Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: slettet
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
slettet

Senest rettet af DyrMedBønner 30 jul 2005 02:28, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Oplever tit praecis hvad du beskriver. Hoerer osse tit noget der lyder som min mor der hvisker inde i stuen. Selvom jeg er alene hjemme.

Hvorfor? Samme grund som man lyd forvringniner af andre stoffer

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Oplever tit lyd halluer. Fx sad jeg engang i min vens lejlighed, han går så lige ud på gaden på et tidspunkt, og jeg sidder og stener fjernsyn. Efter ti minutter hører jeg ud af vinduet at han er ved at få tæv udenfor , jeg får mega noia og kan ikke tage mig sammen til en skid. Nå men i det samme kommer han væltende ind af døren igen som om ingenting er sket. Så kigger jeg ud på gaden og der er ikke et øje derude og har heller ikke været det., så deeet...

Titel:
Medlem

Citat:
jeg får mega noia og kan ikke tage mig sammen til en skid

:lol: Det kender jeg godt!

Med hensyn til emnet, har jeg også tit oplevet lydhallucinationer på hash. Når jeg er fucking blæst, får jeg tit fede beats spillet inde i knolden, hvilket er meget rart. Det sker også som regel i forbindelse med ventilatorstøj. Nogle gange er jeg nødt til at koncentrere mig helt for at skelne mellem ventilator og fantasi-beats.

Hvordan er det lige din køler siger, Madpilot?

Titel:
Medlem

Får det hele tiden, og det er noget af det fede ved rusen :) Al slags støj synes jeg plejer at fremkalde det, endda også musik man hører gennem væggen. Hvis jeg går et sted hvor der er mange mennesker (f.eks. en Festival :D), vil støjen fra alle de mennesker omkring mig ofte gøre at jeg hører noget musik i hovedet. Det er tit bare et omkvæd, eller et stykke lidt monotont musik jeg hører.
Som jeg sagde med musik man hører svagt, så har jeg prøvet at være på lokum til en fest, og høre Prodigy gennem væggen. Jeg var helt sikker på at det var et remix, for det lød helt anderledes. Der var et mere "shuffle-agtigt" beat, og stemmerne lød som om de blev gentaget på en anden måde. Da jeg kom tilbage spurgte jeg om de havde hørt et remix, men det var bare det normale nummer der var blevet spillet.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Downtown
Nogen gange hører jeg bil og hus døre der smækkes, og folk der snakker.. tjækker altid lige efter, men der er aldrig noget.
det kan være lidt klamt, men ikke noget der får mig til at lade være, så slemt er det heller ikke!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Ja sån' er det :mrgreen:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Og hvilket forum hører det mon til?

Brug nu de rigtige forummer FF!

-flyttet-

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
Har sgu aldrig oplevet såkaldte "lydhallu'er" på hash... Det eneste der kn komme i nærheden, er noget jeg kun har oplevet et par gange... Det kommer når jeg er alt for skæv, og muligvis også pga mangel på væske og sukker... Det virker lidt som følelsen man får lige inden man besvimer. Jeg får underlige synsforstyrrelser i for af sorte pletter for øjnene, hvor selve synsfeltet nærmest mangler. Og så er der en brummen/summen der starter i mine ører, som langsomt overdøver alt andet (altimens jeg har det herre fucked). Har oplevet det på roskilde og i bussen på vej væk fra staden (ja, dengang man tog linje 8 :)), og det går som regel over når jeg siddet lidt ned og fået blod til hovedet, og en slurk vand...

Laver selv nogle småbeats, og det lyder da meget frækt lige at få nogle idéer serveret som hallu :) !!

:arrow: DR-D - Hvilket forum er den her tråd rykket fra? (just curious)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Ude i hash marken- ringkøbing amt
Ja sq!!! Jeg hører altid musik når jeg er skæv... Men aner heller ikke af hvilken grund...
Det er mest hvis vores vaskemaskine kører nede i kælderen (så bliver det til svagt trance) :roll: Hvilket virker ret mystisk..Men fedt :P

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
BowphuS skrev:
Har sgu aldrig oplevet såkaldte "lydhallu'er" på hash... Det eneste der kn komme i nærheden, er noget jeg kun har oplevet et par gange... Det kommer når jeg er alt for skæv, og muligvis også pga mangel på væske og sukker... Det virker lidt som følelsen man får lige inden man besvimer. Jeg får underlige synsforstyrrelser i for af sorte pletter for øjnene, hvor selve synsfeltet nærmest mangler. Og så er der en brummen/summen der starter i mine ører, som langsomt overdøver alt andet (altimens jeg har det herre fucked).

Lyder meget som det jeg har oplevet et par gange i forbindelse med dehydrering (i forbindelse med sport, ikke stoffer).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Sidder halvskæv pt. med min computer ved min side.. Når den gar amok med køling hører jeg nogle techno waves.. pænt syret!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg høre meget på hash

men at kalde det hallucinationer det ved jeg ikke

Det kommer an på fantasien, en susen i nøglehullet kan lyde som en selv der griner som barn til 12 årig

Det kan være sjovt

Men man skal nok ikke lægge for meget i det

Udover det er min høresans skærpet til det yderste, nærmende sig en klar høren hvis det ikke var for den høje skingrende lyd

Det må være på vej til det den tilstand vi kender når adskillelsen er ved at opstå ved søvnen

Af sjæl og legeme

Oplever ofte en trykken på hovedet og så flytter billedet sig og man svæver bare og kroppen føles helt følingsløs

Og så snakker vi slet ik om visuals!

nej ik audiovisuelt medmindre man virkelig koncentrere sig, men så er det også næsten ikke hørbart medmindre jeg fokusere min bevidsthed imod det, men det er da sked en del gange sådan helt spontant cirka

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Oplevet lydhalluer mindst 70 gange tror jeg. Det sker næsten hver gang jeg er RIGTIG skæv, og mest hvis jeg er alene f.eks. på vej hjem eller bare har suget et par jöntes derhjemme.

Lydene opleves kraftigere og man hører ting som ikke er der, f.eks. en der siger hej bag en, jeg vender og mig om, og så står der en hund. tænker lige to sek. over det, hvor jeg så kan huske sådan svagt at den gøede, men da den gjorde det lød det som et hej.

Det er i den stil...

Ellers kan det også være at jeg hører ting tættere på, f.eks. folk der snakker 100m væk højt, hvor jeg tror de er lige ved siden af mig.
Går helt amok hvis der er mange mennesker :D

Eller mærkelige pling, dong eller et-eller-andet-ubestemmeligt-totalt-noia-lyde-alligevel-når-man-tripper-for-vildt...

Musik hører jeg også tit. Kan sidde og lytte til en sang i f.eks. bussen, hvorefter jeg finder ud af efter at den har kørt i 10 min (f.eks. en sang der varer 3 min) at der ikke er nogen, men i mine ører der lød det som om der var noget.
Musikken er normalt ikke skarp og tydelig, lidt ligesom en bærbar afspiller der ikke spiller voldsomt højt, hvor man lige kan høre musikken svagt, og at der er nogen der synger eller et eller andet :D

Skal siges at cannabis har en ret stærk virkning på mig, og får ved samme dosis og tit sammen med lydhalluerne, men tiere, får CEVs som jeg kan styre. Meget fornøjeligt. :P

Mht. OEVs så kommer de også. Kun når jeg er RIGTIG skæv, og går rundt og tåger, tror jeg at ALLE jeg møder på gaden f.eks. er nogen jeg kender. Har tit gået over og banket en vildt fremmed på gaden og sagt "hvad så ? Hvad sker der ?" hvorefter jeg ikke kunne forstå hvorfor personen begyndte at småløbe væk fra mig... :lol:

Får altid god griner over halluer om det er lyde eller visuelle... Nogen siger at de ville få noia på hvis de oplevede det, men det gør jeg overhovedet ikke... Noget af det fedeste ved en ordentlig koger.

Har ikke skrevet om det hele, men giver vel en idé om det. Er virkelig morsomt. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
Jeg kan også godt huske de gode gamle tider, da jeg begyndte at ryge.
Første gang jeg røg, var i munkemose i odense, og der var der et kæmpe skakbræt der hvor der er sort for øjnene (i siderne hvor det bare er mørk).
Og når folk snakkede var det sådan helt som om de snakkede alien'sk. det var monster fedt.
Jeg får det også når jeg er ved tandlægen og får lattergas.
Så når de åbner og lukker skuffer, lyder det helt vildt komisk. Eller når de snakker.
Det er nogle af de rigtig fede ting ved at ryge :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]