http://www.erowid.org/psychoactives/cultivation/cultivation_growing-the-hallucinogens.shtml#HAWAIIANBABYWOODROSECitat:
Efter at have søgt en del her på siden, har jeg prikket hul i skallen på 6 frø og lagt dem imellem vådt køkkenrulle i en plasticskål. Er det rigtigt eller skal de ligge i blød i en kop med vand??
Udfra hvad jeg kan læse mig til, burde det være tilstrækkeligt at blødgøre frøene og derefter plante dem.
Citat:
"Dette er en slyngplante der er ofte kan blive meget høj. Den minder lidt om morning glory, men har en anderledes farvet blomst og noget større frø. Planten er meget nem at dyrke, siden næsten alle frø, der ikke er for gamle, bliver til planter. Når den danner frø, vil den lave en lille kuppel hvori der er 7-8 frø, og man høster som regel frøene når disse kupler er helt tørre og brune. Det er en plante som nemt kan dyrkes i Danmark, men man skal ikke give den frost, så om vinteren er det en god ide at tage den indendøre. Der er ikke nogen specielle problemer med at få den til at gro, men der vil alligevel gå omkring to somre inden den blomstrer og danner frø. Når planten bliver større, er det vigtigt at den får en pind eller noget andet, som den kan gro omkring eller op ad, for det var som sagt en slyngplante der bliver mere end 10 meter høj, hvis man altså lader den vokse"
Mht. opbevaring er jeg ikke sikker på, hvad LSA reagerer med, men det er der helt sikkert op til flere personer, herinde, der kan give dig svar på