Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hashpsykoser
Indlæg: 06 sep 2013 15:32 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2013 10:55
Indlæg: 17
Hej Psyk!

Jeg er en stor fortaler for fri hash og har været det lige siden "jeg begyndte at tænke" ;)

Jeg har en masse gode argumenter i posen, til når jeg diskuterer med modstandere af en legalisering. Men en af de argumenter som jeg oftest mødes med, er faren for en hashpsykose. Jeg mener selv at det kun er i ekstremt sjældne tilfælde at det forekommer.

Derfor ville jeg høre om der var nogen herinde, der havde en undersøgelse i baghånden, som fortalte noget om hvor hyppigt en hashpsykose fremkommer, blandt hashrygere.

På forhånd tak!
-BeerTown


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2013 16:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 21:44
Indlæg: 256
Det er vel for så vidt lige gyldigt "hvor stor" faren for hashpsykoser er. Det IMO ikke noget godt argument imod legalisering. Man forbyder heller ikke biler fordi der er fare for at blive kørt ned. Lagelisering kræver et højere niveau af ansvar fra brugernes side, men det er vel netop det der er pointen med at legalisere? Så vi kan tage ansvar for hinanden?

_________________
When I die, since I'm a real skeptic, I'm gonna gripe to the lord and make sure I get back my original investment when I'm reincarnated (Batou)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2013 16:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Kender ikke nogen undersøgelse (tror heller ikke en er lavet), men hvad jeg ved, så er det folk der er psykisk ustabile eller har noget grumt i bagagen, der får disse psykoser.
2 personer som jeg kender/kendte har fået en psykose.
Den ene røg på den lukkede og tvivler på om han stadig er til, blev ihvertfald ekstrem selvdestruktiv, og prøvede også at skade hans venner, så væk med ham..
Den anden blev så vidt jeg har hørt, sendt i noget institutions/behandlings halløj.
Ser ham af og til i byen, gående med en hund og stirrende tomt ud i luften..
Begge 2 havde deres at bøvle med og var nogle meget specielle mennesker, før de begyndte at ryge.
Vil bare sige med dette, at mit kendskab til psykoser bygger på disse 2 gamle venner.
Derfor tvivler jeg på at "normale" mennesker, kan få en psykose..

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2013 18:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2012 22:32
Indlæg: 393
Georg har for en gang skyld ret, du får kun en hashpsykose hvis der er noget alvorligt galt med din hjerne i forvejen. Jeg har aldrig hørt om nogen der fik en psykose hvis de ikke var meget fjerne i forvejen, typisk staight psykisk sygdom, men man har hørt om folk der fik psykose under meget heftigt brug i en alvorlig deprition fra kællingesorger, dødsfald tæt på en, skyldfølelse osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2013 18:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Jeg tror ikke det er blevet bevist, at hashrygning kan føre til psykoser.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2013 19:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2013 10:55
Indlæg: 17
Lyder meget fornuftig. Det med at det kun er folk der er psykisk ustabile i forvejen, er også det modargument jeg typisk har brugt :)

Tak for inputtet og skriv endelig hvis i finder en undersøgelse, som beviser noget...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2013 15:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2008 16:03
Indlæg: 85
Kommer fra folk der i folkeskolen har haft en eller anden taber ude for at fortælle om folk der tror de er appelsiner, og skræller sig selv eller folk der pludselig mener de ikke behøver at trække vejret. Nejnej, det sker på E :P I hvert fald det med vejrtrækningen. I svømmehallen.

Hashpsykosen "kommer" heller ikke, folk der får det har haft det i kroppen i forvejen. Og der er også forskel på at få en psykose og ....et flip.
Men samme folk sidder med deres rødvin, og tror de er så meget bedre. Jeg mener ikke, at alkohol skal være ulovligt, men grundende til det er der sgu da i læssevis. Det er kun og KUN fordi den er så stor en del af vores kultur, at den overhovedet er lovligt. Det ved alle jo, hvis de tænker sig lidt om :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team