Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hey..

Er rimelig nybegynder, og skal først nu til at prøve at lave en joint selv nu..
Har kigget på nettet efter beskrivelser, men fatter det stadig ikke.. Og kan ikke fundet nogle closeup billeder der viser det..
Forstår godt det der med man skal bruge et stykke pap, og folde det et par gange. men blir aldrig godt, da jeg får lidt af mixet ind næsten hver gang jeg suger..
Nogle der kan hjælpe ?

mvh Rune

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Det jeg plejer at gøre inden jeg ruller pappet er at forme et M i en af enderne så plejer den som regel at lukke sig ordentlig så man ikke får alt det der tobak og hash i munden. Men ellers ville jeg der råde dig til at købe et joint rør det er en god investering :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hehe jeg bruger filtertips ( pap skåret ud i lidt rund form, med folde-linjer til hvordan du skal folde filteret ) , fordi jeg kan ikke lave ordenlige filter med pap.
Men ellers så det med at lave et M er det eneste jeg kender til.. Jointrør og mig hører ikke sammen, jeg kan også 10 gange bedre lidt at ryge på filtertips end rør 8)
Er også selv lidt af en nybegynder, har røget i 8 mdr ca... Jeg synes det var skægt i starten da jeg overhoved kunne lave en joint, og jeg var jo selvfølgelig sååå stolt, hvis jeg endelig fik lavet en der kunne ryges på :wink:
Men ellers så form det som et /\/\ så tobakken+hashen ikke ryger ud i bunden af din joint.

God ryger.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Holte, Storekbh.
Og for at supplere til de forrige posts kan jeg anbefale dig at putte lidt bundtobak i (en lille smule tobak uden hash i) bunden, så du slipper for at få hash i munden :)

Titel:
Junior medlem

takker, det prøver jeg..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
Billede
Billede

så twist den så den er smallere i bunden, det er det for der kommer til at forme pinden...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
hmm, jeg bruger - ligesom MeDoVa - filtertips, men hvis man lige står og mangler et er det nu meget godt selv at kunne lave dem...
KaFFeGrums har fat i noget af det rigtige, men jeg synes filteret bliver bedre at rulle på, hvis man klipper det så det automatisk bliver kegleformet...:
Billede
Derudover behøves man ikke nødvendigvis lave et M... Det er langt bedre at lave flere folder, og folde dem så de 'midterste' bliver længere end de 'yderste'...!:
Billede
Det misjal siger med at putte bundtobak i er et godt trick... det skal bare helst være ristet tobak, da stykkerne er mindre og mere smuldrede;
:arrow: og Misjal: hvad er der forresten i vejen med at have hash i munden??? :D
:arrow: sms: Det er af min opfattelse at det sutter at ryge på rør. (Medmindre det er et glasrør)... De bliver aldrig helt rene, og så er det jo synd for den gode J-smag!!!

~Bowphus~

Titel:
Insane psychedelia user!

Jointen.dk - How to make a joint filter.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Holte, Storekbh.
@ bowphus - Det smager usselt :?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hmm... jeg plejer at lave et mercedes filter... det er helt klart det ultimativt bedste... men det er lidt svært at forklare uden at bruge billeder... ser om jeg ka låne et kamera i weekenden!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Et godt glasrør er fedt. Du kan rense det med en ping, et lille stykke snor og noget pap, toiletrulle, og hvad ved jeg. Så det hele tiden er rent. Og om aftenen eller om morgenen hvis man har brugt det om aftenen :) så kan man lige skylle det med vand i tre sek. og så gentage processen med en piberenser eller snor+toiletpapir og MEGET lidt sæbe. De fleste gange er vand nok. Men så smager det som nyt, og det er rent og pænt. :D

Rigtig lækkert at suge på. Og så bliver jointen fuldstændig rund. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hørt!!

Men merskumsrør og lignende 'naturskabte' rør bør skydes... De er ikke en go pollen værdig! :o Ah, får pludselig lyst til weed... Det er der kun en ting at gøre ved... suge, Sæs!

-Bowhpus-

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Kom lige til at tænke på om man ikke kan lægge et glasrør i sprit, og rense det på den måde?? Min søster brugte engang sådan nogen små latterlige cigaretrør, som samler det meste af tjæren fra smøger. Når de var helt sorte, smed hun dem ned i en skål med sprit. Hun sagde at man slet ikke kunne smage det, når først de var skyllet i vand bagefter.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
BowphuS skrev:
Det misjal siger med at putte bundtobak i er et godt trick... det skal bare helst være ristet tobak, da stykkerne er mindre og mere smuldrede;
Det skal jo netop ikke være små stykker.
Meningen med det er jo at det ikke kan gå igennem fiteret. Jeg kan anbefale at rulle en lille kugle af ikke ristet tobak og sætte den i før mixet. Den skal bare ikke være for hård så man ikke kan suge igennem.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Timekiller: Du har helt ret...

Hold kæft noget lort at skrive, jeg må have været godt skæv der. :D

Senest rettet af Xpert 28 mar 2005 23:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
BowphuS skrev:
Det skal jo netop ikke være små stykker.
Meningen med det er jo at det ikke kan gå igennem fiteret. Jeg kan anbefale at rulle en lille kugle af ikke ristet tobak og sætte den i før mixet. Den skal bare ikke være for hård så man ikke kan suge igennem.

Yup du har ret - glemte et ikke da jeg sad og grublede over hvordan jeg skulle formulere det... Den ta'r jeg på min kaRpe

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Tænkte også på om det bare var det ikke du havde glemt.
Nå det er da altid rart man kan blive enige :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
kan være du laver dem for store, bare rul strammere, det er imo meget bedre med en joint der er meget smal i filteret, og du behøves ikke at bruge filtertips der former sig som cone, det gør den jo selv alligevel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvad sker der for at bringe et gammelt topic op...

Anyways, synes jeg du skal argumentere for din teori. Filteret kan umuligt "falde ud" af enden af j'en hvis du laver det konisk. Det modsatte er dog tilfældet, hvis du vælger at lave det cylinderformet. Det er klart at du kan rulle selve jointpapiret kegleformet, men du vil opnå klart den bedste joint med kegleformede filtre, såsom 'Filter Tips De Luxe'.

-Bowphus-

Just my 2 cents - now go figure :P

Titel:
BowphuS skrev:
Det misjal siger med at putte bundtobak i er et godt trick... det skal bare helst være ristet tobak, da stykkerne er mindre og
~Bowphus~

Så skal det jo også netop ikke være ristet tobak man bruger som bundtobak, da man ikke er interesseret i at få tobak smulder i munden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]