Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Drømmeurter
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har på det sidste læst en del om Lucid Dreaming og om drømme generelt, fordi mine LSD-trips de sidste 2-3 måneder har gjort mine drømme utrolig livlige. Jeg har følt mig selv bevidst i drømmene, men uden at jeg har kunnet gøre hvad jeg ville.

Drømmene den sidste måneds tid udviklede sig til livagtige mareridt, selvom jeg ikke tog et trip og gik i seng. Jeg har været voldsomt fascineret af det, især følelsen af at vågne sikkert op i sin seng under dynen efter man er blevet jagtet i de smukkeste og mest skræmmende landskaber. Men hver gang jeg vågner bliver jeg irriteret over at jeg ikke har kunne bevæge mig i drømmen som jeg ville.

Jeg har forsøgt mig med LD, men det har været ret svært. Men så faldt jeg ind på emnet "drømmeurter", som er i stand til at gøre ens drømme endnu mere livagtige og højst sandsynligt udløse en LD. Så jeg har kigget lidt på nogle urter, og jeg faldt på følgende to:

"Drømmeurt" (Calea zacatechichi)
"Food of the dead" (Argemona mexicana)

Er der nogen der har erfaringer med dem? Hvilken af typerne vil I anbefale? Hvor stor en dose (røget/drukket)? Hvad har I oplevet på den dose?

Jeg håber at der er nogle der kan komme med nogle råd ang. LD og om brugen af disse drømmeurter.

På forhånd tak.

Ps. Jeg har været inde og lege lidt på http://www.ld4all.com

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Ang. Calea zacatechichi så har jeg prøvet det over en 14.dags periode hvor dosis blev holdt ens 800 mg pr dag via gelantinekapsler. Det er meget bitter. Det gav klarere drømme, men ikke bevidste drømme som du mener.
Ved LD skal du jo erkende du drømmer - prøv evt. at tvinge dig til at se på din hånd når du drømmer/vågen - hvis den ser mærkli ud - så er du i drømmeland og ved at erkende det kan du måske styre det noget mere istedet for bare at go with the flow.

ps: sig til når du kan flyve som Dr. D

Titel:
Medlem

Kaktus Klausen skrev:

Er dette et "normalt" at opleve i forbindelse med LD?
Jeg læste selv lidt om LD for godt et år siden dog uden helt... og dog, jeg kommer til at tænke på at jeg i den periode drømte jeg at jeg var i et regionaltog. Jeg rejser mig op og begynder at flyve rundt i toget i bedste supermand stil med armen fremme.
Jeg er næsten 100% sikker på at jeg havde "fri vilje" under drømmen

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
Ang. Calea zacatechichi så har jeg prøvet det over en 14.dags periode hvor dosis blev holdt ens 800 mg pr dag via gelantinekapsler. Det er meget bitter. Det gav klarere drømme, men ikke bevidste drømme som du mener.
Ved LD skal du jo erkende du drømmer - prøv evt. at tvinge dig til at se på din hånd når du drømmer/vågen - hvis den ser mærkli ud - så er du i drømmeland og ved at erkende det kan du måske styre det noget mere istedet for bare at go with the flow.

Jep, selvfølgelig skal man anerkende det selv. Men igår nat læste jeg et eller andet sted, at ved brug af disse drømmeurter kan man opnå langt klarer drømme. Og fordi drømmene bliver klarer, kan det også betyde at man har nemmere ved at opnå en kontrolleret bevidsthed i drømmen - som du siger: At tvinge sin hånd frem så man ser den.

Det jeg vil opnå ved brugen af disse urter, er netop klarer drømme, som muligvis kan hjælpe mig med at erkende at jeg drømmer. Jeg har mange gange (især efter jeg er begyndt at eksperimentere med LSD) stået i en drøm og tænkt/sagt til mig selv: "Det her kan ikke være sandt. Det må være en drøm" - og så vågner jeg op, og så har jeg ret. Men så har den altså heller ikke været længere.

Jeg har mange gange villet gå på toilet mens jeg sov. Jeg har oplevet det som voksen og som barn - som barn, hvilket jeg aldrig lemmer, var jeg 100% overbevist om at jeg var gået af sengen og ind på toilettet for at pisse, hvor det resulterede i at jeg pissede i min seng fordi det var så livligt. Som voksen har jeg også oplevet det, men ligeså snart jeg kan mærke at urinen er ved at komme op, vågner jeg brat - så går det op for mig at jeg har bevæget mig bevidst i drømmen og at det har været så virkeligt at det har snydt min krop.

Hvad angår doserne: Hvis jeg nu tager 1g hver dag i et par uger, ville det være godt nok? Jeg overvejer at købe begge urter og se hvad det ender med.

Og hvad er effekterne egentlig i vågen tilstand? Jeg har hørt at det skulle være lammende/narkotisk på en måde. Vil det være godt nok at kombinere det i hverdagene når man skal op kl 7 og i skole?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
hey ali... måske vi skulle bestille noget drømmeurt sammen, kan være vi kan få lidt mængderabat så.... Vil nemlig selv til at lege lidt med LD igen...

melatonin kan også være en hjælp til at opnå klarere drømme.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Calea Zacatechici, 3-5 gram i the inden sengetid.

Argemone Mexicana har jeg dog aldrig hørt om i forbindelse med drømme.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Dextrose skrev:
Calea Zacatechici, 3-5 gram i the inden sengetid.

Jeg vil gerne have et par tips til at gøre min the drikkelig. Den urt er det mest bitre jeg har indtaget i mit liv. :)

Er ligeledes på jagt efter klarere drømme, men har desværre en teori om at jeg lever for stresset til at det kan lade sig gøre.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har ingen tips... kog det ned til et shot? :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
kunne den ikke bare smides i kapsler?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

DR-D skrev:
kunne den ikke bare smides i kapsler?

Jo, eller rulles til en joint uden hash og ryge det. Det skulle også være ret effektivt og mindre ubehageligt.

jespar skrev:
Jeg vil gerne have et par tips til at gøre min the drikkelig. Den urt er det mest bitre jeg har indtaget i mit liv. :)

Hehe, du har vist ikke drukket meskalin endnu. Jeg nægter at tro på at der er noget der smager værre end meskalin eller ayahuasca.

But gotta love mescaline :mrgreen:

Senest rettet af syreperlen 03 jan 2005 18:24, rettet i alt 2 gange.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har forsøgt at ryge det og det er ganske hæsligt IMO :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Så skulle du prøve at ryge et 10x ekstrakt, der også er 10x så bittert! :x

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Kan den bitterhed ikke reduceres på en eller anden måde?

/Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Drømmeurten kan absolut ikke anbefales at ryge! Det er ganske ubehageligt, dog har jeg selv og en kammerat haft klarere drømme af det en aften, hvor vi besluttede os for at blive ved med at ryge det fordi vi ville have effekt.

Der var tale om langvarige drømme, der kunne huskes meget tydeligt om morgenen. Dog ikke noget LD over de drømme men vi prøvede hellerikke på det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Er det så mest anbefalelsesværdigt at smide det i kapsler? Eller kan man mixe det med noget lækkert og lave the eller?

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Jeg har forsøgt mig med drømmeurt fra ethnoplanet, og det virker somme tider. Jeg kan som regel huske 10-20% mere af mine drømme, hvis jeg ryger 1-2 gram før sengetid.
Smagen har jeg ikke så meget imod, men jeg kan forestille mig, at ekstraktet er ekstremt bittert!

Jeg synes det virker bedst at ryge det, da jeg får de samme resultater selvom jeg også drikker det med te.

Angående skole næste dag, så synes jeg ikke man bliver mentalt eller fysisk sløv. Mens man er igang med at ryge det, bliver man dog lidt stenet/sløv.

Tips:

Læs om drømme før sengetid, så synes jeg man husker mere af drømmene (til personer som mig, der næsten aldrig kan huske drømme)

Bland urten med noget stærkt tobak, som dækker over den hæslige smag.

Hvis du vil have klare drømme (lucide drømme) så vil jeg også anbefale siden http://www.ld4all.com

PS: Jeg har lige røget en del drømmeurt, så undskyld hvis mit svar er lidt rodet.

Mvh Mikkel.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg overvejer at tage en tur i drømmeland med drømmeurten "Calea zacatechichi" og noget melatonin.

Hvad vil I anbefale af doser så?

Jeg overvejer at drikke lidt drømmeurte-the med 2-3g drømmeurt (måske blandet med lidt citronthe så det tager smagen væk), og ryge mig et par drømmeurte-joints med 2 andre. Og hvis det kan anbefales, så sluge 1-2mg melatonin-tabletter før eller efter.

Er der nogen der kan sige noget om disse doser? Det er kun noget jeg har læst mig frem til, og som jeg tror ville udløse en god og intens drøm. Og bør melatonin og drømmeurt overhovedet blandes?

Og til sidst: Hvordan vil I anbefale at man forbereder drømmeurten? Er det bare at smide et par gram i sin (næsten kogende) kop vand og så drikke det, eller skal det igennem en kogningsproces som meskalin og ayahuasca?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skal bare i en kop te, helst i en slags "filterske". Det behøves ikke koges igennem, indianerne puttede det også bare i en kop te.

Forresten tager citronte SLET ikke smagen væk. Teen kommer til at blive meget bitter!

Doserne ser meget fine ud, et par joints og en kop te. Men jeg kan kun sige, nu mere nu bedre! :twisted:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Armaghetto skrev:
Det skal bare i en kop te, helst i en slags "filterske". Det behøves ikke koges igennem, indianerne puttede det også bare i en kop te.

Forresten tager citronte SLET ikke smagen væk. Teen kommer til at blive meget bitter!

Doserne ser meget fine ud, et par joints og en kop te. Men jeg kan kun sige, nu mere nu bedre! :twisted:

Okay... så man skal slet ikke drikke urterne også? Bare ned i et filter i hvor lang tid?

Og jeg tror bare jeg doserer en 3g i koppen, ryger mig et par joints med 2 andre og tager et par melatonin-tabletter á 1mg.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, urterne behøver man ikke spise. Bare drik teen.

Så I skal have en slags fælles drømmenat ? :D

Lad det trække som hvis du laver en normal kop te, men reglen er nu mere du lader det trække nu bedre - som også gælder hvis du laver en normal kop te.

Hvis man laver en kop te, og lader te-brevet ligge i 1 minut vil der være omkring 25 mg koffein i koppen, mens der nok vil være 100 mg koffein, hvis du lader brevet ligge 5 minutter.

Og husk nu lucid-dreaming tricket, med at selv-hypnotisere(!)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]