jeg foreslår 1/4 gram i en joint til 2, med godt ristet tobak (og husk at inhalere!).
Det er ikke sikkert i mærker særligt meget første gang.... Men det er bedere at man lære stoffet langsomt at kende.
Lyt til musik, lav noget kreativt (tegn, syng, dans o.l) eller aktivt (spil bold, dans, slås o.l).... Det intensivere virkningen og hjælper en til at finde ud af hvad stoffet gør.....
...Naturen er også et godt bud!
Men måske er det godt at starte med noget stille og afslappende musik mens i ryger.
God fornøjelse!

Åh, ja... Pot!.... Undskyld.... Ja så er ½ gram nok ok..... Men måske i aligevel skulle ryge jointen af to omgange! Ihvertfald lige vente 10-15, og hvis der ikke sker noget ryge resten!
Rist en cigaret f.eks:
1. Lav en skål af sølvpapir i 4 lag med hank
2. Put tabakken fra cigaretten i skålen
3. Tænd et stearinlys, eller et par fyrfadslys
4. Bevæg skålen frem og tilbage et lille stykke over flammen så tobakken, flyder på en pude af varm luft, eller hvad den nu gør
5. Stop op indimellem
6. Når det ryger, vender du tobakken som en pandekage et par gange, til det holder op med at ryge.
7. Gå tilbage til punkt 4, men pas på tobakken ikke bliver sort!
Årh, forhelvede da, der røg tolmodigheden.....
Brug feks google og søg på rulle pot joint? eller noget
Jeg fik f.eks dette første hit:
http://www.norcan.org/guide/NorskJoint/..... ihvertfald del potten op i små stumper og mix den ristede tobak i der svare til hvad der som den samlede mændge ville udgøre fyldet i en joint!