Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ovre i hjørnet
hej, beklager at jeg starter endnu en post om dmt ekstraktion, der er vist efterhånden blevet stillet de samme spørgsmål igen og igen, har jeg erfaret efter at have læst nærmest alle post om dmt herinde, men nu spørger jeg altså alligevel, og så må i jo hade mig som den noob jeg er :P
jeg ville lave et hurtigt, enkelt og rygbart ekstrakt dmt, jeg valgte psychotria viridis, det behøvede ikke at være særligt rent, det skulle bare kunne gi dmt oplevelsen.
det skal siges at det er mit første forsøg med dmt, så jeg ville ik til at sku lave en syre/base ekst. men tænkte at følgende nok ville virke og være nemmest:

jeg kom mine 30g blade i en blænder og hælder nok rensebenzin til lige at kunne dække det, kværner det til sovs, lar det så stå og trække i ca 3-4 timer, kunne ik vente længere
nu er det blevet en helt mørkegrøn væske, filtrerer og hælder det ud i en flad skål,
da benz'en er fordampet ligger der et 1mm tyndt, næsten størknet tjære agtigt grønt lag.
jeg regner med at halvdelen måtte være nok, det sku så ca svare til 15g blade, okay det gik lidt på gæt, men altså...
jeg ryger så, men den eneste virkning der kom, var det pot som jeg havde lagt som bund i min bong, men tilgengæld blev jeg meget skæv,
mere end sædvanligt, men det føltes slet ikke som jeg har læst dmt sku virke, det føltes snarere som om at der var rester af rensebenzin i det,
blev varm og tung i hovedet og følte mig meget 'blæst' skæv, men det føltes rart og jeg havde en dejlig ramt-skæv følelse i kroppen, ingen klare tanker eller bevisthedsudvidet virkning, tror jeg var lidt for hurtig med at tørre det -dum fejl

skulle dosen (har jeg læst et sted herinde?) ikke ca lyde:
Psychotria Viridis: ca. 30g Blade oralt med maoi
så burde 15 g røget da ha en virkning
jeg har osse Diplopterys Cabrerana, dosen på denne lyder:
Diplopterys Cabrerana: ca. 8g Blade
er der nogen der har erfaringer med disse blade i forhold til fx mimosa hostilis?
indeholder Psychotria ikke nn-dmt? hva med Diplopterys er det osse nn-dmt? eller 5-meo-dmt

men altså mit overordnede spørgsmål er; burde denne metode ik virke? bliver dmt ikke opløst i naphtha??

jeg lavede forsøget for at få en hurtig forsmag på dmt, inden jeg vil lave ayahuasca, til det har jeg mimosa hostilis og banisteriopsis caapi som maoi

har søgt og læst på psychedelia.dk men synes ik jeg kan finde nogen der har brugt denne simple metode med dmt, er det så fordi den bare ik dur?
sorry hvis jeg spørger dumt, men vi er her jo for at lære :wink:
på forhånd tak

Senest rettet af THB 11 dec 2005 02:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

jeg har forsøgt igen med Psychotria Viridis, denne gang drak jeg 30g i form af ayahuasca, brugte 50g banisteriopsis caapi som maoi, og det virkede heller ikke det mindste, så jeg må konkludere at de blade jeg har købt ikke virker...

hvis der er nogen der overvejer at bruge Psychotria Viridis kan jeg ikke anbefale det

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Uha :lol:
Jeg fik en helt dårlig/sjov følelse i maven da du skrev af Psychotria virids ikke virker..
Tror nu det er dig der har brygget det forkert :wink:
Kogte vandet i gryden?

Jeg har oplevet et "bad trip" på ayahausca hvor jeg benyttede mig af Psychotria virids... Så de blade virker skam som de skal. Der kan være forskel på hvor mange procent DMT der er i bladende.

Må man spørge hvorfor du vil prøve at ryge DMT før du drikker det?
Røget DMT er laaaaangt mere bizar i virkningen end Ayahuascaen!
Har du undersøgt MAOi diæt før du drak Ayahuascaen?

Du må gerne skrive PM til mig hvis du vil have nogle fif om hvordan man brygger det rigtigt :wink:

Jeg tror ikke du skal regne med at du kan ryge noget der ikke er specielt forarbejdet og syntetisk - og slet ikke på en bong. Du skal have dig en vaporizer eller et reagens glas + lidt andet glas rør og propper osv..

Du vil nok få bedre resultater ved at bruge Mimosa hostilis til din ekstraktion, da Psychotria viridis ikke er lige så DMT holdig som Mimosa hostilis.

/Cope

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

hehe håbede lidt det ville provokere nogen til at svare, da jeg skrev Psychotria viridis ikke virker.

men ja vandet kogte, i omkring 4 timer, halvejs igennem hældte jeg alle klumperne i en blænder og lavede det til mos for at det hele skulle komme ud, jeg kogte det i lidt syrligt vand, målte ph til 5-4, havde ik andet end eddike syre - ik så lækkert
filtrede og drak, behøver jeg nævne smagen? :mrgreen:
jeg drak caapi en halv time inden psychotria
jeg er sikker på jeg gjorde det hele rigtigt, men noget må jo være gået galt, igen

ja jeg har skam undersøgt hva man må indtage sammen med maoi, det er fx kød og mælk osv man skal undgå
jeg havde ikke spist andet end en skive rugbrød i +12timer inden

jeg tror gerne det virker "vildere" røget, men osse kortere, ved det ik, men syntes bare at jeg ville ha mere kontrol over at kunne ryge til jeg mærkede det, end hvis jeg drak et helt trip
jeg havde mikset det med lidt pot og det var egentligt ikke noget problem at ryge, smagte spøjst

mit næste forsøg bliver klart med mimosa, det ville være rigtig fedt med nogle fif :D
tak for dit svar

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

TetraHydroBenjaminol skrev:
hehe håbede lidt det ville provokere nogen til at svare, da jeg skrev Psychotria viridis ikke virker.

hehe.. så snart det handler om DMT, så er jeg klar til chat :D

Citat:
men ja vandet kogte, i omkring 4 timer,

Der har du dit problem.. Vandet skal simre stille og roooligt..

Citat:
jeg tror gerne det virker "vildere" røget, men osse kortere, ved det ik, men syntes bare at jeg ville ha mere kontrol over at kunne ryge til jeg mærkede det

DMTens påvirkning på hjernen er lidt spøjst.. Det virker lidt som dråben der får båret til at flyde over. Du kan drikke og drikke, eller ryge og ryge, og pludseligt flyder bæret over og du opdager at du ikke kan dosere DMT ved at veje bladene eller rodbarken.. Mængden af DMTen er forskellig fra blad til blad og rod til rod..
Hvis du ryger DMT og får et gennembrud er det underordnet om du er "væk" i 10 min eller 20 min.. Den jordiske tid findes ikke og du kan føle at du er "derude" i MEGET lang tid.
Denne pudsige ting med tiden finder også sted med Ayahausca, dog (så vidt jeg forstår) ikke nær så bemærkelsesværdi som når man ryger det syntetiske stof..

Hvilke stærke psykedelika har du erfaringer med? og hvor gammel er du?

/Cope

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

jeg har læst noget om at det ikke skal voldkoge, og det stod osse mest og passede sig selv på lavt blus, men det var dog lige oppe og boble flere gange...

jeg kan godt forestille mig det du siger med tidens mening, tid er som man opfatter den, har jeg tænkt meget over i et svampetrip, jeg ser tid som bevægelse, ved ik hvordan jeg skal sætte ord på det men måske du forstår, i universet har tid ik mening, det er kun for levende væsener som os.
bare en tanke jeg kan huske fra et svampe trip, har ikke tal på de gange jeg har taget svampe
ellers har jeg prøvet meskalin 2 gange og det har været et par virkeligt fede oplevelser, klart mit favorit stof, meget drømmende og med en vildt dejlig følelse i kroppen, fik mine første ægte halluer på det. jeg har aldrig haft nogen dårlige trip, og jeg er vild med alt det man kan lære af at trippe, det er ikke altid rart, men det er sandheden, og det er en oplevelse!
jeg har ikke prøvet lsd, men det er kun fordi jeg ikke rigtigt kan få fat i det, og stoler ikke særligt på de pushere jeg kender

hvis du kalder pigæble et psykedelika, så tæl det med, og påskeliljer, har forsøgt mig med hawaii baby woodrose, spiste frøene og kastede op en time i træk...

desuden ryger jeg en del :D

men altså jeg føler mig klar til det, er meget afklaret med migselv, så der burde ik være noget der kan chokere

jeg er 19, bare nysgerrig-hvor gammel er du så?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan sige at jeg var 18 første gang jeg prøvede Ayahuasca, så du skulle være på den mere sikre side hvad angår alder og oplevelser, hvis man også tager dine meskalin, psilocybin og andet med i betragtningen.

Ej nu bliver det sku for sent.. Cope har en aftale med ole-lukøje, sku!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

fair nok, jeg er osse lidt af en natteravn, hils ole

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der her bør flyttes til Alkymistens..

Oki.. Jeg har også et lille program.

*Jeg vil tage 10 gram Mimosa hostilis. (begynder først af bruge mere når jeg har fundet ud af hvordan det hele foregår og succeen ramler nedover mig :roll: )

*Brygger det med vand og djævelsk meget citron eller ædike.

*Når plantematerialet er sorteret fra, og bryggen mindre, vil jeg køle det ned i køleskabet.

*Når det er gjort vil jeg hælde min 93% sprit udover væsken, sådan at det hele faktisk fortyndes med alkohol.

*Så er det her jeg tror, at jeg vil lade det stå og fordampe, så jeg til sidst står med et halv potent udtræk.

Nogen der kan rette mine mulige fejl eller potentielle problemer?

EDIT:

har lige opdateret min "plan"...

Citat:
1. 10 gram Mimosa hostilis knuses og smides i en gryde med vand. Her får bryggen så lov til at simre.
2. Der tilføjes noget citron.
3. Hele tiden tilføjes der lidt vand, sådan at vandet ikke bliver for varmt.
4. Når bryggen er god rød og Mimosa’en helt slatten, vrides rodbarken i et klæde sådan at resterende væske kommer ned i gryden. –rodbarken smides væk.
5. Vandet inddampes ned til en lille mængde saft.
6. Saften hældes over i en halv liters plastikflaske med skruelåg.
7. I denne flaske tilføjes en X mængde husholdnings sprit. Denne flaske rystes i lang tid.
8. Indholdet hældes gennem et kaffefilter.
9. Væsken hældes ned på en plan overflade.
10. Spritten fordamper og tilbage er det så spændende at se hvad resultat man får.
11. Når resultatet så er så tørt som det kan blive, hakkes det op til et pulver.

Er dette en god måde at gøre det på måske?

Mvh. Cope

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

hvorfor vil du hælde sprit i det når det er blevet brygget? forstår det ikke, altså du har lavet bryggen, så blander du det op med alchohol og så fordamper du det? hvad skulle spritten gøre

kan man virkeligt ødelægge dmt'en bare ved at vandet koger? mener at ha læst en raport med en fyr der brændte gryden helt på, hvor det stadig virkede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

De gange hvor det er gået galt for mig har været hvor gryden er blevet glemt og temperaturen for høj...

Jeg har før prøvet at brygge mimosa hostilis, hvor jeg indtørede saften bagefter. Den saft er umulig at tøre! Håber at alkoholen kan gøre et eller andet sådan at jeg nemmere kan få et pulver ud af det..

/Cope

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

hvis man følger din plan, så kunne man, mellem trin 5 og 6, hælde renzebenzin i, ryste det og så skille det fra, så må man da tage en del af det olie og snask der ikke kan tørre, fra
så skal det vel bare ha en lav nok ph til at kunne holde på dmt'en?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har fundet ud af, at det jeg mangler hvad angår udtrækket, eller den små-primitive ekstraktion, er en step by step metode, for jeg ved at jeg vil fucke et eller andet op under proceduren hvis jeg benytter mig af kemikalier jeg ikke har forstand på.

Du nævner rensebenzin, og at det kan affedte substansen/saften..

Hvordan vil din procedure så lyde?
angiv veligst hvilke mængder du vil bruge af de forskellige kemikalier og andet..

Citat:
Hvis du ikke er nogen kemihaj, kan det oxo lade sig gøre at trække DMT'en ud med ethanol. Problemet med ethanolen er bare at du får en masse andre ting som klorofyl og plantevoks med over. Det er i og for sig ligegyldigt, da du fint kan ryge udtrækket alligevel, men hvis du er seriøs kemiker, er det da fedt med et produkt som er så rent som muligt.
Ethanolmetoden burde give en form for "DMT-hash" efter inddampningen.

Denne metode lyder til at kunne bruges, men hvordan kan man smide rensebenzin ind i den, og så lave en procedure ud af det.
Aner nemlig ikke hvornår jeg skal bruge rensebenzinen..

Citat:
så skal det vel bare ha en lav nok ph til at kunne holde på dmt'en?

Og hvordan sørger man for det, hvis man ikke har nogen PH identikator (mener jeg det hedder) papir?

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kom lige til at tænke på, om det om virker hvis man bare hælder spritten over rodbarken, og så går videre derfra uden at skulle smide det i gryden (og alt det der) først?

Kan man så, når spritten er fordampet, rense snasken, med rensebenzin og så lader dette fordampe?

Det kunne da være totalt easy, hvis det ikke kræver mere i hvert fald!

/Cope

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

rensebenzin er ret nemt at bruge, det flyder ovenpå vand ligesom olie, det er vel egentligt olie, så man kan opløse alt snasket man ikke vil ha med, og nemt fjerne benzen fra vandet

hmm den procedure som jeg har i tankerne lige nu lyder ca:
istedet for at koge det, kommer jeg Xg mimosa i en blænder sammen med nok sprit til kunne dække det, kværner det sammen, for at dmt'en nemmere kan trække ud i spritten, lar det stå og trække natten over, det må være nok.
nu sku man så ha dmt'en opløst i freebase form i spritten

hælder det igennem en si, og så et kaffe-eller stoffilter, alle rester og klumper presser man for væske iggennem et klæde.
nu kunne man vælge at fordampe det og ha en lille tjære masse tilbage, som er nem at håndtere, men man kan vel osse forsætte med det opløst i sprit
men det er så nu at det skal renses for plante rester, olier, fedt osv. tror man blir nød til at lave en slags syre base ekstraktion, man ku måske:
opløse det i vand, som man gør syrligt med fx citron syre, der har vist været en del snak om hvad syre der er bedst, det skal ned og ha en ph på omkring 3, det måler man med sit indikatorpapir-(tror det er et must at have) så skulle dmt'en konvertere fra freebase til salt form som er låst fast i vandet, nu kan man rense det med rensebenz, det flyder straks ovenpå så man skal ryste det godt og grundigt, vil tro man skal bruge rensebenz svarende til ca 10% af den mængde væske man har. så skal de to lag skilles, det kan man nemt gøre med fx en fryspose, man hælder det ned i posen, lar de to lag falde til ro, og prikker så et lille bitte hul i bunden af jørnet, det øverste lag er rensebenz, det skal bare smides ud, men det første lag man får ud gemmer man så.
jeg ved ik om man bare kan fordampe den syrlige væske og så få et rimeligt rent resultat (?), hvis man bare har brugt citron syre gør det vel ik det store
men ellers skal man så gøre det basisk med fx afløbsrens, men der er nok ting der er bedre, ph skal ramme omkring de 9 stykker er mit gæt, nu er det freebase-dmt igen, så gør man ellers det samme igen med rensebenzin, borset fra at denne gang trænger dmt'en over i benzen, og man kan skille de to lag ad, fordampe benneren og ha fine små dmt krystaller (i wish)
det er sådan jeg har forstået syre base ekstraktion, taler halv af erfaring og halvt gæt, ret mig endelig
lidt en rodet forklaring, men hva syns du om denne metode?

indikater papir kan vist fås i matas, tror ik man kan undvære det hvis man skal ku ramme ph'en præcist, men ellers smid rigeligt citron syre i og gæt, måske det går

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmm.. jeg vil lige prøve at stille det op i en forståelig rækkefølge når jeg kommer hjem fra skole.
Men af hvad jeg kan forstå, så kan det vel ikke være helt forkert.
Jeg ER ikke noget kemihaj- så jeg gætter på at du gætter rigtigt :wink:

Kunne vi ikke få dex eller en anden kemi-nørd til at se på din ide?

/Cope

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

det er lidt noget gæt værk :) jeg har heller ik forstand på kemi, men den der har, må meget gerne smide en kommentar

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]