Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: heavenly blue
Junior medlem

Hej hej...
Jeg stod lige og stenede i den lokale SuperBest.. Jeg faldt over nogle frø ved navn "Heavenly Blue".... Tager jeg helt fejl eller er de ikke psykoaktive? Morning Glory?
Håber på et svar, og håber jeg har ret!

MVH Fenger

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
hvis det er en ipomoea er det...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kiøbenhavn
Heavenly Blue, Pearly Gates og Flying saucers skulle alle indeholde LSA... Alle de andre varianter (Crimson Rambler, Scarlett O'hara osv) er enten ikke psykoaktive, eller det er endnu uvist uvist, man har jo lov at håbe ;)

Titel:
Junior medlem

Okay tak for svarene... er det værd at eksperimenter med?
Er virkningen den samme som HBWR frø? og vil det så sige at doseringen og fremgangsmåden er den samme?
Har ikke kunne finde meget om LSA herinde......?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fenger skrev:
Okay tak for svarene... er det værd at eksperimenter med?
Er virkningen den samme som HBWR frø? og vil det så sige at doseringen og fremgangsmåden er den samme?
Har ikke kunne finde meget om LSA herinde......?

Her er et glimragende link vedr. LSA.

http://www.erowid.org/chemicals/lsa/lsa.shtml

Men ved morning glory skal du æde fra 100-1000 frø og ved HBWR er det ca. 1-10 frø.. Så x 100.. :wink:

Titel:
Junior medlem

hehe det med doseringen er jo meget godt at vide :wink:
tak for linket..
Er der nogen der har gode oplevelser med Heavenly Blue?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fenger skrev:
hehe det med doseringen er jo meget godt at vide :wink:
tak for linket..
Er der nogen der har gode oplevelser med Heavenly Blue?

Nej men jeg kender en fandens masse som har dårlige oplevelser med dem.. :wink:
Et ekstrakt er at foretrække, ja næsten nødvendigt for at du kan få noget ud af dit trip.. Din mave vil højst sandsynligt trække sig sammen grundet de giftstoffer der gemmer sig i frøene. Det er yderst ubehageligt..

Men ellers så kig ude i sidemenúen under triprapporter, der burde ligge en masse erfaringer om de frø.

Titel:
Medlem

Hmm, læste engang en triprapport på Erowid, hvor der var en der eksperimenterede med at optage LSA'en gennem mundhulen, uden at sluge frøene. Han opløste hvis det knuste HBWR-ekstrakt i noget juice, og puttede det i munden i en times tid, hvorefter han var helt fri for kvalmen. Har ikke prøvet det, men lyder det ikke meget sandsynligt? Giftstofferne er ikke vandopløselige svjv.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Hmm, læste engang en triprapport på Erowid, hvor der var en der eksperimenterede med at optage LSA'en gennem mundhulen, uden at sluge frøene. Han opløste hvis det knuste HBWR-ekstrakt i noget juice, og puttede det i munden i en times tid, hvorefter han var helt fri for kvalmen. Har ikke prøvet det, men lyder det ikke meget sandsynligt? Giftstofferne er ikke vandopløselige svjv.

Garanteret men hvem fanden kan holde ud at gå med juice i munden i en hel time? :shock: Og bare smagen af morning glory giver mig hovedpine.. Måske er det anderledes for dem der ikke har knækket sig af det.. :wink:

Titel:
Medlem

Hmm, ja okay, det er måske ikke så godt for tænderne :) Ellers kan man vel lave ekstraktet uden syre, men så bliver det naturligvis ikke helt så effektivt?

EDIT: Fandt lige rapporten igen, ser ud til at han havde en rimelig fed oplevelse: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=5502

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Hmm, ja okay, det er måske ikke så godt for tænderne :) Ellers kan man vel lave ekstraktet uden syre, men så bliver det naturligvis ikke helt så effektivt?

EDIT: Fandt lige rapporten igen, ser ud til at han havde en rimelig fed oplevelse: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=5502

Okay det skal helt sikkert prøves det der! 8)
Jeg havde jævnt mange maveproblemer kun med 5 frø her forrige weekend. Det skal klart prøves og jeg lægger en rapport..

Titel:
Junior medlem

Ja jeg har nemlig næsten kun hørt om dårlige erfaringer... Men når man man nu kan købe det nede i Superbest må man jo prøve det! (jaja ved godt jeg annoncerer forhandler :wink: hehe håber det går....)
Det lyder som en god ide at indtage det som han gør i linket, lyder som en fin oplevelse..

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Fenger skrev:
Ja jeg har nemlig næsten kun hørt om dårlige erfaringer... Men når man man nu kan købe det nede i Superbest må man jo prøve det!

Interessant logik du opererer med...!

Titel:
Junior medlem

Okay lidt forkert formuleret...
Mente bare at det lyder som et interessant stof, og når det samtidig er så let at få fat på, vil jeg da gerne prøve det.....

Titel:
Junior medlem

hmm de frø som de har i den lokale butik er 'Ipomea tricolor, Clark's heavenly blue'. Har søgt på forummet og fundet ud af at de giver virkning. Korrekt ikke?
Men mit spørgsmål er om de har samme bivirkninger som HBWR?
Og give det overhovet et godt trip? efter at have læst en masse LSA rapporter får man sku ikk ligefrem det intryk :?
Tak for hjælpen....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fenger skrev:
hmm de frø som de har i den lokale butik er 'Ipomea tricolor, Clark's heavenly blue'. Har søgt på forummet og fundet ud af at de giver virkning. Korrekt ikke?
Men mit spørgsmål er om de har samme bivirkninger som HBWR?
Og give det overhovet et godt trip? efter at have læst en masse LSA rapporter får man sku ikk ligefrem det intryk :?
Tak for hjælpen....

De indeholder samme stof som HBWR, nærmere bestemt LSA.
Det er nogenlunde samme trip.. Men få for alt i verden lavet et ekstrakt eller brug metoden hvor du knuser frøene og hælder dem i noget vand som du holder i munden i 15-30 min.

Titel:
Junior medlem

Citat:
De indeholder samme stof som HBWR, nærmere bestemt LSA.
Det er nogenlunde samme trip.. Men få for alt i verden lavet et ekstrakt eller brug metoden hvor du knuser frøene og hælder dem i noget vand som du holder i munden i 15-30 min.

hehe det er for sent... Jeg begyndte med bare lige at ville smage dem, de smagte slet ikke slemt, så har bare siddet og småspist af dem, og for 2 timer siden var der ikke flere. Talte er der var omkring 120-130 frø. Der er ikke sket det store. har bare ligget på sofaen og stenet max! har dog også knækket mig. Kvalmen kom og jeg tænkte at det sku ikke var værd at prøve at holde det ud. Det eneste jeg har opnået er en lidt underlig følelse i kroppen, og sved på panden :?
Stille og rolig. Ville bare lige se hvad det var for noget.. Skal prøve igen en anden dag, hvor jeg lader ekstrakt ligge i munden tror jeg... For at spise dem, det stinker! kan slet ikke forestille mig en kvalme man ville få hvis man tyggede en ordentlig dosis....

Titel:
Medlem

jeg prøvede på et tidspunkt at knuse 300 frø (ipomoea Violacia) og æde dem. sammen med et shot bacardi lemón fik de et yderst favorebel virkning. ikke noget specielt, bare glæde og afslappet i en 6-8 timer. smilte hele tiden og havde det godt. alt var fred og idylisk. meget meget rart, næsten som at drømme når man kører i bil, bortset fra at alt var helt klart. man havde det bare godt. de var knust i (porcelæn)morder dagen før og indtaget ved at sluge dem med vand. ingen kvalme what so ever. :)

så altså jeg kan godt lide dem, men næste gang vil jeg lave ekstrat. jeg er begyndt at grø dem selv nu vi snakker om det. har sået 180-200 frø både i potter inde og i et sydvendt bed ude. så der skal nok komme noget. jeg laver nok et progress emne, for der kommer til at være mere end det.

bare noget af det er:

Argyrea nervosa (HBWR)
Ipomoea violacea (morning glory)
Papaver somniferum (opiums valmue)
Nepeta Cataria (Katteurt)
Nicotiana sylvestris (Narcis Tobak)

dertil kommer lidt mere som jeg skriver senere.....

Titel:
Junior medlem

Lyder lækkert.
Jeg skal helt sikkert også prøve dem igen. Laver en simpelt vand ekstrakt tror jeg. Og med en noget større dosis.
Men først håber jeg på mine svampe snart arrivere :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ved at opløse LSA'en i high-proof (96%) ethanol, kan du optage mærkbare dosis igennem mundhulen på under ½minut - og ende med kraftig virkning på 90 sekunder.

Ethanol er direkte membranpermeabel, og suges igennem mundhulens vægge til vandet bagved på meget kort tid.

For eksempel:
1. Knus frøene.
2. Suspender grums i upolært middel (rensebenzin), filtrer grums igennem kaffefilter efter ½time. Behold grums, tør helt.
3. Suspender grums i 96% ethanol, filtrer grums igennem kaffefilter efter 3dage. Behold ethanolen, med dit virkningsstof.
4. Shoot.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]